آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 59090
دوشنبه - ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر:

۵۰٫۵ درصد مبتلایان در اهر در تجمعات به کرونا مبتلا شده‌اند/ ۱۵ درصد تست‌های کرونا در اهر مثبت می‌شود

۵۰٫۵ درصد مبتلایان در اهر در تجمعات به کرونا مبتلا شده‌اند/ ۱۵ درصد تست‌های کرونا در اهر مثبت می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد میرزاپور در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به این‌که مجموع مبتلایان در شهرستان‌های اهر و هوراند به ۹۳۲ نفر رسید، اظهار داشت: از این تعداد ۸۴۵ نفر مربوط به شهرستان اهر و ۸۷ نفر از مبتلایان مربوط به شهرستان هوراند است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر افزود: خوشبختانه نسبت به آمار استانی، ۱۵ درصد تست‌های کرونا در شهرستان اهر مثبت اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس تحلیل‌های آماری، ما در اواخر فروردین‌ماه نتیجه ازدحام نیمه اول فروردین‌ماه را تجربه کردیم که نشان داد ظاهراً پیک بیماری را رد می‌کنیم و از آن موقع وضعیت نسبتاً مطلوب بود، ولی از نیمه دوم خردادماه تاکنون وضعیت آن‌طور که انتظار می‌رفت نشد و از نظر آمار بستری و ابتلا با روند روبه رشدی مواجه هستیم.

میرزاپور بابیان اینکه شمار بیماران بدحال کرونایی که نیاز به بستری در بخش آی‌سی‌یو را داشته باشند در مقایسه با نیمه اول خردادماه فعلاً کمتر است، گفت: متاسفانه در نیمه دوم خردادماه روند بستری در بیمارستان باقرالعلوم اهر روبه افزایش بوده و به طور میانگین روزانه ۹ نفر از بیماران کرونایی بستری می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر اضافه کرد: میانگین آمار بستری و ابتلا در شهرستان اهر نشان می‌دهد احتمال این‌که وارد موج دوم شیوع ویروس کرونا شده‌ایم بیشتر است.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا طی خردادماه در شهرستان اهر در سنین زیر ۴۰ سال هستند و این مهم نشان می‌دهد که رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی در بین جوانان کمتر بوده و نتیجه آن را نیز در بروز و ابتلا می‌بینیم.

میرزاپور با اشاره به شغل بیماران کرونایی در شهرستان اهر گفت: ۴۵ درصد بیماران کرونایی در شهرستان اهر را افراد خانه‌دار که بانوان هستند تشکیل می‌دهند و مابقی مبتلایان بیماران در اقشار معلم، مغازه‌دار، راننده، بازنشستگان، کارمند، کشاورزان و سایر مشاغل که عمدتاً از معادن و کادر درمانی هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با تاکید بر این‌که ۵۰٫۵ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر سابقه‌ی حضور در تجمعات را داشته‌اند، گفت: به عبارتی این بیماران حداقل در طول هفته سه روز در محیط خارج از خانه و در تجمعات من‌جمله بازار، پاساژ، پارک‌ها و … بوده‌اند.

وی یادآور شد: از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر، ۵۲٫۲ درصد بانوان و ۴۸٫۸ درصد را نیز آقایان تشکیل می‌دهند که می‌توان گفت بروز و شیوع و ابتلا در بین بانوان اهری بیشتر از آقایان است.

میرزاپور با ذکر این‌که ۶۶ درصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان اهر اصلاً سابقه‌ی بیماری زمینه‌ای نداشته‌اند، گفت: شیوع ویروس کرونا در بین جوانان و افرادی که سابقه‌ی بیماری ندارند نگران‌کننده بوده و نشان می‌دهد نتیجه عادی‌انگاری وضعیت کرونایی، ابتلا گروهی می‌شود که شرایط را درک نمی‌کنند و نسبت به توصیه‌ها بی‌توجه‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی ۱۰ روز گذشته هیچ‌گونه فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان اهر نداشتیم و فوتی‌های کرونا که در این شهرستان زیر ۳ درصد است شامل ۵۴٫۵ درصد بانوان می‌شود که در مجموع جان‌باختگان، ۸۶ درصد بالای ۷۰ سال سن داشتند.

وی، چالش اصلی شهرستان اهر در مبارزه با ویروس کرونا را عدم استفاده از ماسک ار محیط عمومی و انتقال ماسک استفاده شده بین افراد در ادارات و نهادها عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه بارها شاهد بودیم که چون در ادارات بدون ماسک نمی‌توانند حضور یابند به این خاطر، ماسک استفاده شده از دیرگان می‌گیرند تا بتوانند به اداره مورد نظر خود وارد شوند که این مهم می‌تواند عامل اصلی انتقال ویروس کرونا باشد.

انتهای پیام/