به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد حسین پور به مناسبت هفته بیمه سلامت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فرموده امام راحل که گفته اند ” گمان نمی‌کنم خدمتی بزرگتر از خدمت به محرومین باشد” اظهار داشت: این اوامر سرلوحه کار بیمه سلامت بوده و سال‌ها با این راهبردها ارائه خدمات می‌دهیم.
وی گفت: بیمه سلامت به فعالیت خود ادامه داد و اکنون عدالت‌محوری، رفع هم‌پوشانی و ایجاد پزشک خانواده جزو اولویت این سازمان می‌باشد.
رییس اداره بیمه سلامت شهرستان اهر با اشاره به اینکه ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد مراجعه بیمه‌شدگان به مراکز درمانی برای خدمات سرپایی توسط دولت پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: ۴۰ میلیون بیمه شده در کل کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و مردم تنها ۱۰ درصد هزینه خدمات را پرداخت می‌کنند. هم چنین ۱۰ میلیون نفر در کل کشور فقط با پرداخت فقط یک‌هزار تومان حق بیمه برای یکسال از مزایای درمانی برخوردار شده‌اند.
بالغ بر یکصد هزار نفر بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت در شهرستان وجود دارد که ۶۲ درصد جمعیت شهرستان را شامل می شود از آن بین ۱۱ هزار نفر بیمه شده صندوق کارکنان دولت ، ۵۹ هزار نفر بیمه شده روستایی و ۱۹۵۰ نفر بیمه شده سایر اقشار از جمله خانواده شهدا، جانبازان، دانشجویان، بسیجیان، طلاب و مددجویان را شامل می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر۵۰۰ نفر در شهرستان از خدمات بیمه ایرانیان و ۳۲ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت همگانی استفاده می کنند.
رییس اداره بیمه سلامت شهرستان در خصوص بیماران خاص نیز اظهار کرد: ۱۱۶ نفر بیمار خاص از جمله بیماری‌های پیوند کلیه، دیالیز و هموفیلی زیرپوشش بیمه سلامت هستند و این جمعیت با اینکه تنها یک دهم درصد زیرپوشش افراد کل بیمه را به خود اختصاص داده اند اما نزدیک به ۷ درصد از هزینه‌های بیمه سلامت صرف خدمت رسانی به این قشر می شود، به طوریکه در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد و سیصد میلیون تومان برای بیمه سلامت هزینه داشته‌اند .
صدور دفترچه برای بیمه شدگان ظرف ۲۰ دقیقه
حسین پور با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به ۸۰ موسسه طرف قرار داد بیمه سلامت هستند، گفت: هیچ گونه محدودیتی در عقد قرارداد با هر موسسه‌ای که درخواست عقد قرارداد داشته باشد، نداریم.
وی ابراز کرد: تعداد دفاتر پیشخوان در سطح شهرستان ۳ دفتر است و حتی روزی بود که دفترچه در طول ۲۱ روز صادر می‌شد ولی در حال حاضر در طول ۲۰ دقیقه دفترچه برای بیمه‌شدگان صادر می‌شود.

ضرورت هوشمندسازی خدمات
حسین پور، یکی از سیاست های بیمه سلامت را هوشمندسازی اداری در تمامی بیمارستان های دانشگاهی عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح استحقاق سنجی از این پس هر فردی که دارای دو دفترچه باشد، باید تنها از دفترچه ای استفاده کند که نسبت به آن حق بیمه پرداخت می کند.
رییس اداره بیمه سلامت شهرستان با اشاره به استقرار سامانه ارتباطی ۱۶۶۶ از چند ماه قبل گفت: با توجه به اینکه ۴۰ میلیون نفر بیمه شده در کشور داریم، لزوم ارتباط با مشتریان، این سیستم را پل ارتباطی بین بیمه شدگان و بیمه سلامت اعلام کرد.
وی تصریح کرد: بعد از اجرای طرح استحقاق سنجی در استان در بخش ام آی آر، آمار شش ماهه نخست سال ۹۶ از ۱۹ هزار به ۹ هزار و ۸۰۰ هزار نفر در مدت مشابه در سال ۹۷ رسیده است.
حسین پور، به مردم نسبت به سوء استفاده کلاهبرداران از نام بیمه سلامت هشدار داد و گفت: هر گونه تماسی مبنی بر صدور دفترچه، تمدید و تخفیف از سوی بیمه سلامت را به ۱۶۶۶ خبر دهند.