آخرین عناوین اخبار » دولت » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 51943
جمعه - ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
فرماندار اهر در مراسم روز دانشجو:

نقد سازنده و ارائه راهکارهای کارشناسی نیاز دولت و مدیریت‌هاست/ دانشجویان به مهارت‌آموزی در کنار تحصیل توجه ویژه‌ای داشته باشند

نقد سازنده و ارائه راهکارهای کارشناسی نیاز دولت و مدیریت‌هاست/ دانشجویان به مهارت‌آموزی در کنار تحصیل توجه ویژه‌ای داشته باشند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اظهار داشت: دانشجویان قشر آگاه و نخبه جامعه هستند که برای سربلندی و اعتلای کشور عزیزمان در سنگر علم و دانش تلاش می‌کنند و ۱۶ آذر روز دانشجو روز مقاومت و آزادگی دانشجویان است که برای آزادی و استقلال کشور در مقابل رژیم طاغوت و سرسپرده‌های آنها قیام کردند و در این راه جمعی از این عزیزان جان خود را فدای نظام و انقلاب کردند و امروز نتیجه و ثمره این استقامت و ایثارگری آنها جمهوری اسلامی است.

وی گفت: به هر دوره زمانی انقلاب اسلامی نگاه کنیم قطعاً دانشجویان در تمام صحنه‌ها فعال بوده‌اند و نباید هیچ وقت خدمات ارزشمند این قشر فرهیخته را از یادها ببریم.

محمودی با گرامیداشت ۱۶ آذر و شهدای این روز تصریح کرد: ۱۶ آذر نقطه عطفی در تاریخ سیاسی حرکت‌های انقلاب اسلامی ایران است و باید این روزها را گرامی بداریم.

فرماندار اهر بیان داشت: دانشجو باید پرسشگر، نقاد باشد و لازمه قدرت سیاسی هر کشوری نقدپذیری است و هر قدرتی و حکومتی  تعامل و قدرت تحمل نقد را نداشته باشد محکوم به شکست است و بهترین مکان برای نقد دولت و سایر قوا مراکز دانشگاهی و قشر فهیم دانشجوست که باید با فراهم کردن فضای مناسب آستانه تحمل خود را بالا ببریم و با جان و دل پذیرای نقد سازنده این عزیزان باشیم.

فرماندار اهر مردمی بودن را یکی از ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افتخار حکومت و دولت را در حمایت و پشتیبانی مردم داشت گفت: به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود و مردم با حضور پرشور و حماسی خود در پای صندوق‌های رأی بر حفظ و تحکیم اهداف و آرمان‌های جمهوری اسلامی تأکید می‌کنند.

وی گفت: نقد سازنده و ارائه راهکارهای کارشناسی نیاز دولت و مدیریت‌هاست و باید ترویج فرهنگ نقد را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر بحث پژوهش و تحقیق در دانشگاه‌ها یادآور شد: انتظار داریم دانشگاه‌ها پژوهش محوری و توسعه تحقیقات علمی را در اولویت‌کاری خود قرار دهند تا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی، ثمره چندین ساله تحصیل خود را در عمل مشاهده کنند و در بازار کار فردی موثر و کارا باشد.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر، دانشگاه‌ها را مراکز علمی نظریه‌پرداز و پژوهش محور برشمرد که می‌توانند در سایه‌ پژوهش و تحقیقات میدانی و کاربردی خود با تبادلات علمی و پژوهشی فرامرزی خود نقش محوری خود را در سطح بین‌المللی ایفا کنند.

محمودی بر نقش ویژه دانشجویان در حوزه اقتصادی و دانش بنیان نیز تأکید کرد و افزود: امروز دشمنان با تحریم ظالمانه و ناجوانمردانه خود سعی در اخلال در حوزه اقتصادی را در کشورمان دارند که در این زمینه نقش قشر دانشگاهی و فرهیخته علمی و اساتید و دانشجویان بسیار موثر است.

این مقام ارشد اجرایی شهرستان اهر خاطرنشان ساخت: امروز کشورمان را می‌توان با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و حمایت از تولید در این برهه زمانی، اقتصادی کشور را توسعه داد و این امر در گرو تلاش مضاعف قشر فرهیخته دانشگاهی برای تقویت و محور قرار دادن پروژه‌های دانش بنیان است و دانشگاهیان در این خصوص نقش ویژه و اساسی دارند.

فرماندار اهر در قسمتی دیگر از سخنان خود با توصیه به دانشجویان مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را به دانشجویان یادآور شد و گفت: متأسفانه امروز شاهد قشر عظیمی از جوانان بیکار در جامعه هستیم که با وجود تحصیلات بالای دانشگاهی به علت نبود برخی مهارت‌ها و حرفه‌آموزی‌ها تاکنون فرصت اشتغال لازم را در مراکز تولیدی صنعتی و سایر زمینه‌ها فراهم نشده است و امیدواریم مسوولان دانشگاهی و دانشجویان با اهتمام و علاقه بیشتر به این امر نیز توجه ویژه داشته باشند و تحصیلات دانشگاهی را متناسب با نیاز بازار کار و مصرف توسعه دهند و تقویت و  راه‌اندازی رشته‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و مدیریت مبتنی بر دانایی در این خصوص موثر است.

محمودی بیکاری را یکی از معضلات منطقه و کشور عنوان کرد و افزود: همه تلاش مسوولان شهرستان بر این است که زیرساخت‌ها و زمینه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری را در منطقه فراهم کنیم و ستاد جذب سرمایه‌گذاری شهرستان از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعتی، معدن و خدمات حمایت می‌کند و در این خصوص برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فارغ‌التحصیلان مرتبط با این شرکت‌ها تسهیلات و حمایت ویژه دارد.

انتهای پیام/