آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » حوادث » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 40193
دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
فرماندار شهرستان اهر در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری:

لازمه تحقق شعار “حمایت از کالای ایرانی” حمایت از کارگران و تولیدکنندگان است

لازمه تحقق شعار “حمایت از کالای ایرانی” حمایت از کارگران و تولیدکنندگان است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر با تبریک اعیاد شعبانیه و عید بزرگ نیمه شعبان با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی، شهرستان، شهر، بخش و روستا زحماتی که می‌کشند قابل‌تحسین و تقدیر است، اظهار داشت: با توجه به این‌که زحمات بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و ادارات را شوراها متقبل می‌شوند و در این راستا لازم است تا از زحمات آنا قدردانی شود.

وی افزود: اگر به قانون اساسی، مردم‌سالاری و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داریم حتماً باید به شوراها اهمیت و جایگاه دهیم به‌طوری که عمق جمهوریت نظام در بحث شوراها خلاصه می‌شود این در حالی است که شوراها منتخبان مردم و رابط بین دولت و مردم هستند.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه با تبریک روز جهانی کار و کارگر گفت: کارگران چرخ‌دنده‌های اقتصاد و تولید کشور هستند ولی اگر معتقدیم باید در کشور تولید رونق یابد باید از کارگران حمایت کنیم.

محمودی، لازمه تحقق شعار ” حمایت از کالای ایرانی ” را حمایت از کارگران عنوان کرد و ادامه داد: همان‌طور که می‌دانیم شعار سال تنها با شعاردادن تحقق نمی‌یابد به‌طوری که کارگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان از شاخص‌های اصلی حمایت از کالای ایرانی بوده و نیازمند حمایت هستند.

وی بر لزوم فراهم‌سازی توسعه اشتغال و بهبود کسب و کار در شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف شهرستان نیازمند بهبود فضای کسب و کار است و اگر این‌قدر تأکید می‌کنیم ادارات سختگیری نکنند و فضای لازم را مهیا کنند برای بهبود فضای کسب و کار است و طبیعتاً اگر زمینه‌ها و شرایط لازم فراهم شود می‌توانیم بگوییم دستگاه‌ها در تحقق شعار سال مؤثر بوده‌اند.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه طبق ارزیابی‌های عملکردی برخی از بانک‌های این شهرستان در انجام مأموریت موفق و برخی دیگر اصلاً همکاری نکردند، گفت: نتیجه ارزیابی عملکرد بانک‌ها را به بانک‌های عامل استانی ارجاع داده‌ایم که کدام عملکردی خوبی داشته‌اند و کدام‌یک از بانک‌ها همکاری نکرده‌اند که اگر لازم باشد اسامی بانک‌ها را نیز اعلام می‌کنیم.

شورای هماهنگی بانک‌ها در شهرستان اهرتشکیل شود

محمودی تصریح کرد: هر یک از بانک‌های شهرستان اهر که طبق ارزیابی‌های سال گذشته موفق و یا ناموفق عملکرده اند را به بانک‌ها عمل استان اعلام کرده‌ایم این امر جای هیچ اما و اگری را باقی نمی‌گذارد لذا همواره تأکید ما بر این بوده تا در خدمت مردم باشیم.

وی خواستار تشکیل شورای هماهنگی بانک‌ها در شهرستان اهر شد و گفت: بر اساس چهارچوب و دستورالعمل شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی، این شورا در شهرستان اهر نیز تشکیل شود و مسئولیت هماهنگی این شورا را به یکی از بانک‌ها محول کنیم و هدف ما این است که قوانین بانک‌ها به‌طور یکسان اجرا شود نه اینکه یک بانک سختگیری کند و بانک دیگری روال عدی را طی کند.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه با تشکیل شورای هماهنگی بانک‌ها در شهرستان اهر هدف تسهیل در امور را دنبال می‌کنیم، بیان داشت: متأسفانه مردم از قوانین سخت‌گیرانه برخی از بانک‌ها ناراضی‌اند امیدواریم با تشکیل شورای هماهنگی بانک‌ها بتوانیم گام‌های مثبتی در تسهیل امور مردم، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برداریم.

محمودی در ادامه با ذکر اینکه اعتراضاتی در خصوص ارزش‌گذاری املاک در شهرستان اهر از سوی مردم به فرمانداری واصل‌شده است، ابراز داشت: در کمیته ارزش‌گذاری منطقه‌ای املاک برخی از بازاریان و اصناف معترض‌اند که این قیمت‌گذاری با سایر شهرستان‌ها فاصله زیادی دارد به همین خاطر نارضایتی‌هایی به وجود آمده امیدواریم دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه تجدیدنظر کنند.

انتهای پیام/