آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر » ویژه
کد خبر : 41352
شنبه - ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
نماینده سابق تکاب، شاهین‌دژ و میاندوآب در مجلس:

۶ باب مدرسه با مشارکت مؤسسات خیریه در آذربایجان شرقی احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی در سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه یار شهرستان اهر که در سالن پیامبر اعظم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، مدرسه‌سازی را همانند پلی به‌سوی ادب، اندیشه و معرفت دانست اظهار داشت: مدرسه‌سازی پلی به‌سوی انسانیت، شرف و شخصیت است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت علم و دانش همین بس که بالاخره مقید به قید زمان، مکان و شخص خاص نیست، افزود: اگر به جزئیاتی از زندگی زندانیان توجه کنیم عمدتاً کسانی که بی‌سواد هستند راهشان به سمت زندان می‌افتد و افرادی که تحصیل‌کرده‌اند در صورت اتفاق و تصادف مسیرشان به زندان می‌خورد.

نماینده سابق مردم تکاب، شاهین‌دژ و میاندوآب در مجلس به قطعه شعری با این عنوآن‌که عشق یعنی خوردن نان و پنیر بهتر است از دزدیدن مال فقیر، گفت: برخی‌ها هزاران میلیارد تومان از مال ملت ستم دیده و فقیر ایران را بدون هیچ دلیلی به سرقت می‌برند.

بیگی اضافه کرد: مدرسه‌سازی و گذاشتن آجر روی آجر همانند گذاشتن توشه از این جیب به آن جیب است، برخی اعمال را بعد از مرگ با خود می‌بریم اما برخی اعمال همچون مدرسه‌سازی داریم که بعد از مرگ ما را بدرقه می‌کند و در واقع دانش‌آموزان هر کلمه‌ای که در مدرسه یاد می‌گیرند ثواب اش به خیری می‌رسد که ان را ساخته است.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با گذاشتن آجر روی آجر سقف امنی برای دانش‌آموزان بسازیم تا این‌که سقف را بر سر آن‌ها خراب کنیم، هر اندازه که در این مسیر تلاش کنیم باز هم کم است و امید دارم بتوانیم برای دانش‌آموزان خدمت گذاری کوچک باشیم.

نماینده سابق مردم تکاب، شاهین‌دژ و میاندوآب در مجلس از احداث ۶ باب مدرسه خیرساز با مشارکت مؤسسات خیریه، دستگاه‌ها و نهادها در آذربایجان شرقی خبر داد، گفت: مدرسه کودکان استثنایی در کلیبر، مدرسه شش کلاسه در هریس و میانه، مدرسه سه و شش کلاسه در شهرستان اهر از جمله مدارسی هستند که خیرین و مؤسسات خیریه در استان احداث می‌کنند.