آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 46916
یکشنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
امام جمعه شهرستان اهر:

انتقاد منصفانه امر به معروف و نهی از منکر است

انتقاد منصفانه امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در شهرستان اهر با بیان اینکه اگر توفیقی از جانب پروردگار متعال نباشد انسان هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد، اظهار داشت: همین‌که ما مسئولان و خبرنگارانی که وظیفه خطیری در نظام اسلامی بر عهده‌دارند توفیق الهی است.

وی افزود: انسان باید گوش شنوا داشته و نصیحت‌ها را با جان و دل بپذیرد شاید فردی نصیت و خیرخواهی بکند اما مخاطب گوشی برای شنیدن نداشته باشد در حالی که وقتی کسی خیرخواهی کرده و لغزش‌ها را می‌گوید چرا نباید توصیه و نصیت فرد را نشنویم.

امام جمعه اهر، انتقاد را نوعی امر به معروف و نهی از منکر دانست، گفت: انتقاد دو نوع داریم که یکی انتقاد مغرضانه و دیگری انتقاد مشوقانه و منصفانه است، انتقاد مغرضانه را می‌دانیم بر خلاف رویه دینی و یک بیماری است و شاید بتوان گفت هوا و هوس است چون فرد می‌خواهد حرف خود را به کرسی بنشاند و طرف مقابل را خلع سلاح کند.

حاجی‌زاده ادامه داد: انتقاد منصفانه و مشوقانه در واقع امر به معروف و نهی از منکر است چون منتقد می‌خواهد مخاطب پیشرفت کند با این انتقاد کاستی خود را جبران نماید.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی سخت تلاش می‌کند تا ملت را از نظام اسلامی و دولت جدا کرده و در جامعه دوقطبی ایجاد کند، ابراز داشت: دشمنان سعی می‌کنند تا به مردم القاء کنند که نظام جمهوری اسلامی ناکارآمد است و رئیس‌جمهور آمریکا که رویه دیوانگی را پیش‌گرفته در تلاش است تا سیاست‌های دولت خود را بر کسی بنشاند.

امام جمعه اهر اضافه کرد: مذاکره با نظام جمهوری اسلامی را که رئیس‌جمهور آمریکا مطرح می‌کند و در عین حال خود ناقض حقوق بشر بوده و به توافق بین‌المللی پایبند نیست از طرح مذاکره مجدد هدف‌هایی دارد در حالی که همه می‌دانند آمریکا منافع خودش را از دست نمی‌دهد زمانی که می‌گوید آماده مذاکره با ایران است حتماً به دنبال منافع خویش است و اصلاً توجهی به خواست ایران ندارد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: امام راحل در زمان حیات و مقام معظم رهبری وقتی از دولت و مسئولان انتقاد می‌کنند یک مسئله داخلی است چون آن‌ها را همانند فرزندان خود می‌دانند در حالی که اگر رهبری علاقه‌ای نداشته باشند هیچ‌گاه عملکرد دستگاهی را نقد نمی‌کنند و در واقع می‌خواهند دستگاه مربوطه اشکالات خود را برطرف کرده و بدون خطا به راه خود ادامه دهد.

وی با تأکید بر اینکه هر خبرنگار یک مبلغ است چون اسلام، نظام و دولت را تبلیغ می‌کند، گفت: خبرنگاران در مطالب خود توجه داشته باشند که نه سیخ بسوزد و نه کباب، این‌طور هم نباشد مسائل و ایرادات گفته نشود انگار مشکلی در جامعه نیست لذا این مهم باعث می‌شود تا دولت و یا هر دستگاه دیگری پیشرفت نکند از مسئولآن‌هم انتظار داریم نقدپذیر باشند.

امام جمعه اهر بیان داشت: متأسفانه وقتی رئیس‌جمهور آمریکا گفت آماده دیدار یا مذاکره با ایران هستیم برخی رسانه‌ها و مطبوعات ذوق‌زده بودند و عکس رؤسای جمهور ایران و آمریکا را کنار هم گذاشته بودند، آیا حیف نیست تصاویر رؤسای جمهور ایران و آمریکا کنار هم قرار گیرد؟ رئیس‌جمهور ما شخصیتی فراتر از ترامپ دارد و این کار رسانه‌ها نشان می‌دهد که برخی‌ها در خدمت استکبار هستند.

حاجی‌زاده با ذکر اینکه خبرنگاران در اخبار خود وحدت‌آفرینی کرده و به جامعه امید تزریق کنند، اظهار کرد: خبرنگاران در عین حال که عملکرد دولت را نقد می‌کنند نباید اجازه دهند دولت تضعیف شود و یا در نقدهایشان سیاه نمایی نکنند ولی متأسفانه برخی از خبرنگاران به‌گونه‌ای قلم‌فرسایی می‌کنند که انگار انقلاب اسلامی تا به حال دستاوردی نداشته است.

وی با اشاره به نقدهایی که دولت‌ها از همدیگر می‌کنند، گفت: متأسفانه رویه‌ای را در کشور شاهد هستیم وقتی دولتی بر سر کار می‌آید عملکرد دولتی قبلی را زیر سؤال می‌برد، هر دولتی افرادی قوی و کاربلد هم داشت ای‌کاش تمامی دولت‌های ۴۰ ساله جمع می‌شدند و با بهره‌گیری از این افراد کاربلد دولتی قوی تشکیل می‌دادند لذا با این راهکار شایسته‌سالاری می‌شود.

امام جمعه اهر بر لزوم قلم‌فرسایی در جهت تقویت دولت از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه تأکید کرد و افزود: همان‌هایی که غرق در مشکلات اقتصادی هستند و بدهی‌هایشان سر به فلک کشیده حال در کمال بی‌شرمی برای ملت ایران نسخه می‌پیچند و می‌خواهند ملت را از نظام جدا کنند در این میان خبرنگاران بایستی برای مردم آگاهی دهند که هدف دشمنان چیست.

انتهای پیام/