آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 60597
سه شنبه - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
دادستان اهر اتمام حجت کرد:

دادستان اهر نسبت به رشد قارچ‌گونه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در باغات این شهر هشدار داد

دادستان اهر نسبت به رشد قارچ‌گونه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در باغات این شهر هشدار داد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، رحیم عبدالهی در نشست هماهنگی آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های اهر افزود: متأسفانه در نتیجه‌ی عدم نظارت کافی؛ احداث خانه‌باغ‌ها در باغات شهرستان اهر رشد قارچ‌گونه‌ای دارد و با وجود این‌که شخصاً خواستار ارائه‌ی گزارش برای ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بوده‌ام، هنوز دستگاه‌های مربوطه گزارشی نداده‌‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر گفت: صدور مجوز برای ساخت‌و‌ساز در باغات خلاف قوانین است و دستگاه قضایی بر رفع تصرفات بستر رودخانه‌ها در راستای پیش‌گیری از حوادث خطرناک و غم‌بار، تأکید دارد.

وی ادامه داد: اقدام فوری برای آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها و خلع ید متصرفین – در هر عنوان و جایگاهی – باید در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار بگیرد؛ در صورت وقوع هر حادثه‌ی ناگواری مدیران مربوطه به دلیل «ترک فعل» مسؤول‌اند و بهانه‌ی نبود اعتبار و امکانات، مسموع نیست.

عبدالهی بابیان این‌که از فرماندهی انتظامی شهرستان اهر می‌خواهم در آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها در کنار امور آب باشد؛ بیان کرد: دستگاه قضایی هم با افراد خاطی و کسانی که در اجرای طرح آزادسازی حریم رودخانه‌ها مانع ایجاد کنند، برخورد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر گفت: افزایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر اهر نگران‌کننده است؛ برای توقف ساخت‌وساز دستور دادیم، اما مالک هیچ اعتنایی به دستور نکرده و می‌گوید در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه‌اش را پرداخت می‌کنم؛ در حالی که تمرد از مأمور اجرای قانون «جرم» است و از طرفی کمیسیون ماده ۱۰۰ محل خرید تخلفات نیست از کجا معلوم که این کمیسیون رأی به قلع و قمع ندهد!

وی خاطرنشان کرد: چرا مدیران کمی تحرک نشان نمی‌دهند؟ چرا باید شاهد تغییر کاربری غیرقانونی منابع طبیعی به باغات باشیم؟ مدیری که پشت میز بنشیند، حوزه‌ی تحت مدیریت‌اش را تصرف می‌کنند.