آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 60041
پنجشنبه - ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
فرماندار شهرستان اهر مطرح کرد:

۵ کیلومتر از بزرگراه اهر-تبریز به زیر بار ترافیکی می‌رود/ ساماندهی ساخت‌و‌سازها در ورودی شهر اهر به منظور پیشگیری از معضلات احتمالی

به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول خدابخش در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرایم با اشاره به انجام طرح مطاعات به منظور شناسایی راهکار پیشگیری از پدیده خودکشی اظهار کرد: در خصوص آسیب‌های اجتماعی، مخصوصاً در موضوع خودکشی طبق جلسه‌ای با مقامات قضایی و اطلاعاتی داشتیم نظر بر این شد تا مطالعاتی توسط جامعه‌شناس منطبق بر شرایط محیطی و شرایط شهرستان اهر انجام گیرد و بر اساس نتیجه این مطالعات راهکاری پیشنهاد شود.

فرماندار شهرستان اهر افزود: معتقدیم می‌توانیم با مطالعات و راهکارهای توصیه شده از سوی جامعه‌شناسان و افراد متخصص؛ از خودکشی و اقدام به خودکشی پیشگیری کنیم.

وی به آخرین وضعیت پروژه بزرگراه اهر-تبریز نیز اشاره کرد و گفت: طبق برنامه زمان‌بندی که ارائه داده بودند قرار بود تا بزرگراه اهر-تبریز ۲۵ آبان‌ماه به طور کامل تکمیل می‌شد؛ اما مسائل فنی قابل اجرا در این پروژه بزرگراهی روی کاغذ و اجرایی تفاوت زیادی دارد.

خدابخش یادآور شد: طبق صحبت‌هایی که با اداره‌کل راه و شهرسازی استان صورت گرفت؛ گفتند برای این‌که اتفاق سال ۹۸ دوباره تکرار نشود و جاده بدون زیرسازی و با عجله آسفالت‌ریزی شود که به تبع آن خسارت بسیاری به بیت‌المال وارد شد به همین جهت فرصت مجدد برای تکمیل این بزرگراه خواسته‌اند.

فرماندار شهرستان اهر تصریح کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه مشکلی در تخصیص اعتبارات جهت تکمیل صد درصدی پروژه بزرگراه اهر-تبریز وجود ندارد و در واقع اعتبارات تمام و کمال تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر این‌که با مساعد بودن وضعیت جوی نهایتاً ۲ ماه؛ نزدیک به ۹ کیلومتر باقی‌مانده از بزرگراه اهر-تبریز تکمیل می‌شود، گفت: در حال حاضر ۵ کیلومتر از بزرگراه اهر-تبریز تکمیل شده و با نصب تابلوها و بررسی مجدد می‌توان به زیر بار ترافیکی بُرد.

خدابخش تاکید کرد: حدود ۳٫۵ کیلومتر مانده نیز زیرسازی انجام شده و تنها مرحله آسفالت‌ریزی بخش نهایی بزرگراه اهر-تبریز باقی‌مانده است.

فرماندار شهرستان اهر ابراز داشت: تعامل و همکاری مستمر ادارات و نهادها در پیشگیری برخی از جرایم و رخ‌دادها بسیار موثر است به طوری که اگر این همکاری و تعامل تقویت شود می‌توانیم از برخی اتفاقات و جرایم پیشگیری کنیم

وی با بیان اینکه همچنین برای پیشگیری از معضلات و مشکلات احتمالی؛ به موضوع ساخت و سازها در ورودی شهر اهر از سمت جاده کلیبر ورود کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: برای ساماندهی ساخت و سازهای ورودی شهر با تدوین طرحی قصد ساماندهی داریم که پیشگیری این طرح را قانوناً دنبال می‌کنیم تا از معضلات احتمالی پیشگیری کنیم.