آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » قضایی و انتظامی
کد خبر : 50261
یکشنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
فرمانده انتظامی اهر:

انهدام باند تولید و عرضه مواد مخدر فعال در اردبیل و آذربایجان‌شرقی/ کشف کالای قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان در اهر

انهدام باند تولید و عرضه مواد مخدر فعال در اردبیل و آذربایجان‌شرقی/ کشف کالای قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان در اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ یونس منفرد در دیدار پرسنل نیروی انتظامی شهرستان اهر با آیت‌الله حاجی‌زاده امام جمعه اهر به مناسبت هفته ناجا با اشاره به اینک تا سال گذشته ۹۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته را توانستیم کشف کنیم، اظهار داشت: خوشبختانه امسال با عنایت پروردگار متعال و تلاش همکاران نیروی انتظامی توانسته‌ایم ۹۵ درصد سرقت‌ها را کشف و سارقان را به دستگاه قضایی معرفی کنیم.

وی با اشاره به توفیقات و اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی در جهت کاهش حوادث رانندگی درون‌شهری افزود: سال گذشته ۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی درون‌شهری جان خود را ازدست‌داده بودند و در حال حاضر با ارتقاء و توجه مردم به فرهنگ رانندگی تا به حال حتی موردی از تلفات رانندگی درون‌شهری در اهر نداشتیم.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر در ادامه از افزایش حوادث رانندگی و تلفات جانی ناشی از حوادث جاده‌ای در محورهای مواصلاتی اهر ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر جاده اهر – مشگین شهر به جاده‌ای توریستی تبدیل‌شده در حالی که زیرساخت‌های لازم جهت کشش این جاده از نظر حجم تردد خودروها نداریم و همین امر باعث شده تا آمار حوادث جاده‌ای این شهرستان افزایش یابد.

منفرد اضافه کرد: مسئولان استان اردبیل از سمت مرکز این استان روند احداث بزرگراه اردبیل – مشگین شهر – اهر را آغاز کرده‌اند ولی اگر بزرگراه اهر – مشگین شهر از سمت مشگین شهر آغاز و از سمت اهر نیز شروع نشود ما همچنان شاهد افزایش حوادث جاده‌ای در این محور خواهیم بود لذا بایستی برای کاهش حوادث جاده‌ای احداث بزرگراه اهر – مشگین شهر از دو سو احداث شود.

وی، مواد مخدر را جزو یکی از آسیب‌های اجتماعی دانست، گفت: با توجه به اینکه در کشور مواد مخدر تولید نمی‌شود دشمنان برای آن‌که نیروی جوان و کاری کشورمان را از رده خارج کند در قالب جنگ نرم اقدام به ترویج مواد مخدر می‌کند اما نیروی انتظامی بر حسب وظیفه قانونی و شرعی در مبارزه توأمان با مواد مخدر و فروشندگان آن ادامه می‌دهد به طوری که میزان کشفیات در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۴۰ درصدی داشته است.

قاچاق کالا و ارز به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند

فرمانده انتظامی شهرستان اهر از شناسایی و انهدام یک باند تولید و عرضه مواد مخدر طی سال‌جاری در این شهرستان خبر داد، گفت: یک باند تولید و عرضه مواد مخدر که بین استان‌های اردبیل و آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کرد طی عملیات پلیسی شناسایی و متلاشی شد.

منفرد بابیان اینکه نیروی انتظامی شهرستان اهر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار “حمایت از کالای ایرانی” را از خود آغاز کرده است، بیان داشت: نیروی انتظامی اهر به جهت فرهنگ‌سازی و تحقق شعار سال تمامی کالاهای مورد نیاز خود را از تولیدات داخلی تأمین می‌کند به عبارتی ناجا هر نیازی به کالا دارد خود را ملزم می‌داند تا از تولیدات دخلی استفاده کند.

وی ادامه داد: با عنایت به این‌که قاچاق کالا و ارز جزء آن‌که به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند و تولید داخلی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد منافع دیگری ندارد در همین راستا مأموران نیروی انتظامی در جهت حمایت از کالای ایرانی موفق به کشف کالای قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کرد: از تیرماه سال‌جاری که شاهد نابسامانی اقتصادی بودیم و احتکار کالا توسط افراد سودجو ملموس‌تر شد پلیس با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط موفق به شناسایی انبار احتکار کالا شده است که بر اساس ارزش‌گذاری انجام‌شده میزان کالای احتکار کشف‌شده به بیش از ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

انتهای پیام/