به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان اهر اظهار داشت: حضور پرشور و حماسی مردم شهرستان اهر در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس دهم حوزه اهر و هریس نشان‌گر لبیک‌گویی به فرمان مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در حضور حماسی مردم در انتخابات، افزود: رسانه‌ها در دعوت از مردم و حضور حداکثری در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه نقش بی‌بدیل و غیر قابل انکاری از خود ایفا کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر بابیان اینکه میزان مشارکت مردم شهرستان اهر در انتخابات ریاست جمهوری بالای ۷۸٫۵ درصد بود، ادامه داد: از مجموع میزان ۶۷ هزار و ۵۲۶ آرای صحیح آقای حسن روحانی ۳۷۵۸۷ رأی، سید ابراهیم رئیس السادات ۲۵۳۶۷ رأی، مصطفی آقا میرسلیم ۷۷۲ رأی و هاشمی طبا ۲۷۳ رأی کسب کردند.

عابدی با ذکر این که ۴۱ هزار و ۷۱۵ رأی مأخوذه صحیح در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهر ثبت شده است، اظهار کرد: مجموع کاندیداهای شورای اسلامی شهر اهر ۸۲ نفر بوده که با مشخص شدن ۷ نفر اصلی و ۵ نفر علی‌البدل میزان مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر اهر ۶۴٫۵ درصد است.

وی با تاکید بر این‌که مجموع کل آرای مأخوذه صحیح شهرستان‌های اهر و هریس ۹۳ هزار و ۵۹۵ رأی بوده است، بیان کرد: این تعداد آرای صحیح با توجه به تعداد واجدین شرایط ۵۷ درصد آرای مردم در این انتخابات میان دوره‌ای مجلس است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر اضافه کرد: در انتخابات میان دوره‌ای مجلس دهم میزان آرای مأخوذه صحیح شهرستان اهر ۵۶ هزار و ۷۳۵ رأی و در شهرستان هریس ۳۷ هزار و ۶۳۰ رأی است.

عابدی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در انتخابات بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بوده و حماسه‌ای عظیم را رقم زدند، تصریح کرد: در این دوره از انتخابات و در مقایسه با انتخابات دور اول و دوم شاهد افزایش ۲۸ درصدی مشارکت مردم بودیم.

فرماندار اهر در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تخلفاتی در انتخابات شورای اسلامی شهر اهر ثبت شده است؟ گفت: متأسفانه اغلب کاندیداها به هیچ وجه حاضر به رعایت اصول تبلیغاتی نبودند و تخلفات نامزدها در این خصوص مستندسازی و ثبت شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در مجموع ۶۶ درصد مشارکت مردم اهر و هریس در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم است، یادآور شد: پس از شمارش آرای مأخوذه صحیح بیت الله عبداللهی با کسب اکثریت آرا توانست از سوی مردم اهر و هریس به مجلس راه یابد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر در پاسخ به سؤال خبرنگار اهرامروز در خصوص میزان تعرفه استفاده شده در سه انتخابات در اهر چه مقدار است، خاطرنشان کرد: میزان تعرفه مصرف شده در انتخابات میان دوره‌ای مجلس اهر و هریس ۱۰۲۴۵۴، ریاست جمهوری ۶۷۷۰۴ و شورای اسلامی شهر اهر ۴۳۴۶۸ تعرفه در این سه انتخابات مصرف شده است.

فرماندار اهر بابیان اینکه کل آرای ماخوذه صحیح انتخابات میان دوره ای مجلس دهم حوزه انتخابیه اهر و هریس ۹۴ هزار و ۳۶۵ رای است، اضافه کرد: از مجموع آرای ماخوذه صحیح در این حوزه انتخابیه ۵۶ هزار و ۷۳۵ رای مربوط به شهرستان اهر و ۳۷ هزار و ۶۳۰ رای مربوط به شهرستان هریس است.

عابدی ادامه داد: بیت الله عبداللهی با ۲۳۱۴۴ رای، مهدی حسینیان با ۱۶۵۷۹ رای، احمد محرم زاده با ۱۲۶۵۰ رای، صولت همت جو جوبند با ۹۹۰۲ رای، محمد اسلامی با ۶۵۹۶ رای، حمید نام آوران با ۵۹۳۲ رای، محمد روحی با ۴۹۰۵ رای، جلیل روحانی مجد با ۳۴۵۹ رای، ایرج میرزایی با ۳۰۱۷ رای، ابراهیم کاظم پور با ۲۳۸۶ رای، علیرضا صیادی با ۲۳۰۵ رای، مهدی نظامی فرید با ۲۱۱۸ رای، مهدی اسلامی دیزآبادی با ۳۳۲ رای، لیلی یحیایی با ۱۹۶ رای، امیر رحمان طلب بخشایش ۷۴ رای نتیجه نهایی است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر تاکید کرد: آمار نهایی آرای نامزدهای مجلس حوزه اهر و هریس که گفته شد مورد تایید هیئت اجرایی و نظارت بوده و تمامی آمارهایی که پیش از این به دست مردم رسیده صحت ندارد و شایعه بوده است، متاسفانه روز گذشته آمار غیررسمی و تایید نشده منتشر شده بود که به هیچ وجه آن را تایید نمی کنیم بلکه مورد تایید هیئت نظارت بر انتخابات لیستی بود که اکنون منتشر شده است.

انتهای پیام/