آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 41440
دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
معاون فرماندار اهر:

ادارات محدوده بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری جهت ثبت جهانی را ترک کنند/ بی‌توجهی به کمپ گردشگری سد ستارخان

به گزارش خبرنگار اهرامروز، مدد سمندری در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر با اشاره به اهمیت ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین محمود اهری اظهار کرد: به خاطر این‌که بتوانیم مقدمات ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری را فراهم کنیم از ایجاد ساختمان جدید در ستاد شبکه بهداشت و درمان بعد از ماه‌ها مکاتبه ممانعت کردیم.

وی بر لزوم انتقال ساختمان‌های ادارات در حاشیه بقعه شیخ شهاب‌الدین محمود اهری تأکید و افزود: اگر قرار باشد ارزیابان برای ارزیابی موقعیت بقعه شیخ شهاب‌الدین محمود اهری و ساختمان‌های ادارات حاشیه به جهت ثبت جهانی ببینند هیچ‌گاه قبول نمی‌کنند و اینجاست که ادارات باید برای جابه‌جایی به فکر محل جدیدی باشند.

معاون فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: محدوده پارک شیخ شهاب‌الدین اهری جوابگوی جمعیت ۱۰۰ هزار نفری و میهمانان نیست و نیازمند توسعه است که با انتقال ادارات و آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب‌الدین محمود اهری نه‌تنها توسعه می‌یابد بلکه مقدمات ثبت جهانی آن نیز فراهم می‌شود.

سمندری تصریح کرد: از سال ۹۳ که بنده در معاونت فرمانداری اهر هستم هیچ تغییراتی در سامان‌دهی و بهسازی خیابان‌های اطراف پارک شیخ شهاب‌الدین اهری ندیده‌ام این در حالی است که مردم اهر و مسافران مدام در این پارک رفت و آمد و یا از آن به‌عنوان استراحتگاه استفاده می‌کنند و وضعیت خیابان‌های اطراف آن در شان شیخ شهاب‌الدین اهری نیست.

وی با انتقاد از اینکه اطراف بقعه شیخ شهاب‌الدین محمود اهری باید گل و گیاه باشد نه اینکه نخاله‌های ساختمانی، گفت: در طول سال‌های گذشته گفته‌شده بقعه شیخ شهاب‌الدین محمود اهری ثبت جهانی می‌شود اما واقعیتاً اقداماتی که نشان دهد مقدمات ثبت جهانی این اثر تاریخی انجام می‌گیرد را ندیده‌ام و از طرفی شبکه بهداشت و درمان که حاضر به جابه‌جایی ساختمان نبود با فشار فرمانداری حاضر به تغییر محل شد.

آثار تبریز ۲۰۱۸ را در شهرستان اهر ندیده‌ایم

معاون فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر برنامه‌های خود را در راستای آماده‌سازی بقعه شیخ شهاب‌الدین محمود اهری برای ثبت جهانی به‌صورت زمان‌بندی‌شده اعلام کند و به نظر بنده تاکنون هر سخنی که در مورد ثبت جهانی بقعه گفته‌شده کلی‌گویی بیش نبوده است چون تا به امروز برای رفع نواقصات اقدامی نشده و ادارات محوطه را ترک نکرده‌اند.

سمندری در ادامه به بسته بودن کمپ گردشگری سد ستارخان واکنش نشان داد، ابراز داشت: متأسفم از این‌که تاکنون به کمپ گردشگری سد ستارخان بی‌توجهی شده حتی تابلویی که نشان‌دهنده کمپ گردشگری باشد در مسیر نداریم و از طرفی امکانات و تجهیزاتی که در این کمپ ایجاد شده اگر چنانچه نگهداری نشود از بین خواهند رفت.

وی بیان کرد: قرار بر این بود که ۱۰۰۰ اصله درخت در حاشیه سد ستارخان و کمپ گردشگری کاشته شود اما ببینیم اکنون چند اصله درخت در این کمپ وجود دارد، اگر دستگاه مربوطه نمی‌تواند وضع موجود کمپ گردشگری سد ستارخان حفظ کند آن را به بخش خصوصی واگذار کند.

انتهای پیام/