آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 57782
جمعه - ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
امام جمعه اهر در دیدار با رئیس و کارکنان اداره ورزش و جوانان:

مدیران ورزش و جوانان اخلاق‌مداری را در کنار ورزش به جوانان آموزش دهند/ کمبود امکانات و منابع مالی از چالش‌های عرصه‌ی ورزشی است

مدیران ورزش و جوانان اخلاق‌مداری را در کنار ورزش به جوانان آموزش دهند/ کمبود امکانات و منابع مالی از چالش‌های عرصه‌ی ورزشی است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در دیدار مسئولان اداره ورزش و جوانان و روسای هیئت‌های ورزشی شهرستان اهر که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، اظهار داشت: سرآغاز تمدن نوین اسلامی همین روحیه عاشورایی و همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی است، اگر نبود این روحیه شاید در زیر یوغ استکبار جهانی لح می‌شدیم.

وی، با اشاره به اینکه ورزش سلامتی و تندرستی انسان را تضمین می‌کند، افزود: مادامی که بدن سالم نباشد هیچ کاری از دست برنمی‌آید، این در حالی است که دین اسلام، دین سلامتی و بهداشت است چراکه در هیچ دین مذهبی به این اندازه بر سلامتی و بهداشت توصیه نشده است.

امام جمعه اهر ادامه داد: عقل سالم در بدن سالم جمله پر کاربردی است و یکی از عوامل آن ورزش و سلامتی است به عبارتی سلامتی و ورزش از هم گسستنی نیستند.

حاجی‌زاده با ذکر این‌که متاسفانه کمبود امکانات و منابع مالی از چالش‌های عرصه‌ی ورزشی است، گفت: مدیران اداره ورزش و جوانان هرچه می‌توانند ورزش همگانی و قهرمانی را ترویج و تبلیغ کنند و از طرفی بر قهرمانی و قهرمان‌پروری نیز سرمایه‌گذاری کنند.

وی تصریح کرد: ورزش در حوزه سیاست و اقتدار کشور تاثیرگذار است چراکه مدال‌آوری ورزشکاران اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌الملل می‌افزاید.

امام جمعه اهر خطاب به مدیران اداره ورزش و جوانان و روسای هیئت‌های ورزشی افزود: جوانان را دریابید و بر ترویج ورزش‌های همگانی و قهرمانی توجه ویژه‌ای داشته باشید و سعی کنید از ورزشکاران در مسائل اخلاقی استفاده کنید و همچنین ارزش‌های اسلامی را حفظ کنید.

حاجی‌زاده با تاکید بر این‌که ورزشکاران در هر شرایطی مسلمان و ایرانی بودن خود را در مجامع بین‌المللی حفظ کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ورزشکاران با اخلاق کشورمان در میادین بین‌المللی اقتدار ایرانی و مسلمان بودن را حفظ کرده‌اند و از این بابت قدردانی می‌کنم.

وی یادآور شد؛ همواره مدیران اداره ورزش و جوانان و روسای هیئت‌های ورزشی از عالمان ورزش‌دوست و جوان‌گرا استفاده کنید چراکه آن‌ها نیز می‌توانند تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/