آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 42771
دوشنبه - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

مبارزه باپول‌شویی و رانت نیازمند تصویب قوانین سفت‌وسخت درمجلس است

مبارزه باپول‌شویی و رانت نیازمند تصویب قوانین سفت‌وسخت درمجلس است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در اجرای طرح همای رحمت بابیان اینکه متأسفانه فاصله طبقاتی بین اقشار مرفه و فقیر همه را آزرده‌خاطر می‌کند، اظهار داشت: باکمال تأسف اقتصاد کشور ما بیمار است و بیشتر رانت و سوءاستفاده را می‌پسندد و اگر با این اقتصاد، فاصله طبقاتی در جامعه به‌نوعی برطرف نشود با آسیب‌های جدی مواجه می‌شویم.

وی افزود: این عدالت نیست که یکی خودروی چند میلیارد تومانی سوار شود و یکی هم به نان شب محتاج باشد و بعضاً برخی‌ها که ثروت آن‌چنانی دارند این ثروت را با تولید، سرمایه‌گذاری نمی‌توان جمع کرد و برنامه‌ریزی‌ها آن‌طور که بایدوشاید برای کاهش فاصله طبقاتی جواب نداده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: این‌که در کشور معلم ۵۰ میلیون تومان پاداش بگیرد که آن ۴ سال به طول می‌انجامد و یکی هم در عرض چند ماه پاداش نجومی میلیاردی بگیرد اگر به این عدالت بگویند درواقع شأن و منزلت جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند و این فاصله با آن عدالتی که امام راحل و مقام معظم رهبری بر آن تأکید می‌کردند فاصله زیادی دارد.

عبدالهی با اشاره به اینکه برخی‌ها در کشور بارانت و به اسم تجارت ثروت کلانی به جیب می‌زنند، گفت: برقراری عدالت در جامعه و مقابله با ثروت کلان بادآورده و نامشروع وظیفه دولت و مجلس است درحالی‌که عده‌ای با طرح اعاده اموال نامشروع مخالف بودند اما به این فکر باشیم که اگر فاصله طبقاتی در جامعه وجود نداشت یقیناً شاهد گسترش فقر نیز نبودیم.

وی، راهکار مقابله با پول‌شویی، رانت، رشوه را نیازمند تصویب قوانین سفت‌وسخت دانست، بیان کرد: کسانی که ثروت کلان نامشروع که عمدتاً از راه قاچاق و پول‌شویی به دست می‌آوردند و حتی حاضر به هزینه در داخل کشور نیستند که اگر هزینه هم می‌کردند اقتصاد متحول می‌شد قطعاً در اقتصاد و شرایط زندگی مردم تأثیر منفی می‌گذارد.