آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 21206
پنجشنبه - ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
مدیر امور آب و فاضلاب شهری اهر:

۲۲۵ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهری اهر مدرن است

به گزارش اهرامروز به نقل از ارس نامه، حمیدرضا حائری در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به آمار عملکردی فاضلاب شهری در اهر، اظهار داشت: تا الآن حدود ۲۲۵ کیلومتر از اهر به فاضلاب شهری مدرن متصل است و ۲۰ کیلومتر ضروری داریم که بدون فاضلاب است و نیاز به اجرا و احداث شبکه برای اتصال این محدوده در آینده وجود دارد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری اهر همچنین مشترک آب شرب در اهر را رقمی حدود ۳۶۰۰۰ مشترک و مشترک فعلی فاضلاب شهری مدرن را ۳۰۰۰۰ مشترک اعلام و اظهار داشت: اهر جزو معدود شهرهای استان است که ۷۵ درصد آن از شبکه فاضلاب بهره‌مند ‌است.
وی با اشاره به تضرر اداره آب و فاضلاب اهر در بررسی دخل و خرج‌ها تصریح کرد: در سال ۹۵ این اداره نزدیک به یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان ضرر کرده و درآمدی که داشته‌ایم نسبت به مخارج اندک بوده برای همین توان مالی و اعتباری ما اجازه عقد قراردادهای بیشتر برای تجهیز و گسترده سازی شبکه فاضلاب را نمی‌دهد. از سوی دیگر طرح‌های حمایتی بالادستی ما برای اجرای این طرح‌ها بسته است و علاوه بر فاضلاب در بحث شبکه آب‌رسانی هم نیازمند ترمیم و نوسازی شبکه‌های فرسوده شهری هستیم. شبکه آب فرسوده در شهر هم منابع آبی‌مان را به هدر می‌دهد و هم در هنگام حادثه سازی به عمران و آبادی شهر صدمه وارد می‌نماید.
وی ادامه داد: ما در سال حداکثر می‌توانیم ۲ کیلومتر شبکه فاضلاب شهری را گسترش دهیم و فشار مالی که آب و فاضلاب شهری اهر زیر بار آن است اجازه عملکرد بیشتر در این حوزه به ما نمی‌دهد.
مدیر امور آب و فاضلاب اهر با اشاره به هزینه‌های حفاری که سالانه از سوی اداره به شهرداری بدهکاری ایجاد می‌کند، اشاره کرد و گفت: خواستار همکاری‌های بیشتر شورای شهر و شهرداری اهر با آب و فاضلاب هستیم. البته واقفیم که شهرداری هم اداره‌ای خدماتی و عمومی است که مشکلات خاص خودش را دارد. ضمن اینکه از همکاری‌های انجام‌گرفته کمال تشکر را داریم، این را اقرار می‌کنیم که اگر شهرداری اهر همکاری بیشتری کند خدمات بهتر رفاهی برای شهروندان می‌توانیم ارائه دهیم و به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.