آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » مجلس » ویژه
کد خبر : 56784
شنبه - ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

دولت نتوانست از مصوبه‌اش برای امهال وام‌های زلزله‌زدگان ارسباران دفاع کند/ وزارت نیرو احداث سد ایثار شهرستان اهر را از سر می‌گیرد

دولت نتوانست از مصوبه‌اش برای امهال وام‌های زلزله‌زدگان ارسباران دفاع کند/ وزارت نیرو احداث سد ایثار شهرستان اهر را از سر می‌گیرد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی صبح امروز شنبه در آیین گرامی‌داشت سال‌روز تاسیس نهاد دهیاری که در سالن شهید تندگویان فرمانداری اهر برگزار شد با اشاره به این‌که توسعه استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها صرفاً به دست دولت انجام نمی‌گیرد اظهار داشت: در کشور ما توسعه مناطق بخشی در اختیار دولت و بخشی دیگر مربوط به مردم است از این‌رو باید برای رسیدن به توسعه گام‌های بلندی برداشته و مدام پیگیری کنیم.

وی افزود: دولت برای دهیاری‌ها از ۵۰۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند، که در این راستا شهرستان‌های اهر و هریس تاکنون هیچ سهمی نداشته‌اند در حالی که برخی از شهرستان‌ها توانسته‌اند از تسهیلات به خوبی بهره‌مند شوند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی نیازی به ضامن و ارائه طرح ندارد بلکه حساب دهیاری نقش ضامن این تسهیلات را دارد، به عبارتی دهیاران با دریافت این تسهیلات می‌توانند طرح‌های اقتصادی و تولیدی را در روستاها آغاز کنند.

عبدالهی از کلنگ‌زنی مجتمع آب‌درمانی یل‌سوئی شهرستان اهر خبر داد و گفت: هیچ پروژه‌ای به آسانی به دست نمی‌آید بلکه باید برای طی مراحل اداری که گرفتار بروکراسی و پیچ و خم اداری است مدام پیگیری کنیم این در حالی است که برای دریافت مجوز آب‌درمانی یل‌سوئی همه‌مان در طول دو سال گذشته تلاش کردیم.

وی در ادامه با ذکر این‌که دو سال است که با وزارت ارتباطات در رابطه با عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در روستاها و برخی از نقاط جاده‌ها، نبود اینترنت و تلفن ثابت درگیر هستیم، گفت: با کمال تاسف وقتی یک روستایی می‌خواهد از تلفن همراه استفاده کند مجبور است به بالای کوه بروند، آیا این شرایط قابل قبول است؟ به وزیر ارتباطات به خاطر جوان بودن‌اش فرصت دادیم تا به مشکلات سیستم ارتباطی روستاهای اهر و هریس رسیدگی کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از آسفالت راه‌های روستایی اهر و هریس خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده قرار است امسال طبق قولی که داده‌اند ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی اهر آسفالت‌ریزی شود که در ادامه پیگیری‌ها و گزارش اداره راه و شهرسازی، آسفالت‌ریزی‌ها شروع شده و تا پایان فصل کاری ادامه می‌یابد.

عبدالهی اضافه کرد: بر اساس گزارش دستگاه مربوطه، در طول ۴۰ سال گذشته ۳۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان اهر آسفالت شده است و در حال حاضر ۵۲ درصد راه‌های روستایی این شهرستان آسفالت شده است.

وی در ادامه با انتقاد از این‌که تمامی توجهات و توزیع اعتبارات وزارت ورزش و جوانان به مراکز استان‌ها و پایتخت محدود می‌شود، گفت: متاسفانه وزارت ورزش و جوانان آن‌طور که باید و شاید به ورزش شهرستان‌ها توجهی ندارد و وزیر ورزش و جوانان هرچند قبول نمی‌کند ولی بیشتر بودجه وزارتخانه را به دو تیم صرف می‌کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به این‌که وزارت نیرو احداث سد ایثار شهرستان اهر را از سر می‌گیرد، بیان کرد: سد ایثار شهرستان اهر از سال‌های گذشته به صورت نیمه تمام مانده بود با پیگیری‌ها توانستیم به وزارت نیرو تفهیم کنیم که وجود این سد برای ساکنین منطقه حیاتی است که اخیراً روند تکمیل سد ایثار را از سر گرفته شد و طبق گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان به دلیل وجود گسل، جانمایی دوباره انجام می‌شود.

عبدالهی ابراز داشت: شهرستان هریس از نظر آب شرب مشکلات زیادی دارد که در صورت عدم توجه به مطالبات مردم هریس، مشکلات ناشی از عدم تامین آب شرب بیشتر خواهد شد از این‌رو طی جلسه‌ای که اخیراً با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان داشتیم قرار شد برخی اقدامات در این زمینه انجام گیرد.

وی بابیان اینکه بانک‌ها در راستای اجرای مصوبه دولت برای امهال وام‌های زلزله‌زدگان ارسباران علناً بی‌اعتنایی کردند، گفت: سال گذشته هیات دولت به ریاست رئیس‌جمهور، امهال وام‌های زلزله‌زدگان ارسباران به مدت ۲ سال مصوب و به بانک‌ها ابلاغ کردند ولی تا به امروز بانک‌ها در عمل به مصوبه دولت هیچ اقدامی نکرده‌اند و با کمال تاسف دولت نیز نتوانست برای اجرایی شدن مصوبه‌اش عملی انجام دهد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بیان داشت: ۱۰ میلیارد تومان به احداث سیل‌بند، بهسازی و سنگ‌فرش روستاهای اهر و هریس تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/