آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 59923
پنجشنبه - ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
فرماندار شهرستان اهر:

جریمه ۱ میلیون تومانی و پلمب واحدهای صنفی در انتظار ناقضان محدودیت‌های کرونایی

جریمه ۱ میلیون تومانی و پلمب واحدهای صنفی در انتظار ناقضان محدودیت‌های کرونایی

به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول خدابخش در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اهر با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی با شرایط مختلف از یکم آذرماه اظهار کرد: وضعیت فعلی شهرستان اهر از نظر شیوع ویروس کرونا «قرمز» است.

خدابخش افزود: اکثراً می‌پرسند این محدودیت‌ها برای چه اعمال می‌شود؛ البته اعمال محدودیت‌های کرونایی خارج از اختیارات شهرستانی بوده و این تصمیم بخشنامه کشوری است و اگر وضعیت کرونا در شهرستان اهر بهبود پیدا نکند محدودیت‌ها بعد از ۲ هفته تمدید خواهد شد.

وی افزود: ورود هر خودرو با پلاک غیربومی به شهرستان اهر مشمول جریمه ۱ میلیون تومانی می‌شود و ورودی شهر اهر از سمت شهرستان‌های تبریز، ورزقان و مشگین‌شهر با حضور عوامل اجرایی کنترل و محدودیت تردد خودروهای غیربومی اعمال خواهد شد.

فرماندار شهرستان اهر بابیان این‌که تردد خودروهای پلاک بومی و شخصی شهرستان اهر از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح مشمول محدودیت تردد در سطح شهر بوده و درصورت تردد جریمه ۲ میلیون ریالی می‌شوند، ادامه داد: ادارات شهرستان اهر نیز می‌توانند با یک سوم کارکنان و ادارات خدمات‌رسان با ۵۰ درصد کارکنان فعالیت کنند.

خدابخش گفت: اگر شهروندان مبتلا به ویروس کرونا قرطینه را نقض کرده و در سطح شهر جولان دهند مشمول جریمه ۲ میلیون ریالی می‌شوند و لیست بیماران کرونایی به مراجع ذی‌ربط از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر ارایه خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهرستان اهر به مدت ۲ هفته تعطیل خواهند شد، ابراز داشت: اگر وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر تغییر پیدا کند و بهبود یابد محدودیت‌ها بعد از ۲ هفته پایان می‌یابد و اگر وضعیت کرونا تشدید شود محدودیت‌ها دوباره تمدید می‌شود و از طرفی در صورت عدم رعایت محدودیت‌ها از سوی اصناف؛ صنوف متخلف به مدت ۲ هفته پلمب خواهند شد.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان اهر اضافه کرد: بی‌توجهی مدیران آموزشگاه‌ها و مدارس به محدودیت‌های اعمال شده برای بار اول تذکر کتبی و سپس در صورت تکرار خطا پلمب آموزشگاه و انفصال از خدمت به مدت سه اعمال می‌شود.

خدابخش تصریح کرد: مساجد، مراسمات مذهبی و آیینی نیز به مدت ۲ هفته در شهرستان اهر تعطیل خواهد بود و درصورت برگزاری مراسمات جریمه ۱۰ میلیون تومانی در انتظار متخلفان خواهد بود.

وی گفت: تردد خودروهای بومی از شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی همچون اهر به سایر شهرها و ورود خودروهای غیربومی به شهر اهر ممنوع است.

فرماندار شهرستان اهر خاطرنشان کرد: گروه‌های شغلی ۱ که در زمان محدودیت‌های کرونایی فعالیت خواهند نمود در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی از سوی نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و … به مدت ۲ هفته پلمب می‌شوند.

خدابخش با تاکید بر این‌که تاکسی‌هایی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی کنند به مدت ۲ هفته از فعالیت منع خواهند شد، یادآور شد: مراکز درمانی و داروخانه‌هایی که بعضاً نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی می‌کردند درصورت ادامه این روند پلمب خواهند شد.

وی تاکید کرد: اغذیه فروشی‌ها، فست‌فودها، ساندویچی‌ها فقط می‌توانند خدمات برون‌بر ارائه دهند و در مدت اجرای محدودیت‌ها درب این صنوف باید بسته باشد و در غیر این صورت مجبور به پلمب هستیم.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان اهر افزود: پارک‌ها، بوستان‌ها، مراکز تفریحی، بازارها و پاساژهای روباز و سربسته، مراکز خرید و فروش، نمایشگاه‌های فروش خودرو، مراکز شماره‌گذاری خودرو، باشگاه‌های ورزشی؛ سالن‌های بدن‌سازی، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، فروشگاه‌های فروش، موکت و لوازم خانگی، تزئینات داخلی ساختمان، پارچه فروشی، ملبمان‌ها، مراکز فروش کادوئی، لوازم‌التحریر، پوشاک، کیف و کفش، خرازی و خیاطی، آتلیه و عکاسی، آژانس مشاور املاک، خدمات چاپ دیجیتال، قهوه‌خانه‌ها، شیرینی فروشی‌ها، بستنی و آبمیوه فروشی‌ها، مهد کودک‌ها، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها (به غیر از بیرون‌بر)، خانه‌های زیبایی، چای‌خانه‌ها، استخرهای سرپوشیده مشمول تعطیلی ۲ هفته‌ای هستند.

خدابخش با انتقاد از ناهماهنگی‌ها در کفن و دفن متوفایان در آرامستان‌ها گفت: بیمارستان باقرالعلوم اهر باید در شرایط فعلی کمی خلوت‌تر شود و نیاز است شبکه بهداشت و درمان اهر بایستی با شبکه‌های بهداشت شهرستان‌های همجوار هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.