آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست » علمی و آموزشی
کد خبر : 53862
سه شنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی:

مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بستگی به درآمد شهریه‌ای از دانشجویان دارد/ کاهش دانشجو و درآمد به واحدهای دانشگاه آزاد فشار مضاعفی وارد می‌کند

مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بستگی به درآمد شهریه‌ای از دانشجویان دارد/ کاهش دانشجو و درآمد به واحدهای دانشگاه آزاد فشار مضاعفی وارد می‌کند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر که با حضور مسئولان شهرستانی و دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: گاهاً پیش می‌آید از واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی شهرستان‌ها انتقاداتی به دفتر نهاد رهبری منتقل می‌شود ولی خوشبختانه تا به حال حتی موردی نداشتیم که از ریاست دکتر قربانی اعتراضی به دفتر نهاد انتقال یابد.

وی افزود: آن‌گونه از اختلاف سلیقه سخن به میان آمد باید متذکر شوم که قانون اساسی و قوانین دانشگاه آزاد اسلامی ما دور هم جمع می‌کند در این مورد با همدیگر نیز تعارف نداریم البته اگر همین قوانین نبود هرج و مرج به وجود می‌آمد و باید بگویم که بنده همانند سایر عزیزان اختلاف سلیقه دارم.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با ذکر اینکه سلیقه‌ها در مدیریت مجموعه‌ای باید تحت لقای نظام اسلامی، قانون اساسی و قانون داخل سازمانی اعمال شود، گفت: وظایف پرسنل، دانشجو، اساتید، رئیس واحد و رئیس واحد استان را قانون مشخص می‌کند و اگر در سازمانی شرح وظایف وجود نداشته باشد آن سازمان به هم ریخته می‌شود.

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: هم بنده و هم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با استعفای دکتر قربانی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر مخالف بودیم اما بعد از دو ماه رفت و آمد و رایزنی خلاصه ریاست دانشگاه آزاد استان با استعفای ایشان موافقت کردند.

وی بابیان اینکه مدیریت درآمدی و هزینه‌های دانشگاه آزاد اسلامی وابسته به دانشجویان و شهریه‌هایی است که از دانشجویان اخذ می‌شود است، گفت: تبدیل درآمدهای شهریه‌ای واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی، مدیریت و برنامه‌ریزی روئسای واحدها را می‌طلبد و اگر این‌گونه درآمدها و هزینه‌ها مدیریت نشود شاید در آینده با مشکلات بزرگ‌تری روبرو شویم.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی ابراز داشت: بر اساس اعلام وزارت علوم، با وجود برگزاری کنکور و مشخص شدن سهمیه بیشتر صندلی‌های دانشگاه‌های دولتی از سال آینده خالی می‌ماند و این مهم وظیفه مدیران دانشگاه‌ها سنگین‌تر می‌کند.

ابراهیم‌زاده تاکید کرد: رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بنا به تجارب و پشتکاری که دارد در واحد سراب توانست دانشگاه را از حالت ضررده بودن خارج کند و طی ماه‌های اخیر آقای سلیمی توانست حقوق معوقه تعدادی از واحدهای دانشگاهی را پرداخت کند.

وی یادآور شد: روزی بود دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بیش از ۱۱ هزار دانشجو داشت و دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در تمامی برنامه‌ها از ظرفیت واحد اهر استفاده می‌کرد، امیدواریم واحد اهر به روزهای پر ابهت خود بازگردد و این واحد بتواند جایگاه دومین دانشگاه بزرگ استان را در حد و شان شهرستان اهر و مرکزیت منطقه ارسباران حفظ کند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه طبق آمارهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، اهری‌ها بیش از سایر شهرستان‌ها در دانشگاه آزاد استان تحصیل می‌کنند، گفت: جذب اهری‌ها از دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی به واحد اهر همت و تلاش مدیران واحد اهر را می‌طلبد تا خلاقیت و جذابیت و تبلیغ اهری‌ها را جذب واحد اهر کنید.

ابراهیم‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه کاهش دانشجو، تورم، گرانی و مشکلات اقتصادی فشار مضاعفی را بر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی وارد کرده است، بیان کرد: سازمان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی از واحد اهر حمایت می‌کند اما انتظار داریم مدیران دانشگاهی در عین حال که با مسئولان شهرستانی تعامل دارند استقلال دانشگاه آزاد اسلامی را نیز حفظ کنند.

وی با قدردانی از حضور کم‌نظیر مردم آذربایجان شرقی در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: علی‌رغم تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله بین مردم و انقلاب و نظام اسلامی، مردم در طول ۴۰ سال گذشته نه تنها از نظام و انقلاب و دولت فاصله نگرفته‌اند بلکه نزدیک‌تر هم شده‌اند به طوری که در این چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی از تمامی نبردها با استکبار جهانی با بصیرت و آگاهی در صحنه‌ها حضور یافته‌اند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی بابیان اینکه راهپیمایی تماشایی ۲۲ بهمن صحنه نبرد مردم با استکبار جهانی بود، افزود: مسئولان در قبال حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به مراتب وظیفه سنگین‌تری دارند و باید بدانند از این پس بیشتر برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کنند.

انتهای پیام/