آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 27742
سه شنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
فرمانده انتظامی شهرستان اهر:

۹۴ درصد سرقت‌ها طی هشت‌ماهه سال‌جاری در اهر کشف شده است

۹۴ درصد سرقت‌ها طی هشت‌ماهه سال‌جاری در اهر کشف شده است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ یونس منفرد در جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع سرقت در شهرستان اهر با اشاره به اینکه شهروندان از نگه‌داشتن اشیاء قیمتی در خودروهای پارک شده پرهیز کنند، اظهار کرد: هنگامی‌که فرد اشیاء قیمتی را در خودروی پارک شده چه کوتاه‌مدت و چه بلندمدت در واقع زمینه فرصت سرقت را به سارقان می‌دهد.

وی افزود: با گماشتن نگهبان در ساختمان‌های نیمه کاری و تجهیز به دوربین‌های مداربسته نه‌تنها فرصت سرقت از سارقان گرفته می‌شود بلکه بهترین راهکار در پیشگیری از وقوع سرقت نیز محسوب می‌شود و از طرفی هم کلید منازل را به اشخاصی که به آن‌ها اطمینان نداریم تحویل ندهیم و اگر در منازل اشیاء قیمتی نگه‌داری می‌شود توصیه می‌کنیم هنگامی در خانه‌ها حضور ندارند به صندوق امکانات بانک‌ها تحویل دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر بابیان اینکه ضمن آن‌که موتورسیکلت بهترین وسیله نقلیه بوده بلکه آسیب‌پذیرترین وسیله نیز به‌حساب می‌آید، ادامه داد: سرقت موتورسیکلت به‌راحتی انجام می‌گیرد لذا از مردم و به‌ویژه موتورسیکلت‌سواران خواهشمندیم با رعایت نکات ایمنی ئ استفاده از قفل فرمان اجازه سرقت را به سارقان ندهند.

سرهنگ منفرد بر لزوم نصب تجهیزات و امکانات ایمنی و دزدگیر بر روی خودروها به‌منظور جلوگیری از سرقت تأکید کرد، گفت: قفل پدال به‌نوعی از عوامل بازدارنده بوده و نصب این امکانات بر روی خودرو مانع از سرقت وسیله نقلیه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ۹۴ درصد سرقت‌های انجام‌شده در طول هشت‌ماهه سال جاری کشف‌شده است، یادآور شد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۹ درصدی جرم سرقت را در شهرستان اهر نشان می‌دهد و ازاین‌رو مهم‌ترین رویکرد پلیس در کشف سرقت‌ها بازگشت اموال به مال‌باختگان است و سعی می‌کنیم تا اموال کشف‌شده را سریعاً به صاحبان‌اش بازگردانیم.

توجه به ایمنی خودروها و منزل را در راستای پیشگیری از وقوع جرائم را یادآور و اظهار کرد: سارق زمانی نسبت به سرقت منازل، خودرو، موتورسیکلت و اموال قیمتی اقدام می‌کند که از ناایمن بودن آن اطمینان حاصل کند.

وی با اشاره به این‌که اصناف و کسبه در جهت کاهش سرقت‌ها نیازمند آموزش هستند، افزود: غفلت مردم در تأمین ایمنی اموال خود سارق را نسبت به سرقت ترغیب می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر ادامه داد: اصناف و کسبه باید بیش از این‌ها نسبت به ایمنی مغازه‌ها و محل کسب و کار و حتی منازل توجه داشته باشند.

سرهنگ منفرد بابیان این‌که پیشگیری از وقوع سرقت از جمله مهم‌ترین سیاست‌های نیروی انتظامی است، گفت: همان‌طور که بر لزوم پیشگیری تأکید داریم همان‌گونه نیز از اصناف انتظار داریم تا مغازه‌های خود را به دوربین‌های مداربسته تجهیز کنند.

 انتهای پیام/