آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 4679
شنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر:

بهره‌برداران مراتع با چرای بی‌رویه توجه چندانی به استانداردهای منابع طبیعی ندارند

بهره‌برداران مراتع با چرای بی‌رویه توجه چندانی به استانداردهای منابع طبیعی ندارند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد اسدی در همایش منطقه‌ای همیاران طبیعت منطقه ارسباران در شهرستان اهر، اظهار داشت: پا برجا ماندن و تحقق اهداف و سیاست‌های منابع طبیعی و آبخیزداری وابسته به همیاران طبیعت بوده و همین همیاران در راستای حفظ منابع طبیعی و طبیعت نقش بسزایی از خود ایفاء می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای تشریح عملکردهای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر است، افزود: حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست نیازمند فرهنگ‌سازی در بین آحاد مردم است و بایستی در این راستا به جهت تبدیل‌شدن منابع طبیعی به فرهنگ عمومی تلاش کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر ادامه داد: اگر حتی در بین چند نفر هستیم باید هفته منابع طبیعی را گوش زد کرده و یا با کاشت نهال این هفته را گرامی بداریم، طبیعت و جنگل‌ها در واقع ریه‌های انسان هستند و اگر این منابع نباشد حیات بشریت به خطر می‌افتد.

اسدی بابیان اینکه چرای بی‌رویه و بهره‌برداران مراتع توجه چندانی به استانداردهای منابع طبیعی ندارند، گفت: چرای بی‌رویه و قطع درختان بیشتر منجر به تخریب مراتع و جنگل‌ها می‌شود و وقتی پوشش گیاهی حذف شود زمین عاری از پوشش سبز گیاه می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی‌ها در روستاها حتی از اهمیت حفظ مراتع، جنگل‌ها و منابع طبیعی آگاهی ندارند و ما وظیفه‌داریم تا اطلاعات لازم را جهت اهمیت منابع طبیعی برای این افراد بازگو کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با تأکید بر اینکه در گذشته جنگل‌ها و مراتع به‌راحتی می‌توانستند که تمامی نیازهای بشر را تأمین کنند، بیان داشت: اگر استفاده درست از منابع طبیعی در جامعه به‌عنوان فرهنگ عمومی تبدیل شود همان اندازه می‌توان در حفظ منابع طبیعی مؤثر واقع شد در حالی که با کم‌توجهی و بی‌توجهی نسل‌های آینده از این نعمت گران بهاء محروم می‌شوند.

اسدی با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان هر یک کیلومتر جنگل در کاهش ۲۵ درصدی بیماری آسم تأثیر دارد، گفت: جمعیتی که در حاشیه و محدوده جنگل‌ها سکونت دارند در مقایسه با جمعیت شهرنشین تنها ۲۵ درصد به بیماری آسم مبتلا می‌شوند.

انتهای پیام/