آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 55748
شنبه - ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴
ماهان سلامتی‌اش را در گرو همراهی خیرین می‌بینید؛

روایت اهرامروز از معلمی که برای کودک معلول حکم قهرمان زندگی است/ مادر «ماهان حقی»: هزینه‌های درمانی ماهان را نمی‌توانیم کامل تامین کنیم +تصاویر

روایت اهرامروز از معلمی که برای کودک معلول حکم قهرمان زندگی است/ مادر «ماهان حقی»: هزینه‌های درمانی ماهان را نمی‌توانیم کامل تامین کنیم +تصاویر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، خانم اقدس شیخی‌نژاد (معلم مدرسه شهدای بانک صادرات ۲) معلمی است که خارج از ساعت کاری خود با حضور در منزل دانش‌آموز ماهان حقی که به علت معلولیت مادرزادی قادر به حضور در محیط کلاس و مدرسه نیست تلاش می‌کند با وجود این محدودیت، از درس خواندن و ادامه تحصیل محروم نماند، از این‌رو «ماهان حقی» برای به دست آوردن سلامت جسمانی‌اش به خیرینی همچون خانم شیخی نژاد نیاز دارد تا در تامین هزینه‌های درمانی او کمک حال‌اش شوند.

مادر «ماهان حقی» می‌گوید: ماهان حقی مادرزادی دچار معلولیت است و از ناحیه دست و پا معلول است اما در ذهن او هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که ماهان حقی در حال حاضر به فیزیوتراپی می‌رود و قرار است به زیر تیغ عمل جراحی برود افزود: خانم شیخی نژاد برای آن‌که ماهان به لحاظ معلولیت‌اش از تحصیل بازنماند با حضور در منزل به ماهان درس می‌آموزد و این معلم نه تنها هیچ هزینه‌ای نگرفته و تا به حال هر آن‌چه که توانسته کمک حال ماهان بوده است.

او ادامه می‌دهد: خانم شیخی نژاد در هفته بعضاً از ۲ تا ۴ روز را صرف تحصیل ماهان می‌کند و اگر ماهان مشکلی نداشته باشد یا بیمار نباشد ساعت‌ها برای ماهان زمان صرف می‌کند.

مادر «ماهان حقی» گفت: دکتر ماهان می‌گوید برای بهبودی جسمانی ماهان باید سه بار عمل جراحی شود و ما بیشترین هزینه را برای آمپول پرداخت می‌کنیم می‌بینید آمپول را به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان خریداری کرده‌ایم اما برای تزریق ۸۰۰ هزار تومان در بیمارستان هزینه پرداخت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی ماهان را تحت پوشش قرار داده‌اند؟ گفت: بله ماهان تحت پوشش بهزیستی است و ماهانه ۵۳ هزار تومان کمک هزینه دریافت می‌کنیم و چون افراد دارای معلولیت ۳ برابر افراد عادی یارانه نقدی می‌گیرد از این‌رو ۱۰۸ هزار تومان نیز یارانه ماهان است.

او در ادامه با اشاره به هزینه‌های درمانی ماهان حقی می‌گوید: به طور متوسط ماهانه بیش از ۶۰۰ هزار تومان برای دارو و درمان ماهان هزینه می‌کنیم و چون وضعیت مالی آن‌چنان مطلوب نیست در تامین هزینه‌های درمانی همیشه مشکل داریم به عبارتی خرید آمپول هر ماه برایمان به مصیبت تبدیل می‌شود.

مادر «ماهان حقی» افزود: واقعاً تامین هزینه‌های درمانی و عمل جراحی که می‌تواند به بهبودی جسمانی ماهان کمک کند را نمی‌توانیم تامین کنیم و اگر حمایتی نشود در هزینه‌ها بازمی‌مانیم چراکه تنها هزینه رفت و آمد به تهران با هزینه درمان برابری می‌کند و آخرین بار که ماهان را برای درمان به تهران برده بودیم مجبور شدیم پول قرض کنیم.

آموزش و پرورش اهر از «ماهان حقی و معلم فداکارش» حمایت می‌کند

مدیر آموزش و پرورش اهر در دیدار با خانواده «ماهان حقی و معلم فداکارش»، معلمی را شغلی بی‌آلایش و پیشه‌ای خدایی و الهی دانسته اظهار داشت: کار با دانش‌آموزان معصوم و ساده و تلاش برای رسیدن به آینده‌ای مطلوب و موفق نشانی از لطف خداوند به انسان است.

قادر رمضان‌پور ضمن تقدیر از این ایثار خانم شیخی‌نژاد، با اهدای لوح تقدیری از وی تجلیل نمود و حمایت کامل و همه‌جانبه خود را از این کار خداپسندانه وی اعلام نموده افزود: با تمام توان دنبال مشارکت خیرین در جهت درمان کامل این دانش‌آموز باهوش و با استعداد خواهیم بود.

«ماهان حقی» ۱۱ سال دارد و دارای معلولیت از ناحیه دست و پا است که مشکلات مالی خانواده او فرصت‌های درمانی را می‌گیرد، ماهان نیز همانند همه حق زندگی دارد ولی معیشت و درآمد ضعیف خانواده در روند درمانی‌اش تاثیر گذاشته است و نیازمند حمایت و توجه خیرین است تا سلامت جسمانی خود را به دست آورد.

حال تامین هزینه درمانی، دارو و حتی عمل جراحی ماهان حقی در انتظار حمایت و همراهی هم‌نوع‌دوستی خیرین است تا بتواند سرپا بایستد.

انتهای پیام./