رئیس دادگستری اهر خبر داد:

ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در حوزه انتخابیه اهر و هریس تشکیل شد/ مجازات جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری استفاده می‌شود

ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در حوزه انتخابیه اهر و هریس تشکیل شد/ مجازات جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری استفاده می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در شورای اداری شهرستان اهر که با حضور معاون و رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در سالن فرمانداری اهر برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه قضایی شهرستان اهر در مبارزه با مفاسد اقتصادی، قاچاق کالا و ارز، مزاحمین نوامیس، مخلان نظم عمومی، مشروبات الکلی، مواد مخدر و جرایم امنیتی برخورد قاطع و شدید داریم.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس در هیچ جایگاهی حق تخطی از قوانین را ندارد، افزود: اقدامات پیشگیرانه و برخوردهای قاطع سبب شده تا در شهرستان اهر جرایم خشن نداشته باشیم و از امنیت پایدار برخوردار باشیم.

رئیس دادگستری اهر ادامه داد: دستگاه قضایی در مسائلی که شاید ارتباط چندانی به ما نداشته باشد از جمله طرح‌های عمرانی ملی و استانی و اشتغال حمایت‌های خود را دریغ نمی‌کند به طوری که بیکاری جوانان یکی از مهم‌ترین معضلات شهرستان اهر است از این‌رو توانستیم با حمایت از سرمایه‌گذار گام‌هایی در راه‌اندازی معدن مس انجرد برداریم و تاکید داریم فاز دو این پروژه نیز اجرایی شود.

نظری در ادامه گفت: جاده اهر-تبریز شاه‌راه توسعه عمرانی و آبادانی منطقه ارسباران است و چون ساخت بزرگراه به سال‌ها به طول انجامیده بسیاری از خانواده‌ها به دلیل حوادث ناگوار در این جاده داغدار شده‌اند تاکید مردم این است تا با حمایت دستگاه قضایی این پروژه نیز به سرانجام برسد.

وی با ذکر اینکه طبق تاکید رئیس دستگاه قضا، از ابتدای سال‌جاری جهت جلوگیری از سیلاب موضوع آزادسازی حریم و بستر رودخانه را با جدیت آغاز کرده‌ایم، گفت: در بحث آزادسازی حریم و بستر رودخانه با آن که زحمت بسیاری دارد و با فشار و مقاومت افرادی که بستر رودخانه‌ها را تصرف کرده‌اند روبرو هستیم اما با قوت به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.

رئیس دادگستری اهر از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: طبق بخشنامه ریاست دستگاه قضا، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی را در شهرستان اهر تشکیل و اولین جلسه را نیز برگزار کردیم از این‌رو ستاد پیشگیری تمامی تحرکات و فعالیت‌های کاندیداهای احتمالی مجلس در حوزه انتخابیه اهر و هریس را رصد می‌کند.

نظری بابیان اینکه در راستای کاهش جمعیت کیفری، از مجازات جایگزین حبس استفاده می‌کنیم، ابراز داشت: زندانیان ۷ حوزه قضایی منطقه ارسباران در زندان اهر گذران محکومیت می‌کنند و به لحاظ اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری، کمترین زندانی را داریم.

انتهای پیام/