آخرین عناوین اخبار » خبرنگاران اهر » شهرستان اهر » صفحه نخست » مجلس » ویژه
کد خبر : 57188
جمعه - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
نماینده مردم اهر و هریس در جمع خبرنگاران:

نقد مسئولان و مطالبه‌گری انتظاری است که مردم از خبرنگاران دارند/ پیشنهاد نام‌گذاری بزرگراه اهر-تبریز به نام شیخ شهاب‌الدین را پیگیری می‌کنم/ دستور وزیر صنعت برای احداث شهرک صنعتی جدید در اهر

نقد مسئولان و مطالبه‌گری انتظاری است که مردم از خبرنگاران دارند/ پیشنهاد نام‌گذاری بزرگراه اهر-تبریز به نام شیخ شهاب‌الدین را پیگیری می‌کنم/ دستور وزیر صنعت برای احداث شهرک صنعتی جدید در اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: از تمامی کسانی در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند و کسانی که عملکرد مسئولان و منتخبان مردم را نقد می‌کنند قدردانی می‌کنم بالاخره توسعه و پیشرفت جامعه با نقدهای منصفانه خبرنگاران در ریل قرار می‌گیرد و اگر اغراض شخصی را به جای مطالبه مردمی جایگزین کنیم به پسرفت جامعه منجر می‌شود.

وی افزود: فعالیت در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی به مراتب سخت‌تر از سایر مشاغل است و خبرنگاری که پرده از فساد اداری، رشوه و اختلاس برمی‌دارد قابل تقدیر است و باید از آن خبرنگار تمام و کمال حمایت کرد اما به خبرنگاران توصیه می‌کنم مدیران پاکدست و درستکار را به مردم معرفی کرده و برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی در شهرستان به این مدیران کمک کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقدها و انتقادات خبرنگاران می‌تواند مدیران را از خواب غفلت بیدار کند، ابراز داشت: خبرنگاران این توانایی را دارند تا با آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم در انتخاب کمک کنند و در این زمینه تاثیرگذار باشند.

عبدالهی ادامه داد: هیچ کسی در مسئولیتی که امروز قرار دارد فردا به اتمام می‌رسد و فردی نیست که تا آخر عمرش در مسئولیت بماند، شما خبرنگاران در طول زندگی‌تان به خبرنگاری نمی‌پردازید و بنده هم همیشه نماینده مردم نخواهم بود ولی خوب است تا در یاد داشته باشیم بعد از اتمام ماموریت‌هایمان تا چه حدی توانسته‌ایم در توسعه و پیشرفت جامعه تاثیرگذار باشیم و تاریخ در مورد ما قضاوت می‌کند.

وی با ذکر اینکه بنده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور ندارم، گفت: انتقاد سازنده، نقد منصفانه، اطلاع‌رسانی و مطالبه‌گری از جمله انتظارات از خبرنگاران و اصحاب رسانه است، در این میان امید می‌رود همه‌مان ندانسته پشت سر کسی غیبت نکنیم و از توهین، تهمت و افترا زدن به همدیگر پرهیز کنیم و جامعه را ملتهب نکنیم این در حالی است که خبرنگاران با روشن‌گری اجازه ندهند افرادی که از هر شرایط سوءاستفاده می‌کنند به آنها میدان داده شود.

اعتبارات وزارت ارشاد در پایتخت و مراکز استان‌ها هزینه می‌شود

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از بی‌توجهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه فرهنگ و هنر شهرستان‌ها گفت: طرح سوالی که از وزیر ارشاد را امضاء کرده‌ام در رابطه با بی‌توجهی به حوزه فرهنگ و هنر شهرستان‌هاست، چرا اعتبارات فرهنگ و هنر به مراکز استان‌ها و پایتخت تخصیص می‌یابد؟ چرا شهرستان‌ها سهمی در اعتبارات وزارت ارشاد ندارند؟

