آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » مجلس
کد خبر : 56475
یکشنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

هنوز اهالی روستاهای اهر و هریس از نبود زیرساخت‌ها رنج می‌برند/ اعمال تحریم‌های جدید و حمایت از ملت ایران نشان از تناقض‌گویی رئیس‌جمهور آمریکاست

هنوز اهالی روستاهای اهر و هریس از نبود زیرساخت‌ها رنج می‌برند/ اعمال تحریم‌های جدید و حمایت از ملت ایران نشان از تناقض‌گویی رئیس‌جمهور آمریکاست

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در آیین کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به ۱۴ روستا و قشلاق عشایری شهرستان اهر که به صورت نمادین در روستای حاج علی بیگ‌کندی برگزار شد، اظهار داشت: برخی‌ها بین مردم ذهنیت منفی ایجاد کرده‌اند که انگار تمامی مسئولین متخلف و دزد هستند در حالی که این‌گونه نیست شاید در بین مدیران افرادی متخلف باشند ولی قطعاً تماماً این‌گونه نیستند و اکثراً پاکدست و برای مردم خادم هستند.

وی افزود: شاید برخی‌ها فکر کنند نماینده مجلس سایر مسائل را پیگیری نمی‌کند علی‌الخصوص همین بحث گازرسانی، بنده تاکنون بارها بحث گازرسانی به روستاهای فاقد نعمت گاز طبیعی را اهر و هریس از شرکت گاز استان و شرکت ملی پیگیری کرده‌ام و امروز آغاز گازرسانی به روستاهای اهر و هریس نتیجه پیگیری‌های مداوم مدیرعامل شرکت گاز استان، فرمانداران و بنده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه شرکت گاز استان در تامین منابع مالی پروژه‌های گازرسانی با هزار و یک مشکل روبروست، گفت: شرکت گاز استان در تامین منابع پروژه‌های گازرسانی مشکلاتی دارد که این بخش نیز از نظر بودجه با بحران روبرو شده است به عبارتی آغاز پروژه گازرسانی در شرایط فعلی یکی از سخت‌ترین اقدامات محسوب می‌شود.

عبدالهی تصریح کرد: تحریم‌های نفتی در فروش نفت کشورمان تاثیر داشته است به طوری که قبلاً منابع فروش نفت برای عمران و آبادانی صرف می‌شد ولی اکنون با توجه به تحریم‌ها و کاهش فروش نفت از منابع ارزی کاسته شده و همین امر بر کاهش بودجه پروژه‌های عمرانی و زیرساختی نیز تاثیر گذاشته است.

وی با ذکر اینکه برخی از مدیران و مسئولین از بابت خدمت‌گزاری برای مردم “شکرگزاری” نمی‌کنند، گفت: معتقدیم مدیران با فعالیت چند ساعته نمی‌توانند گره از مشکلات مردم باز کنند بلکه مشکلات مردم با تلاش جهادی و تبعیت محض از خداوند متعال و ولایت‌فقیه را می‌توانیم حل کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بابیان اینکه اعمال تحریم‌های جدید و تمدید آنها از سوی آمریکا و سخن گفتن در رابطه با حمایت از ملت ایران، دروغ شاخ‌دار ترامپ است، گفت: ترامپ می‌گوید از ملت ایران حمایت می‌کند ولی از طرفی هم تحریم جدید اعمال می‌کند تا منافع و معیشت ملت ایران در خطر قرار گیرد، آیا می‌توان به چنین انسان دورویی اعتماد کرد و با آن پای میز مذاکره نشست؟

عبدالهی اضافه کرد: تنها راه ایستادگی در برابر تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکایی‌ها مقاومت، ایستادگی و انسجام با تبعیت از ولایت است، نتیجه مقاومت مقابل دشمنان طبق وعده الهی پیروزی متعلق به ماست، در این میان باید سخت و جهادی تلاش کنیم زیرا اتاق جنگ آمریکا علیه ایران شبانه‌روزی فعالیت می‌کند به همین دلیل نیز ما باید شبانه‌روز برای رفاه و آرامش مردم تلاش کنیم.

وی گفت: برخی‌ها می‌گویند چرا فلان مدیر فعالیت آنچنانی ندارد، ما با آن مدیر کاری نداشته باشیم اگر فردی مخلصانه برای مردم کار می‌کند یا نمی‌کند در قبال مردم و پروردگار پاسخگوست هر مدیر در قبال خود و فعالیت‌هایش مسئول است که تا چه حدی برای حل مشکلات مردم فعالیت کرده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به عدم اجرای پروژه گازرسانی به روستاهای اهر و هریس در سال گذشته گفت: سال گذشته قرار بود پروژه گازرسانی به روستاهای اهر و هریس آغاز شود ولی به دلیل عدم تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های گازرسانی در اهر و هریس به امسال موکول شد.

عبدالهی با تاکید بر اینکه هنوز اهالی روستاهای اهر و هریس از نبود زیرساخت‌ها رنج می‌برند، ابراز داشت: روستائیان و عشایر با کمترین هزینه بیشترین کارایی را برای کشور دارند و عمدتاً تولیدکننده هستند و درخواست آن‌چنانی هم ندارند به طوری که در برخی روستاها، اهالی راه دسترسی مناسب، آب شرب، برق، گاز و سیستم‌های ارتباطی می‌خواهند که با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به مطالبات روستائیان و عشایر کمترین کاری است می‌توانیم برای آنها انجام دهیم.

وی با ذکر این‌که تلاش جهادی رمز پیروزی در برابر دشمنان و عبور از مشکلات است، یادآور شد: قطعاً اگر تلاش جهادی داشته باشیم می‌توانیم از سد مشکلات عبور کنیم این همان تلاشی است که مدام مقام معظم رهبری به مدیران و مسئولان گوش‌زد می‌کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در پایان با انتقاد از نحوه سرشماری نفوس و مسکن خاطرنشان کرد: در جریان سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ ایراداتی اساسی وارد است چراکه ماموران سرشماری نتوانسته‌اند آمار خانوارهای روستایی را احصاء کنند و در برخی روستاها آمار خانوارها را کمتر ثبت کرده‌اند، امید می‌رود با الکترونیکی شدن سرشماری این مشکلات برطرف و آمار ساکنین روستایی به درستی قید شود.

انتهای پیام/