آخرین عناوین اخبار » دولت » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 39727
سه شنبه - ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
فرماندار اهر:

ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری و تکمیل بزرگراه اهر-تبریز مطالبه مردم است

ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری و تکمیل بزرگراه اهر-تبریز مطالبه مردم است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اهر که با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: حضور یکپارچه مردم در استقبال کاروان تدبیر و امید نشان‌گر این است مردم همچنان پشتیبان نظام و دولت هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اهر با ۱۳۶ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری تبریز قرار گرفته است افزود: شهرستان اهر در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌ و قابلیت‌هایی که دارد این منطقه را متمایز می‌کند.

فرماندار شهرستان اهر، از شیخ شهاب‌الدین محمود اهری به عنوان شیخ‌العارفین یاد کرد و گفت: اهر با داشتن مفاخر و عرفا جزو اولین‌ها محسوب می‌شود به طوری که بنیان‌گذار طب کودکان در کشوری اهری بوده است.

محمودی از فعالیت ۱۸ واحد معدنی در شهرستان اهر خبر داد، بیان کرد: سند تدبیر و توسعه شهرستان اهر در ۵ هسته کلیدی خلاصه می‌شود و از پتانسیل‌های قابل‌توجه اهر حوزه کشاورزی، دام‌پروری و معادن است.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه اولین مطالبه مردم تکمیل بزرگراه اهر – هریس – تبریز است گفت این پروژه از سال ۸۷ آغاز شده و عمده پیشرفت آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی به خسارت سرمازدگی در اهر اشاره کرد و یادآور شد باغداران اهری در این سرمازدگی متحمل خسارت ۱۶۲ میلیارد تومانی شده‌اند و از این‌رو خواستار امهال تسهیلاتی که دریافت کرده‌اند هستند.

محمودی با تاکید بر اینکه تکمیل سدهای نیمه‌تمام در مقابله با بحران کم‌آبی مؤثر خواهد بود گفت: مردم ارسباران به دلیل نبود دستگاه سی‌تی‌اسکن مجبور هستند به تبریز بروند امیدواریم با تأمین این دستگاه پاسخ مثبتی به مطالبات مردم داده شود.

فرماندار شهرستان اهر خواستار کمک دولت در ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین محمود اهری شد و خاطرنشان کرد: همچنین در جریان زلزله سال ۹۱ دولت به شهرداری اهر ۵ میلیارد تومان بدهی دارد و اکنون که شهرداری با کمبود منابع مالی مواجه است خواستار پرداخت این بدهی هستیم.

انتهای پیام/