عبدالهی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بایستی برنامه خود را برای افزایش سرانه مطالعه و فرهنگ‌سازی در این زمینه را مشخص کند، این در حالی است که بیشترین بی‌توجهی به کتابخانه‌ها می‌شود و در کنار این‌ها از وزارت ارشاد بیمه خبرنگاران را نیز با جدیت پیگیری می‌کنم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای جذب سرمایه‌گذار در مدیریت پارک جنگلی فندقلو چه اقدامی صورت گرفته است؟ گفت: تاکنون دو مورد با سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای مدیریت پارک جنگلی فندقلو رایزنی کرده بودیم که پس از بررسی میدانی رغبت چندانی به این حوزه نشان نداد، اما در هر حال نسبت به پارک جنگلی فندقلو بی‌تفاوت نیستیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تهران با برخی از اهری‌هایی که توان سرمایه‌گذاری دارند دیدار و گفتگو کردیم ولی به آن نتیجه که مورد انتظار بود نرسیدیم و این‌که شهروندان اهری مقیم سایر شهرها راضی به سرمایه‌گذاری در اهر نیستند خود یک نکته منفی است ولی اصفهانی حاضر می‌شود تا در شهرک صنعتی اهر سرمایه‌گذاری کند، بنده بدون خجالت می‌گویم هر کسی که در اهر و هریس سرمایه‌گذاری کند و در رونق اقتصادی و اشتغال این منطقه سهیم شود دست آنها را می‌بوسم.

عبدالهی بابیان اینکه امسال بیشترین اعتبار برای تکمیل بزرگراه اهر-تبریز تخصیص یافته است، گفت: پس از پیگیری‌های مداوم از وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه نتیجه این شد تا ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه اهر-تبریز تخصیص یافت و امیدواریم پیمانکاران با کمی همت این بزرگراه را تا پایان سال‌جاری تکمیل کنند و معتقدیم تکمیل این بزرگراه باعث کاهش حوادث رانندگی می‌شود چراکه جان در قبال امنیت جانی تک‌تک همشهریان‌مان وظیفه داریم.

وی از دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای احداث شهرک صنعتی جدید در شهرستان اهر خبر داد و گفت: این‌که شهرک صنعتی اهر و حتی تمامی شهرک‌های صنعتی استان با کمبود برق مواجه است قابل کتمان نیست و در این زمینه با آن‌که با وزیر صنعت دوستی دیرینه دارم ولی از وی در این رابطه سوال کرده‌ام و در کنار این موضوع که وزیر صنعت دستور احداث شهرک صنعتی جدید را در اهر داده‌اند باید هرچه سریع‌تر مکان‌یابی کنیم.

حتماً جشنواره ورنی را از اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی پیگیری می‌کنم

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص اینکه ظاهراً اداره‌کل میراث فرهنگی استان رغبتی برای برگزاری جشنواره ورنی ندارد آیا برای برگزاری این جشنواره که یکی از مطالبات فعالان صنایع‌دستی است اقدامی انجام خواهید داد یا خیر؟ گفت: حتماً جشنواره ورنی را پیگیری می‌کنم تا مطالبات فعالان صنایع‌دستی تحقق یابد.

عبدالهی تاکید کرد: دلیل این‌که بعضاً طرح‌ها و امتیازاتی که قرار است از دولت گرفته شود با شکست مواجه می‌شود این است که مدیران ما وقتی در ابتدا با پاسخ منفی مواجه می‌شوند دست از کار می‌کشند در حالی که با این روش نمی‌توان خواسته‌های مردم را مطالبه کرد از این‌رو اگر از مسیری توانستیم خواسته مردم را تحقق دهیم باید از راه دیگری وارد شویم این همان روشی است که برای دانشگاه فرهنگیان، دانشکده فنی خواهران و تخصیص اعتبار برای بزرگراه اهر-تبریز استفاده کرده‌ایم.

