آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » سیاسی » صفحه نخست » مجلس
کد خبر : 51995
شنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
پزشکیان در مراسم روز دانشجو مطرح کرد؛

نایب‌رئیس مجلس: تا به حال سعی نکردم تا با کسی تسویه‌حساب کنم/ مسلمانیم اما برای همدیگر پرونده‌سازی می‌کنیم

نایب‌رئیس مجلس: تا به حال سعی نکردم تا با کسی تسویه‌حساب کنم/ مسلمانیم اما برای همدیگر پرونده‌سازی می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اهرامروز، مسعود پزشکیان در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در واکنش به سوالی در رابطه با مسئله حمایتش از اعضای دستگیر شده شورای چهارم شهر تبریز اظهار داشت: اینها تعدادی از اعضای شورای شهر تبریز را به اتهام اختلاس ۲ میلیارد تومانی گرفته بودند و به مدت سه یا چهار ماه در زندان انفرادی نگه‌داشته بودند چون قصد داشتند اعتراف بگیرند که چه میزان اختلاس کرده‌اند.

وی افزود: اعضای شورای شهر تبریز می گفتند ما اختلاس نکردیم ولی آنها می گفتند شما اختلاس کرده اید که بعدها به تعدادی حکم دادند و تعدادی را نیز تبرئه کردند، سؤال من این است که آیا می توان فردی را به سوءظن بازداشت کرد و در زندان نگه داشت به خاطر اینکه او متهم است؟

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وقتی از شفافیت می‌گوییم اگر عملی شود اجازه نمی‌دهد فردی را به خاطر سوءظن ماه‌ها در زندان محبوس کرد، ادامه داد: هر کسی را ماه‌ها در زندان حبس شود اگر گناهی هم نکرده باشد مجبور می‌شود گناهان نکرده‌اش را گردن بگیرد ولی اگر شفافیت وجود داشته باشد اصلاً کسی نمی‌تواند به‌راحتی پولی را جابه‌جا کند.

پزشکیان اضافه کرد: وقتی کسی بی‌گناه در زندان محبوس باشد و آبروی آن فرد و خانواده‌اش از بین برود را نمی‌توان قضاوت نامید این در حالی است که مردم این‌چنین قضاوت‌هایی را دوست ندارند ولی انتظار داریم فردی که واقعاً مرتکب اختلاس شده مجازات شود.

وی تصریح کرد: برخی هفتاد هزار، پنجاه هزار و ۲۰ هزار میلیارد تومان از بیت المال برداشتند و رفتند اما با آنها چنین رفتاری نشد ولی آمدند به تعدادی اتهام زدند و ماه ها در زندان نگه داشتند تا به گناه نکرده اعتراف کنند و اما چون قضاوت بسیار ظریف است نمی توان آبروی افراد را با ظن و گمان از بین برد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در اسلام به مسلمانان حکم می‌کند تا با آبروی افراد بازی نشود ولی می‌آیند بدون آن‌که گناه فردی به اثبات نرسیده می‌گویند فلان کس چند میلیارد تومان اختلاس کرده است، بر اساس اعتقاداتی که ما در کشور داریم نباید بی‌جهت آبروی مسلمانی را بریزیم.

پزشکیان با تأکید بر اینکه رعایت حق و انصاف خوب چیزی است و باید در هر حال انصاف و آبروی مسلمانی را نگه‌داریم، خاطرنشان کرد: با اینکه در دین اسلام توصیه‌شده آبروی مسلمانی از کعبه هم بالاتر است ولی ما مثل آب خوردن آبروی مسلمانی را از بین می‌بریم و تهمت می‌زنیم، آیا می‌توانیم به این انسان‌ها مسلمان گفت؟ مگر مسلمانی به ریختن آبروی برادر دینی است.

وی با اشاره به اینکه در دوره ریاست بنده در دانشگاه علوم پزشکی تبریز کسی را پیدا نمی‌کنید که بگوید پزشکیان به دلیل چپ یا راست بودنش او را اخراج کرده است، یادآور شد: هیچ‌گاه از اعتقاداتی که داشتم کوتاه نیامدم و تا به حال سعی نکردم تا با کسی تسویه‌حساب کنم بلکه همواره سعی کردم تا بیشتر کمکشان کنم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: کسی حق ندارد به زندگی شخصی مردم و اشخاص سرک بکشد اما حال عده‌ای نه‌تنها به زندگی شخصی افراد سرک می‌کشند بلکه دستگاه شنود نیز کار می‌گذارند و به بهانه‌های واهی برای همدیگر پرونده‌سازی می‌کنیم.

انتهای پیام/