آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ورزشی
کد خبر : 40925
سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
ایوب بهتاج در پاسخ به اهرامروز:

باشگاه‌های ورزشی معاف از مالیات هستند/ برگزاری ۱۲ رویداد ورزشی آسیایی و جهانی در تبریز

به گزارش خبرنگار اهرامروز، ایوب بهتاج در حاشیه همایش بزرگ تجلیل از پیشکسوتان، قهرمانان، مربیان نمونه و رؤسای هیأت‌های ورزشی شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه در راستای انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، ورزش و جوانان آذربایجان شرقی مسابقات بین‌المللی و برنامه‌هایی امسال برگزار می‌کند، اظهار داشت: شاید برنامه‌های ورزشی تبریز ۲۰۱۸ با تغییراتی روبرو شود اما این تغییرات یقیناً در راستای کیفی سازی خواهد بود.

وی از برگزاری مسابقات فوتسال چهارجانبه بین تیم‌های ایران، ژاپن، اکراین و بلاروس در تبریز خبر داد، افزود: مسابقات چهارجانبه فوتسال مهرماه سال جاری در راستای تبریز ۲۰۱۸ به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، والیبال نشسته سوپر سیکس لیگ جهانی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در تبریز عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون مسابقات آسیایی اسنوکر بیلیارد از روز گذشته شروع‌شده و در این مورد نیز تبریز میزبان است.

برگزاری ۱۲ رویداد ورزشی آسیایی و جهانی در تبریز

بهتاج بابیان اینکه گردهمایی سمن‌های گردشگری کشور فردا در تبریز برگزار می‌شود، ابراز داشت: گردهمایی سمن‌های گردشگری کشور روز سه‌شنبه با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان و معاونین رئیس‌جمهور در تبریز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: سعی ما بر این است تا بتوانیم طی سال جاری و در راستای تبریز ۲۰۱۸، دوازده برنامه ورزشی آسیایی و جهانی در تبریز برگزار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه سهم شهرستان‌ها از رویدادهای ورزشی تبریز ۲۰۱۸ چه خواهد بود؟ گفت: واقعیتاً باید ابتدا زیرساخت‌های لازم را در شهرستان‌ها ایجاد کنیم به‌طور مثال کف‌پوش‌های سالن ورزشی برای میزبانی از مسابقات جهانی و قاره‌ای متفاوت است و در اسکان ورزشکاران نیز همین‌طور است.

بهتاج بیان کرد: تبریز که میزبان مسابقات والیبال نوجوانان آسیا بوده و ۱۸ تیم در این دوره از مسابقات حضور می‌یابند، متأسفانه سالن استاندارد در تبریز نداریم و از یک ماه قبل در تلاشیم تا سالن ورزشی استانداردی برای مسابقات والیبال نوجوانان تهویه کنیم به همان خاطر شاید شهرستان‌ها نتوانند آن‌طور که باید و شاید جوابگوی مسابقاتی این‌چنین باشند.

وی یادآور شد: در هر حال بایستی برای تقویت زیرساخت‌های ورزشی و اقامتی شهرستان‌ها بر اساس اولویت‌بندی برنامه داشته باشیم و از طرفی هم بر طبق این اولویت‌بندی‌ها، سالن‌های ورزشی شهرستان‌ها را استانداردسازی و آن‌ها را برای میزبانی از مسابقات آسیایی، قاره‌ای و حتی جهانی آماده‌سازیم.

پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، چالش وزارت ورزش و جوانان در کشور است

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این‌که برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در سطح استان برنامه‌ریزی کرده‌اید یا خیر؟ ابراز کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی نه‌تنها در آذربایجان شرقی بلکه در کل کشور، وزارت ورزش و جوانان را با چالش مواجه کرده است و استان از داشتن پروژه‌های نیمه‌تمام مستثنی نیست به همان خاطر نمی‌توانیم اعلام کنیم همه پروژه‌ها مجدداً اجرا و به اتمام می‌رسانیم.

بهتاج ادامه داد: اما بنا داریم تا پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی آذربایجان شرقی که از درصد پیشرفت بالایی برخوردار هستند را با تأمین اعتبار مجدداً احیاء و به اتمام برسانیم در این راستا بر اساس دستورالعمل‌ها هیچ پروژه جدیدی در استان اجرا نمی‌شود تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام به سرانجام برسد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار اهرخبر در خصوص اینکه اقداماتی برای تکمیل استادیوم ۵۰۰۰ نفری شهرستان اهر انجام‌یافته است یا خیر؟ گفت: زمانی استادیوم ۵۰۰۰ نفری شهرستان اهر کلنگ زنی شد اما به دلیل اینکه اعتباری تخصیص نیافت متوقف شد و به لحاظ پیگیری‌های مستمر نماینده مردم اهر و هریس و اخذ تأییدیه از وزیر ورزش و جوانان، لذا ما نیز تعقیب می‌کنیم تا مجدداً روند عملیات اجرایی استادیوم اهر را آغاز کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در پاسخ به سؤال خبرنگار اهرامروز مبنی بر اینکه اخیراً امور مالیاتی طی دستوری از جانب سازمان بازرسی مکلف به تشکیل پرونده و اخذ مالیات از باشگاه‌های ورزشی شده است آیا برای این‌که خللی در فعالیت آن‌ها وارد نشود در این زمینه اقدامی انجام داده‌اید؟ خاطرنشان کرد: باشگاه‌های ورزشی معاف از مالیات هستند و اگر در جایی نمونه‌ای باشد ما پیگیری می‌کنیم و قوانین را گوش زد خواهیم کرد.

انتهای پیام/