آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 53922
پنجشنبه - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
پژوهش‌گر پیشکسوت ارسبارانی:

استمرار فعالیت نشریات و رسانه‌ها بستگی به تشکیلات و تحریریه مستقل و قوی دارد

استمرار فعالیت نشریات و رسانه‌ها بستگی به تشکیلات و تحریریه مستقل و قوی دارد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسین دوستی، نویسنده و مؤلف کتاب و پیشکسوت عرصه خبر با تبریک پیوستن نشریه دوهفته‌نامه «صدای ارسباران» به خانواده مطبوعات شهرستان اهر اظهار داشت: روزنامه شهاب اهر در دوران فعالیت‌اش به قدری اقتدار و قدرت داشت که بر مسئولان شهرستانی احاطه داشت و حال اگر مطبوعات و رسانه‌ای می‌خواهد مستقل بماند باید تشکیلات مستقلی داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نباید چشم به راه باشند تا فردی یا مسئولی برایش مطالب ارسال کند، افزود: هر نشریه و رسانه‌ای در راستای استقلال خود و به جهت استمرار فعالیت‌اش بایستی هیئت تحریریه قوی و تشکیلات مستقل داشته باشد از این‌رو این نشریات و رسانه‌ها بهتر می‌توانند درد و رنج مردم جامعه را بگویند.

این پژوهش‌گر پیشکسوت ارسبارانی ادامه داد: انتظار کشیدن نشریات و رسانه‌ها برای ارسال مطالب اعم از یادداشت، گزارش و تصاویر عیبی برای نشریات است و اگر روزی خدای‌ناکرده نشریه‌ای تعطیل شد مردم جای‌خالی آن را احساس خواهند کرد.

دوستی با ذکر اینکه انعکاس تلاش‌ها و زحمات روزنامه‌نگاران و خبرنگاران اهری در بین مسئولان بسیار کم‌رنگ‌تر است، گفت: روزنامه‌فروشی‌ها بهتر می‌توانند بگویند چه تعداد از مجموع ۸۰ دستگاه دولتی و غیر دولتی با خرید نشریات اهر از آنها حمایت می‌کنند این در حالی است که شاید هزینه یک هزار تومانی به بودجه نیاز نداشته باشد اما همین امر حمایت بزرگی از نشریات است و اگر مدیر یا مسئولی روزنامه مطالعه کند یقیناً در بین پرسنل اداره مطبوعش تاثیرگذار خواهد بود.

وی، مدیران و مسئولان ادارات را الگویی برای مردم در حمایت و خرید نشریات و روزنامه عنوان کرد و گفت: همیشه چشم مردم به بزرگان است یعنی وقتی اگر ببینند مسئولی در اواقات فراغت روزنامه یا نشریه مطالعه می‌کند یقیناً از او الگوبرداری خواهند کرد.

این پژوهش‌گر پیشکسوت ارسبارانی اضافه کرد: وقتی روزنامه ملانصرالدین زمان حکومت قاجاریه در تفلیس منتشر می‌شد شاید رفت و آمد در آن زمان نزدیک به یک‌ماه طول می‌کشید ولی در اهر ۱۳ نفر خریدار روزنامه ملانصرالدین بودند، اما اکنون نمی‌توان گفت مثلاً ادارات سیزده روزنامه یا نشریه خرید و آن را مطالعه می‌کنند.