آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 42760
دوشنبه - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

مراحل اجرایی خانه امید شهرستان اهر به‌زودی آغاز می‌شود/ عملکرد وزارت ارتباطات در خدمات‌دهی به روستاها ضعیف است

مراحل اجرایی خانه امید شهرستان اهر به‌زودی آغاز می‌شود/ عملکرد وزارت ارتباطات در خدمات‌دهی به روستاها ضعیف است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در سومین جلسه شورای اداری شهرستان اهر و آیین تودیع و معارفه معاون فرماندار و بخشدار بخش مرکزی اهر با اشاره به این‌که جلسات بی‌نتیجه‌ای که در زندگی مردم تأثیر ندارد چه نیازی به برگزاری آن داریم؛ اظهار داشت: اگر در برگزاری جلسات دستورالعملی وجود دارد باید گفت که همین دستورالعمل‌ها کشور را به این وضع درآورده لذا توصیه داریم اگر جلسات نتیجه ندارد همان بهتر که برگزار نشود.

وی، یکی از مشکلات اساسی سیستم اداری کشور را برگزاری جلسات بی‌نتیجه عنوان کرد، افزود: در جلسات همواره صورت‌جلسه تنظیم می‌شود و وقتی همان مصوبات اجرایی می‌شود بیشتر به‌جای این‌که گره از مشکلات مردم باز کند آن‌ها را بیشتر به دردسر می‌اندازد، مثلاً مجلس که هر روز قانون جدیدی تصویب می‌کند در هیچ کجا این روش تصویب قانون نداریم با این وضع معلوم نیست به کجا می‌رویم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اضافه کرد: با دچار شدن به مسائل روزمرگی نمی‌توان کشور به آن جایگاهی که مورد انتظار است رساند مگر این‌که با مدیریت و برنامه‌ریزی هوشمندانه؛ کسی نمی‌تواند بگوید فلان موضوع به من ربطی ندارد در واقع همه در توسعه و آبادانی کشور نقش داریم.

عبدالهی بابیان اینکه با متکی شدن به اعتبارات ناچیز دولت که آن‌هم با محدودیت روبر است نمی‌توان به توسعه دست‌یافت، گفت: بایستی از مردم مشارکت گرفته و آن‌ها بخواهیم فکر و سرمایه خود را برای توسعه و آبادانی کشور به‌کارگیرند و اگر حتی لازم باشد مسئولان به دنبال افراد توانمند و سرمایه‌گذار نیز باشند، متأسفانه برخی‌ها نمی‌توانند میز ریاست را رها کنند در حالی که با این فکر نمی‌شود به‌جایی رسید.

وی، بدترین مشکل شهرستان‌های اهر و هریس را بیکاری جوانان عنوان کرد، یادآور شد: بیکاری جوانان، خانواده‌ها را رنج می‌دهد به‌نوعی این معضل جوانان را افسرده و والدین را تحقیر می‌کند و اگر اداره‌ای می‌تواند در امر اشتغال تسهیل گر باشد از مانع‌تراشی پرهیز کند و اخیراً طی دیداری که با استاندار آذربایجان شرقی و مدیرعامل بانک تجارت داشتیم هم سرمایه‌گذار بخش خصوصی و هم بانک تجارت آمادگی آغاز فازهای توسعه‌ای معدن مس انجرد را دارند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در ادامه از آغاز مراحل اجرایی خانه امید ویژه سالمندان و بازنشستگان در آینده‌ای نزدیک در شهرستان اهر خبر داد، گفت: اخیراً با همکاری شهردار و شورای اسلامی شهر اهر زمین خانه امید در اهر تأمین و صندوق بازنشستگی کشوری با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد تومان آن را احداث می‌کند.

عبدالهی با انتقاد از این‌که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به خصوصی در روستاهای منطقه ارسباران به‌ویژه اهر و هریس انجام نداده است، تأکید کرد: متأسفانه در اغلب روستاها اصلاً تلفن همراه آنتن نمی‌دهد و روستائیان از اینترنت پرسرعت بی‌بهره مانده‌اند و تاکنون در این مورد عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

وی در ادامه سخنان خود جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر(ارسباران) را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی خواند، گفت: این جشنواره با همت و پشتکار هنرمندان اهری به دوازدهمین خان رسیده و دولت تنها بخشی کوچکی می‌تواند جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر حمایت لذا از دستگاه‌های شهرستانی و استانی انتظار داریم از این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری حمایت کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خطاب به مدیران، خاطرنشان کرد: روستائیان بر اثر جاری شدن سیل و باغداران از سرمازدگی خسارت‌دیده‌اند مدیران برای جبران خسارت آن‌ها اقدام متناسبی انجام داده و خسارت دیدگان را فراموش نکنند.

عبدالهی همچنین ارتقاء فرمانداری اهر به فرمانداری ویژه، ایجاد بخش جدید در شهرستان اهر و ایجاد شهرداری در ارباطان شهرستان هریس را از دیگر مطالبات مردم اهر و هریس از دولت برشمرد، تأکید کرد: علاوه بر این‌ها تفکیک حوزه انتخابیه اهر و هریس که خواست مردم است را بدون شک پیگیر هستم و باید بدون تعارف بگویم انشالله سعی می‌کنیم به این خواست مردم جامع عمل بپوشانم.