وی از پیگیری برای ارتقاء دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی به دانشگاه و اخذ مجوز تدریس رشته‌های ریاضی، علوم اجتماعی و ادبیات در دانشگاه پیام نور اهر خبر داد و گفت: از بنده انتقاد می‌شود که چرا می‌خواستید دانشکده کشاورزی را به صورت نیمه تمام افتتاح کنید؟ بنده از نیمه تمام بودن اطلاعی نداشتم و وقتی باخبر شدم به مسئولان ذی‌ربط گفتم اگر وزیر علوم پروژه نیمه تمام را افتتاح کند ریالی برای تکمیل آن نمی‌دهد در حالی که برنامه‌هایی برای دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی داریم و اگر با این رویه پیش می‌رفتیم پیگیری‌ها برای توسعه دانشکده بی‌نتیجه می‌ماند اما در مجموع بنده تا ساعتی پیش از زمان برگزاری مراسم افتتاح از نیمه تمام بودن که عمدتاً در زمینه انشعابات بود اطلاعی نداشتم.

همه باید در شرایط بحرانی از شورا و شهرداری اهر حمایت کنیم

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص این‌که شهروندان از بی‌تحرکی شهرداری و شورای شهر گله‌مندند آیا در مانعی در خدمات‌رسانی به مردم وجود دارد؟ افزود: متاسفانه در شهرداری اهر با انباشت نیروی انسانی مواجه هستیم که شهرداری به زور می‌تواند حقوق و حق بیمه پرسنل را بپردازند با این شرایط طبیعتاً شهرداری اهر سرگرم تامین حقوق پرسنل خود می‌شود و منابع برای خدمات‌رسانی به شهروندان باقی نمی‌ماند.

عبدالهی بیان داشت: پیش‌تر در جلسه‌ای که با اعضای شورای اسلامی شهر اهر داشتیم بنده شخصاً اعلام آمادگی کردم که در هر شرایطی برای گره‌گشایی از مشکلات شهرداری اهر در جهت خدمات‌رسانی به شهروندان اهری پای کار هستم و اینکه بیشتر نمی‌توانم به مسائل مطروحه ورود کنم دلیل دارد چون می‌گویند دخالت نکنید، شورای شهر تضعیف می‌شود و شورا یک نهاد مستقل است ولی در هر صورت در راستای تحقق مطالبات مردم اهر آماده همکاری با شهرداری و شورا هستم.

وی گفت: شهرداری اهر در شرایط فعلی همین‌که می‌تواند حقوق پرسنل خود را بپردازد جای شکر دارد در حالی که بسیاری از شهرداری‌ها در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان‌شان عاجز مانده‌اند و عملاً با مشکلات اجتماعی روبرو هستند، با این حال یک نفر معتقد بود شورای شهر اهر منحل شود و بنده به انحلال شورای شهر که نهاد مردمی است اعتقادی ندارم بلکه از همه می‌خواهم برای عبور از بحران و با نیت خیر و صلاح شهروندان باید به مجموعه شهرداری و شورای شهر کمک کنیم چراکه زمین خوردن این نهاد و مجموعه به نفع شهر اهر نیست.

تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بار مالی به دولت تحمیل نمی‌کند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تایید تغییر وضعیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه گفت: تا زمانی که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عنوان معاون رئیس‌جمهور را یدک می‌کشد کاری آن‌چنانی نمی‌توان انجام داد و اگر قرار باشد تذکر به میراث فرهنگی بدهیم متوجه رئیس‌جمهور می‌شود از این‌رو ارتقاء سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه در راستای پاسخگو کردن این سازمان بود.

عبدالهی اضافه کرد: تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نه تنها بار مالی به دولت تحمیل نمی‌کند بلکه موجب می‌شود تا مدیران این مجموعه در قبال عملکردشان به مردم پاسخگو باشند ولی تا زمانی که وابسته به رئیس‌جمهور باشد مجبوریم به رئیس‌جمهور تذکر دهیم که این امر همیشه پاسخگوی قصورات میراث فرهنگی نخواهد بود.

