آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 57896
چهارشنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴

بزرگراه اهر ـ تبریز تا سال آینده ‌بهره‌برداری می‌شود‌

بزرگراه اهر ـ تبریز تا سال آینده ‌بهره‌برداری می‌شود‌

به گزارش اهرامروز، حسین زه‌فروش در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند پیشرفت بزرگراه تبریز ـ اهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با اشاره به اینکه پروژه بزرگراه اهر ـ تبریز ۹۰ کیلومتر طول دارد، اظهارداشت: یکی از شرکت‌های طرف قرارداد با اداره کل راه و شهرسازی بنام شرکت سامان محیط از سال ۱۳۹۴، ۳۵ کیلومتر باقی مانده از این پروژه را عهده‌دار شد.

وی با بیان این که امسال ۲۷ کیلومتر از ۳۵ کیلومتر این پروژه تکمیل شده است، ادامه داد:  ۱۷ کیلومتر از این بزرگراه تکمیل شده، و ۱۰ کیلومتر (قطعه ب ۲) آن نیز تا دو هفته آینده تکمیل می‌شود.

مدیر پروژه بزرگراه اهر – تبریز، خاطرنشان ساخت: به دلیل اتمام فصل کاری، ۸ کیلومتر از این پروژه سال بعد تکمیل خواهد شد که در اینصورت بزرگراه چهار خطه اهر – تبریز در صورت مرتب بودن اعتبارات تکمیل می‌شود، البته احتمال دارد که تقاطع غیر هم سطح شهرستان هریس سال بعد نیز تکمیل نشود.

وی به تعداد پل‌ها و آب‌روهای موجود در این بزرگراه اشاره کرد و گفت: بزرگراه اهر – تبریز ۲۷۷ آب‌رو و ۹ پل دارد.

زه‌فروش در خصوص مطالبات این پروژه نیز اذعان داشت: مطالبات طبق اوراقی که ارسال شده تخصیص یافته است و پرداخت می‌شود، البته از سال قبل حدود ۱۵ میلیارد تومان شرکت سامان محیط مطالباتی داشت که پرداخت شد و شرکت‌های دیگر نیز به تناسب خود مطالباتی دارند که در حال پرداخت آنها هستیم.

وی به میزان اعتبار مصرف شده و مورد نیاز در بزرگراه اهر – تبریز اشاره کرد و ابراز داشت: در این پروژه ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ۱۷۰ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز است تا به صورت کامل این پروژه تکمیل و بهره برداری شود.

مدیر پروژه بزرگراه اهر – تبربز با بیان این که تکمیل بزرگراه ۳٫۵ کیلومتری گردنه گویجه بل در حال مناقصه است، افزود: کار در این گردنه به خاطر کوهستانی بودن و داشتن ترانشه‌های بلند کمی سخت بوده و پیش بینی می‌شود که دو سال زمان ببرد.

وی به شروع این پروژه از سال ۱۳۸۷ اشاره کرد و عنوان داشت: ابتدای کار شرکت راه پارس این پروژه را از شهرستان شروع کرد، اما سال ۱۳۸۸ شرکت عرصه گستر عهده دار شد که به دلیل نبود اعتبار مورد نیاز نتوانست ادامه دهد و خلع‌ید شد، چراکه نبود اعتبار باعث کندی پیشرفت پروژه می‌شد.

زه‌فروش با بیان این که پروژه از سال ۱۳۹۴ بهبود نسبی در وضعیت اعتبارات حاصل شد، خاطرنشان ساخت: این پروژه می‌بایست در بازه زمانی ۴ الی ۵ سال تکمیل می‌شد که با توجه به نبود اعتبارات و کندی پروژه، یازده سال طول کشید.

انتهای پیام/ش