آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 48925
شنبه - ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خبر داد:

وزارت نفت مجوز ایجاد واحد تبدیل گاز به بنزین در اهر صادر کرد

وزارت نفت مجوز ایجاد واحد تبدیل گاز به بنزین در اهر صادر کرد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در اختتامیه جشنواره ملی ورنی اهر از اعلام آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت راه‌اندازی واحد تبدیل گاز به بنزین در شهرک صنعتی اهر خبر داد و گفت: با درخواست سرمایه‌گذار و پیگیری‌هایی که ما انجام داده‌ایم وزارت نفت مجوز لازم برای راه‌اندازی صنایع تبدیل گاز به بنزین موافقت کرده‌اند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: البته اگر طبق درخواست خود سرمایه‌گذار بخش خصوصی که در اخذ مجوز همراهی کردیم بتواند در مدت شش ماه عملیات اجرایی این واحد را آغاز کند وزارت نفت مجدداً مجوز واحد تبدیل گاز به بنزین را تمدید خواهد کرد.

وی بابیان اینکه شهرستان‌های کوچک از افزایش جمعیت بیکار خفه می‌شوند، گفت: مطمئناً اگر از خانواده‌ها پرس و جو شود که اصلی‌ترین مشکلشان چیست می‌گویند بیکاری جوانانشان، معضل بیکاری باعث شده تا پدر مقابل پسر و پسر مقابل پدر شرمنده باشد اما حقیقتاً باید مسئولان شرمنده باشند چون آن‌ها نتوانسته‌اند به‌درستی برنامه‌ریزی کنند.

عبدالهی اضافه کرد: همه این روزها بیش از گذشته از وضعیت منابع مالی دولت اطلاع دارند و می‌دانند در این شرایط دولت نمی‌تواند تمامی انتظارات مردم را برآورده کند لذا این میان به لحاظ مشکلات فعلی کشور از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در اهر و هریس دعوت می‌کنیم و تا حصول نتیجه دلخواه متقابل همراهی و حمایت خواهیم کرد.

نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت اجناس و تداوم تلاطم بازار، گفت: متأسفانه با وجود آشفتگی بازار و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، هنوز دولت و مجلس نتوانسته‌اند اقدام تأثیرگذاری انجام دهند و امیدواریم دولت با ارائه بسته‌ها بتواند تلاطم بازار را مدیریت کند.

وی، ریشه بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی را داخلی عنوان کرد و افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ریشه داخلی و بخشی دیگر ریشه خارجی دارد و دولت نظام در برخی مواقع نمی‌توانند واقعیت‌ها بیان کنند به‌طوری که وقتی نفت فروخته می‌شود اگر درآمد ارزی حاصل از آن به کشور نیاید ضربه مهلکی به کشور وارد می‌شود.

 

 

طرح تشکیل استان آذربایجان شمالی شعار و عوام‌فریبی بیش نبود

عبدالهی در ادامه به طرح تشکیل استان آذربایجان شمالی به مرکزیت اهر اشاره کرد و گفت: این طرح جزء اینکه یک طرح واهی باشد چیز دیگری نیست، متأسفانه برخی از نمایندگان استان هم‌جوار به دلیل با نمایندگان مرکز استان به اختلاف برخورده‌اند طرح تشکیل استان آذربایجان شمالی را مطرح کردند.

نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تأکید کرد: تشکیل استان جدیدی به نام آذربایجان شمالی باید ابتدا کارشناسی شود و اگر دولت قبول کرد آن‌وقت عمومی اعلام شود در حالی که متأسفانه برخی از نمایندگان به خاطر اینکه امتیاز بگیرند و آن‌هایی را که می‌خواهند تحت‌فشار قرار دهند طرح تشکیل استان آذربایجان شمالی را مطرح نمودند و در واقع هر کسی که این را طرح کرده شعار و عوام‌فریبی بود.

وی یادآور شد: آن‌هایی که با سیستم اجرایی آشنایی دارند می‌دانند که طرح تشکیل استان جدید را باید دولت قبول کند نه اینکه پیش از اینکه دولت اطلاعی داشته باشد بگویند استان جدیدی تشکیل می‌شود.

عبدالهی با تأکید بر اینکه درگیر کردن مردم به خاطر اختلافات بین نمایندگان و تشویش اذهان عمومی از نمایندگان مجلس بعید است، گفت: ولی معتقدیم اگر قرار باشد استان جدیدی از دل قره‌داغ و مغان به وجود آید حتماً اهر مرکزیت دارد چون شهرستان اهر از هر جهت استعداد و ظرفیت‌های بسیاری دارد که سایر شهرستان‌ها از داشتن این استعداد و ظرفیت‌ها مغفول مانده‌اند.