آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » مجلس » ویژه
کد خبر : 40751
شنبه - ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

جلوگیری از پرداخت پاداش‌های نجومی حرکت انقلابی مجلس بود/ مشکلات کنونی جامعه ناشی از بی‌توجهی به آموزش و پرورش است

جلوگیری از پرداخت پاداش‌های نجومی حرکت انقلابی مجلس بود/ مشکلات کنونی جامعه ناشی از بی‌توجهی به آموزش و پرورش است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در آیین تجلیل از معلمان بازنشسته آموزش و پرورش اهر به مناسبت هفته معلم اظهار داشت: متأسفانه دوران بازنشستگی به لحاظ این‌که حقوق‌ها و مزایا کاهش می‌یابد عموماً بر کارمندان بازنشسته در تأمین معیشت و مایحتاج فشار می‌آورد در حالی که در اغلب کشورها بعد از بازنشستگی خدمات و مزایایی که دریافت می‌کنند به‌مراتب از دوران شاغلیت بیشتر است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس افزود: رنج‌آورترین موضوعی که شاید برای بازنشستگان در جامعه پیش بیاید از بین رفتن ارزش اجتماعی است به همین جهت می‌گویم که دوران بازنشستگی سخت‌تر از شاغل بوده است.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی با کاهش میزان پرداختی پاداش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به زیر ۳۰۰ میلیون تومان درواقع حرکت انقلابی انجام داد، گفت: این‌طور حساب کنیم که بودجه دولت همانند کیسه است که هر کسی هر قدر دلشان می‌خواهد برمی‌دارد و برای برخی دیگر نیز رقم قابل‌توجهی پاداش داده نمی‌شود این نیز خلاف عدالت است.

عبدالهی ادامه داد: برخی از شاغلان ناراحت از مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح پلکانی و نزولی حقوق در لایحه بودجه سال ۹۷ بودند که اتفاق نیفتد ولی بنده نیز موافق بودم چراکه حداقل بخشی از فاصله حقوق‌ها برطرف و به همدیگر نزدیک‌تر می‌شود.

مشکلات کنونی جامعه ناشی از بی‌توجهی به آموزش و پرورش است

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تصریح کرد: معلمان آموزش و پرورش با هیأت علمی دانشگاه‌ها، قضات، پزشکان و مدیران چه تفاوتی دارند که معلمان دریافتی کمتری نسبت به سایر مشاغل داشته باشند در حالی که آن‌ها تربیت‌یافته معلمان هستند اما متأسفانه حقوق دریافتی معلم بسیار کمتر است و کسانی که فاصله حقوق دریافتی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و معلمان عدالت می‌دانند اما این تنها عدالت نیست بلکه بی‌عدالتی و بی‌انصافی است.

وی بابیان اینکه متأسفانه در کشور در از نظر پرداخت حقوق و مزایا تبعیض وجود دارد، گفت: اگر مجلس در پرداخت پلکانی و نزولی حقوق مشاغل به ۱۰۰ خواسته خود نرسید اما به حداقل‌ها دست‌یافت ولی برای یکسان‌سازی حقوق مشاغل آن‌طور که همت قوی وجود داشته باشد در کشور وجود ندارد.

عبدالهی با تأکید بر اینکه اگر می‌بینیم پیشرفت‌هایی در حوزه‌های متخلف پدیدار نمی‌شود این نیز ناشی از بی‌توجهی و کم‌لطفی به آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: شاید اگر این‌قدر به معلمان و آموزش و پرورش بی‌توجهی نمی‌شد آیا وضعیت جامعه این‌گونه بود؟ باید قبول کرد که به آموزش و پرورش آن‌طور که باید و شاید توجهی نکرده‌اند.

انتهای پیام/