آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 57549
جمعه - ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش مطرح شد؛

پروژه مهر، پروژه ای فراسازمانی است/ تمامی دستگاه های شهرستان با آموزش و پرورش همکاری کنند

پروژه مهر، پروژه ای فراسازمانی است/ تمامی دستگاه های شهرستان با آموزش و پرورش همکاری کنند

به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش اهر، در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش با محوریت پروژه مهر ۹۸، فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، ابا عبدالله الحسین (ع) و تقدیر از روسای ادارات به جهت حضور در این نشست مهم، با بیان اینکه ضرورت مشارکت حداکثری دستگاه های دولتی شهرستان در جریان بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، بیش از پیش احساس می شود، پروژه مهر را پروژه ای فراسازمانی خوانده و مدیریت حدود ۲۵ هزار دانش آموز را نیازمند برنامه ریزی گسترده و تلاش شبانه روزی دانست.

محمودی کسب ۳۵ رتبه زیر هزار در این سال تحصیلی را در سایه تلاش های مربیان، معلمان و مجموعه آموزش و پرورش دانسته برای تمامی دانش آموزان و و معلمان در سال جدید آرزوی توفیق در تمامی زمینه ها کرد و بر ضرورت کنترل، نظارت مستمر بر سرویس های مجوز دار و خط کشی مجدد عابر پیاده رو تا اول مهر با همکاری شهرداری و پلیس راهور تاکید نمود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش همه جانبه آموزش و پرورش، بخشداری ها و دهیاری ها برای جلوگیری از افزایش نرخ ترک تحصیل دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: فرهنگ سازی در روستاها و حاشیه شهر برای ادامه تحصیل دانش آموزان و ایجاد زمینه های مناسب برای این کار ضرورت دارد.

رییس شورای آموزش و پرورش نظارت جدی بر عملکرد مدیران مدارس، جلب مشارکت های مردمی، بسترسازی برای حضور اولیا در برنامه های مدارس و پیوند خانه و مدرسه در طول سال را خواستار شد.

امام جمعه اهر

حاجی زاده، امام جمعه اهر نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهداء (ع) و آرزوی قبولی عزاداری ها با اشاره به این که در برهه حساسی از لحاظ تهاجم نرم دشمن در زمینه فرهنگی و اجتماعی قرار داریم اظهار داشت: وظیفه آموزش و پرورش مقابله با این هجمه از طریق تربیت صحیح و اسلامی نیروی انسانی متخصص و متعهد است و توجه جدی بر تقویت نقش خانواده در مدارس را خواستار شد.

وی تربیت فرزندان با محوریت محبت پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) را بسیار مهم دانسته اذعان داشت: گزارش عملکرد مدیریت آموزش و پرورش و دبیر پروژه مهر ۹۸ برای آغاز سال تحصیلی جدید را نشانه آمادگی کامل این مجموعه است که سایر نهاد ها و ادارات شهرستان نیز باید به این فرایند بپیوندند.

امام جمعه اهر با اشاره به وجود استعدادهای علمی فراوان در منطقه ارسباران گفت: هیچ موفقیتی بدون برنامه ریزی میسر نیست و برنامه ریزی های آموزش و پرورش باید بر اساس سند تحول بنیادین که قانون نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران است صورت گیرد. وی ادامه داد: تربیت هدایت علم در مسیر صحیح خودش است و مدیر خوب مدیری است که در هر شرایطی بتواند با بهره گیری از امکانات موجود نهایت بهره وری را ایجاد کند.

قادر رمضان پور

رمضان پور، مدیر آموزش و پرورش اهر نیز ضمن تقدیر از میزبانی دبیرستان علامه حلی از ششمین جلسه شورا و روسای ادارات دست اندرکار در بازگشایی مدارس، پروژه مهر را مهمترین اتفاق پیش روی روزهای اخیر عنوان کرده خاطر نشان ساخت: ۹۸ درصد ابلاغ همکاران صادر شده است و در تلاش برای صدور ۱۰۰ درصدی آن هستیم.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی دیگر از چالش های مجموعه ساماندهی و تخصیص نیروی انسانی است و همچنین بر پیگیری جدی خود ارزیابی پروژه مهر مرحله سوم، اتمام فرآیند صدور ابلاغ و ثبت نام و تعیین تکلیف نیروهای بلاتکلیف و بازنشسته تاکید می کنیم و ادامه داد: تلاش می کنیم تا در اول مهر، کلاس بدون معلم و معلم بدون کلاس نداشته باشیم.

در ادامه شربتی، معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر نیز مطالبی از قبیل ابلاغ شیوه نامه به واحدهای آموزشی، تشکیل کمیته های چهارگانه در سطح مدیریت و تقسیم کار بین کارشناسان اداری، خودارزیابی پس از اقدامات مدارس در خصوص پروژه مهر۹۸، تشکیل ۶ جلسه شورای پروژه مهر، تشکیل ۲ جلسه عمومی و توجیهی مدیران، طرح پروژه مهر در ۳ جلسه شورای آموزش و پرورش، صدور حدود ۹۸ درصد ابلاغ همکاران در سامانه متن، اتمام فرایند انتخاب و انتصاب مدیران، اتمام فرایند ساماندهی نیروی انسانی موجود، اکیپ بندی بازدید از مدارس قبل و بعد از بازگشایی، توزیع کتب درسی بیشتر مدارس ابتدایی و متوسطه دوم مواردی بیان نمود.