آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 57918
جمعه - ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

درخشش نمایش «بیر دریا سئوگی» از اهر در جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

درخشش نمایش «بیر دریا سئوگی» از اهر در جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

به گزارش اهرامروز به نقل از ایثار آذربایجان شرقی، بیست‌ودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ با معرفی آثار و هنرمندان برتر به کار خود پایان داد.

در بخش نمایش‌های کوتاه، نمایش «بیر دریا سئوگی» به کارگردانی میر عباس خلیفه لو از شهر اهر و در بخش نمایش‌های صحنه‌ای نمایش «دست‌هایت کو مم حسن» به کارگردانی رضا کرمی زاده موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد.

هیئت‌داوران جشنواره، تئاتر «دست‌هایت کو مم حسن» به کارگردانی رضا کرمی‌زاده از یاسوج را به‌عنوان  تئاتر برتر بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر اعلام کردند.

بر اساس رأی هیئت‌داوران رتبه دوم بخش نمایش صحنه به نمایش «نامه هایی به دخترم سهراب» به نویسندگی طیبه نیک آزاد و کارگردانی علی حیدری از آبادان و رتبه سوم به نمایش «غراب شیطان» به کارگردانی حسن سبحانی مینابی از میناب تعلق گرفت.

جوایز بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اهدا شد

در بخش نمایش‌های کوتاه، نمایش «بیردریا سئوگی» به کارگردانی میرعباس خلیفه لو از شهر اهر موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد.

در بخش نمایش‌های صحنه‌ای، نمایش «دست‌هایم کو مم حسن» به کارگردانی رضا کرمی زاده موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد.

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر چهارشنبه شب با اجرای ۵۲ اثر نمایشی در بخش صحنه ای و خیابانی از استان های خوزستان، آدربایجان شرقی، تهران،، فارس، گیلان، بوشهر، لرستان، مازندران، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، کرمانشاه، قم، اردبیل، هرمزگان، زنجان، خراسان شمالی و منطقه آزاد اروند به رقابت پرداختند.

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در چهار بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای، مسابقه نمایش‌های کوتاه، نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌های میدانی و محیطی در شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار شد.

لازم به ذکر است موضوع اصلی داستان نمایش «بیر دریا سئوگی» در مورد شهدای غواص بوده و این نمایش کاری بر مبنای فرم و بدن و کاری کاملاً متفاوت هست و طول اجرای این نمایش حدود ۳۰ دقیقه  بوده همچنین میرعباس خلیفه لو تاکنون کارگردانی نمایش های “گاهی برای عشق باید مرد”، “من اما بدون تو”، ” قصه تلخ طلا”، “عشق مشق”، ” شبهای بارانی”، “رسم دیار ما”، “همه بازیگریم”، و”مرگ من گریه نداره” و … را در کارنامه کاری خود دارد.