آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » پیشنهاد سردبیر » دولت » شهرستان ها » شهری » صفحه نخست
کد خبر : 6528
شنبه - ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
فرماندار هوراند در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی:

۵۰ درصد راه‌های روستایی شهرستان هوراند خاکی و مال‌رو است

۵۰ درصد راه‌های روستایی شهرستان هوراند خاکی و مال‌رو است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، زین‌العابدین مردانیان در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: شهرستان هوراند در سال‌های گذشته به دلیل وابستگی بودجه به شهرستان اهر و از نظر نماینده مجلس به‌کلیبر و خداآفرین دچار سردرگمی‌هایی شده بود که این سردرگمی‌ها نیز مهم‌ترین عامل عقب‌ماندگی شهرستان در حوزه‌های راه و ارتباطات شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت راه‌های روستایی شهرستان هوراند در مقایسه با سایر شهرستان‌های آذربایجان شرقی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، افزود: با نظر استاندار آذربایجان شرقی برای اولین بار اعتبارات شهرستان هوراند در سال گذشته به‌طور مستقل اعلام شد.

مردانیان بابیان اینکه با وجود ۴۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی، هوراند در منطقه ارسباران دومین شهرستانی است که راه اصلی ندارد، ادامه داد: متأسفانه از مجموع ۴۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی شهرستان هوراند تنها ۴۰ درصد این راه‌ها آسفالت‌ریزی شده، ۱۰ درصد شوسه و ۵۰ درصد راه‌های روستایی خاکی و مال‌رو هستند.

فرماندار شهرستان هوراند با انتقاد از اینکه یکی از روستاهای هوراند به دلیل واقع‌شدن در کوهستان حتی راه دسترسی خاکی هم ندارد، گفت: شهرستان هوراند به دلیل جدیدالتأسیس بودن فاقد اداره مستقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده در حالی که برخی از ادارات به‌صورت مستقل در این شهرستان راه‌اندازی شده که امیدواریم با ایجاد اداره راهداری بخشی از مشکلات هوراند قابل حل و فصل شود.

وی با تأکید بر اینکه از مجموع جمعیت شهرستان هوراند ۷۱ درصد در روستاها و ۲۹ درصد در شهر سکونت دارند، ابراز داشت: سکونت بخش عمده جمعیت هوراند در روستاها با توجه به وجود ماشین‌آلات فرسوده و عدم خدمات‌رسانی در مواقع بحرانی همچون بارش برف سنگین که بایستی در کمترین زمان ممکن راه‌های روستایی بازگشایی شود نقطه‌ضعف برای ما محسوب می‌شود.

مردانیان ادامه داد: شهرستان هوراند به لحاظ قرار گرفتن در منطقه کوهستانی و صعب عبور نیاز به ایجاد دو راهدارخانه در بخش چهاردانگه و دهستان دیکله است و همچنین ۱۳ کیلومتر اول جاده هوراند – اهر از سمت هوراند بسیار حادثه‌خیز بوده و بایستی برای جلوگیری از حوادث اصلاحاتی در این جاده صورت گیرد.

انتهای پیام/