۱۳ میلیارد تومان برای اجرای فاز اول استادیوم ۵۰۰۰ نفری اهر تخصیص می‌یابد

وی با تاکید بر این‌که طبق قول مدیران وزارت ورزش و جوانان، پیمانکار پروژه استادیوم ۵۰۰۰ نفری شهرستان اهر پایان مردادماه مشخص می‌شود گفت: وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل پروژه استادیوم ۵۰۰۰ نفری شهرستان اهر، در فاز نخست ۱۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌اند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این‌که برخی مدیران مسئول در ایجاد طرح‌های صنایع جنبی کشاورزی، دام‌پروری و صنعت کارشکنی می‌کنند بیان کرد: در دیدارهای عمومی با مردم عمدتاً اشتغال جوانان و مسائل معیشتی را از من پیگیری می‌کنند در حالی که اصلی‌ترین معضل در شهرستان‌های اهر و هریس همین موضوع بیکاری جوانان است و چون در زمانی که دولت منابع مالی خوبی داشت در این زمینه اقدامی نشده و اهر و هریس مورد کم‌توجهی قرار گرفته وضعیت در حال حاضر حادتر از گذشته است.

عبدالهی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص اینکه هتل ۵ ستاره در اهر کلنگ‌زنی شد و با گذشته نزدیک به ۱۵ ماه هنوز عملیات اجرایی آغاز نشده است، دلیل عدم احداث هتل چیست؟ گفت: آقای مقیمی مالک شرکت مهراصل با ساخت هتل پنج ستاره در اهر موافق است ولی بانک تجارت که شریک شرکت تولیدی صنایع معدنی مهراصل است با ساخت هتل مخالفت کرده و می‌گوید توجیه برای سرمایه‌گذاری ندارد البته بنده در این خصوص با مدیرعامل بانک تجارت کشور دیدار می‌کنم تا موضوع را حل کنیم.

وی تاکید کرد: در طول نمایندگی مجلس که مردم اهر و هریس به بنده اعتماد کرده‌اند سعی نکرده‌ام خیانتی مرتکب شوم و تا توان دارم مطالبات مردم را پیگیری می‌کنم و از این‌که از من انتقاد می‌شود حق منتقدان است در واقع اگر انتقاد نباشد جامعه به تباهی کشیده می‌شود از طرفی زمانی که مجلس تعطیل می‌شود در حوزه انتخابیه هستم.

بزرگراه اهر-تبریز به نام بزرگراه شیخ شهاب‌الدین اهری نام‌گذاری شود

تاج‌الدینی، معاون اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر نیز در این نشست بابیان اینکه سه پیشنهاد دارم که می‌تواند به تقویت زیرساخت‌های گردشگری اهر منجر شود اظهار داشت: اقدامات برای ثبت جهانی مجموعه بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری آغاز شده ولی روند کندی دارد که اگر توجه نماینده مجلس باشد روند طی مراحل ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری سرعت می‌گیرد.

وی افزود: در بحث ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری مورد دیگر نیز دخیل خواهد بود آن هم این است که بزرگراه اهر-تبریز به نام شیخ شهاب‌الدین اهری نام‌گذاری شود تا در اشل‌های ثبت جهانی این مجموعه تاثیرگذار باشد.

معاون اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر از آغاز پرسه ثبت اهر به عنوان شهر جهانی ورنی در سازمان میراث فرهنگی خبر داد و گفت: پرسه ثبت اهر به عنوان «شهر جهانی ورنی» آغاز شده ولی روند کندی دارد و نیاز است تا جهت تسریع در مراحل این امر پیگیری از سوی مسئولان شهرستانی انجام گیرد.

تاج‌الدینی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال خبرهای مختلفی از بابت اینکه شهرها یکی پس از دیگری به ثبت می‌رسند به همین جهت بایستی با همراهی مسئولان ارشد شهرستانی برای کسب عنوان « اهر شهر جهانی ورنی» گام‌های اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/