آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 41767
جمعه - ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
در دیدار با رئیس، معاونین و جوانان هلال احمر اهر؛

فرماندار اهر: هلال‌احمری‌ها جزو قشرهای زحمت‌کش جامعه هستند/ محمدیان: سازمان‌دهی ۲۰۰۰ داوطلب جوان در هلال‌احمر اهر

فرماندار اهر: هلال‌احمری‌ها جزو قشرهای زحمت‌کش جامعه هستند/ محمدیان: سازمان‌دهی ۲۰۰۰ داوطلب جوان در هلال‌احمر اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، فیض‌الله محمدیان در دیدار فرماندار، رئیس شورا، رئیس اداره راهداری و رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی با رئیس، معاونین و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر با اشاره به اینکه حضور مسئولان شهرستانی در جمع نجات‌گران هلال‌احمر مایه دلگرمی است، اظهار داشت: به لحاظ اهمیتی که هلال‌احمر دارد بنده در طول سی سال خدمتم تنها یک سال توانسته‌ام در تعطیلات نوروزی به مسافرت عازم شوم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر از حضور کاروان سلامت جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ در روستاهای هوراند خبر داد، افزود: کاروان سلامت با حضور در مناطق محروم، خدمات پزشکی توسط پزشکان داوطلب هلال‌احمر ارائه می‌شود.

وی، دیدار با ۶ خانواده شهدای دوران دفاع مقدس از برنامه‌های روز جهانی صلیب سرخ در اهر عنوان کرد، یادآور شد: در این دیدارها ضمن دلجویی از خانواده‌های شهدا، والدین شهدا نیز توسط پزشک متخصص مورد ویزیت قرار گرفتند و یکی از پدران شهید که نیاز به ویلچر داشت را تأمین کرده‌ایم تا بدین ترتیب مشکل پدر شهید حل شود.

محمدیان بابیان اینکه نجات‌گران به لحاظ تجربه و امدادرسانی که می‌کنند موجب شده تا شهرستان اهر جزو شعبات امدادی آذربایجان شرقی شناخته شود، تصریح کرد: هلال‌احمر ۴ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای دارد که در مجموع نزدیک به ۶۰ جوان داوطلب به‌صورت پاره‌وقت و تمام‌وقت در این پایگاه‌ها فعالیت دارند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر همچنین از فعالیت کانون‌های داوطلبان جمعیت هلال‌احمر دانشجویی در دانشگاه‌ها، دانش‌آموزی در مدارس و طلاب در حوزه علمیه خبر داد، گفت: در این کانون‌ها قشرهای مختلف جذب‌شده و در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند این در حالی است که سال گذشته از نظر ارائه آموزش، شهرستان اهر حائز رتبه برتر استان شده است.

جمعیت داوطلبان هلال‌احمر اهر جزو فعال ترینها در سطح کشور است

وی با تأکید بر این‌که جمعیت داوطلبان هلال‌احمر شهرستان اهر جزو سازمان‌های فعال در سطح کشور است، اضافه کرد: هر ساله که طرح همای رحمت به همت داوطلبان هلال‌احمر اهر اجرا می‌شود سال گذشته به همت جوانان، خیرین و نهادهای حمایتی ۱۵۰۰ بسته غذایی به ارزش ۱۳۰ میلیون ریال در ماه مبارک رمضان تهیه و در بین نیازمندان حاشیه شهر اهر توزیع شد و هم‌اکنون برای آماده‌سازی مقدمات طرح همای رحمت امسال اقدام کرده‌ایم.

محمدیان بیان داشت: در حال حاضر جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر ۲۰۰۰ نفر داوطلب دارد که برای آن‌ها تشکیل پرونده شده و سازمان‌دهی شده‌اند و این داوطلبان در امر خیر همچون تأمین نیازهای فقرا و جهیزیه برای نوعروسان مشارکت می‌گیریم به‌طوری که از طریق جوانان داوطلب ۶ فقره جهیزیه برای نوعروسان نیازمند تأمین کرده‌ایم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر، کمبود نیروی انسانی را از دیگر مشکلات جمعیت هلال‌احمر این شهرستان برشمرد، افزود: سازمان علی‌رغم اینکه شهرستان اهر به نیروی انسانی نیاز دارد و داوطلبانی دارد که به درجه ایثار رسیده‌اند را جذب نکرده و نیروی غیربومی برای رفع نیاز نیروی انسانی تحمیل کرده‌اند در حالی که اهر جزو اولین شهرستانی است که ۹ نفر با درجه ایثار دارد.

وی با اشاره به اینکه برای نگهداری ساختمان فرسوده جمعیت هلال‌احمر اهر هزینه هنگفتی نیاز داریم اما ریالی از این بابت تخصیص نمی‌یابد، افزود: به لحاظ وسعت منطقه ارسباران، شهرستان اهر در بحث امدادرسانی کمبودهایی از قبیل نبود انبار امدادی بوده به‌طوری که در جریان زلزله سال ۹۱ کوچک بودن انبار اجازه ذخیره را نمی‌داد و به همین خاطر حداقل هلال‌احمر اهر به دو باب انبار بزرگ نیازمند است.

هلال‌احمر، اورژانس و راهداری و آتش نشانی جزو قشرهای زحمت‌کش جامعه هستند

زاهد محمودی بابیان اینکه هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی و راهداری جزو قشرهای زحمت‌کش جامعه هستند، گفت: در ایام تعطیلات علی‌الخصوص تعطیلات نوروزی که همه درگشت و گذار هستند جوانان هلال‌احمر با صرف‌نظر از روزهای خوش تعطیلی، صادقانه برای مردم خدمات می‌دهند.

وی افزود: جوانان هلال‌احمر در بهترین روزهای سال همچون نوروز گردشگران و مسافران را راهنمایی می‌کنند، این نیز نشان از اهمیت و سختی کار هلال‌احمر است.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به این‌که دیدارها بهانه‌ای است تا حداقل از نیروهای خدوم و زحمت هلال‌احمر دلجویی کنیم، خاطرنشان کرد: فعالیت در هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی و راهداری نه‌تنها جزو مشاغل سخت و زیان‌آور بوده بلکه پرسنل این سازمان‌ها و نهادها با تلاش‌های بی‌وقفه اجر الهی دارند.

انتهای پیام /