آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 41709
پنجشنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
دادستان عمومی و انقلاب اهر:

مبارزه با فساد نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌ها و مردم است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، رحیم عبدالهی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: متأسفانه برخی‌ها نسبت به جامعه روحانیت کم‌لطفی می‌کنند، واقعاً روحانیت در خط مقدم جبهه تبلیغ قرارگرفته‌اند و ما نیز همه‌جانبه در کنار روحانیت هستیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخلاف برخی‌ها که می‌گویند مبارزه با فساد تنها وظیفه تشکیلات قضایی است در حالی که دستگاه قضایی کار قضایی می‌کند، افزود: وقتی جرمی اتفاق افتاده همکاران ما در کمال بی‌طرفی کار قضایی انجام می‌دهند تا به‌درستی احقاق حق و ابطال باطل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر ادامه داد: مبارزه با فساد فراگیر، دامنه گستر و وظیفه تمامی آحاد مردم و تشکیلات قضایی و دستگاه‌های دولتی و عمومی است، پس بنابراین انتظار داریم تمامی مسئولان در حوزه‌های فعالیت خود با این‌که وظایف اصلی خویش را انجام می‌دهند در مبارزه با فساد نیز جدیت به خرج دهند و در این مسیر قاطعیت داشته باشند به‌طوری که در قانون آمده اگر مسئولی در حیطه وظایف خود شاهد اتفاق جرم باشد و آن را گزارش نکرد خود مرتکب جرم شده است.

عبدالهی بر لزوم همکاری دستگاه‌های دولتی و عمومی با دستگاه قضایی در مبارزه با فساد تأکید کرد، گفت: مبارزه با فساد نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌ها و مردم است این در حالی است که اگر فساد در جامعه گسترش یابد دامن‌گیر همگان می‌شود و نمی‌شود کسی بگوید در این زمینه وظیفه نداشتیم.

وی با بیان اینکه بایستی همه تلاش کنیم تا با حرمت‌شکنان ماه مبارک رمضان و روزه‌خواران مبارزه کنیم، تصریح کرد: نیروی انتظامی در اجرای دستورات قضایی و وظایف محوله و در برخورد قاطع با حرمت‌شکنان ماه رمضان در کنار بسیج و سپاه همکاری داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب اهر تأکید کرد: هر کسی در انظار عمومی به روزه‌خواری اقدام کرده و یا به عناوین مختلف در ماه مبارک رمضان حرمت‌شکنی کرد با برخورد نیروی انتظامی، سپاه و بسیج قرار می‌گیرد و دادستانی شهرستان اهر طبق قانون با این افراد باقوت تمام برخورد جدی خواهد داشت.

عبدالهی با ذکر اینکه از کارمندان دولت انتظار می‌رود در ماه مبارک رمضان با مردم مهربانانه رفتار کنند، خاطرنشان کرد: انتظار از دستگاه‌های دولتی تکریم ارباب‌رجوع است و در ماه رمضان که همه‌ روزه‌دار هستند شاید حوصله روزهای عادی را نداشته باشند لذا از کارمندان دولت انتظار داریم ضمن این‌که به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند با آن‌ها نیز رفتار مهربانانه داشته باشند.

انتهای پیام/