بمناسبت هفتمین سالروز پرواز:

یادی از فرزند اهر؛ شهید مبارزه با تروریسم، شهید محرم شهبازیان

یادی از فرزند اهر؛ شهید مبارزه با تروریسم، شهید محرم شهبازیان

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آن روزها برای امنیت خاطر بیشتر مردم درگیری های پژاک کم تر اطلاع رسانی می شد و حتی جانبازان و شهدا را آرام جابجا می کردند. جنگ هیچ گاه تمام نشده بود و اسکتبار در تلاش و تقلا برای ضربه زدن به ایران اسلامی بود.

هنوز مین ها کاشته می شدند و هنوز بر میادین مین افزوده می شد. باز خیلی پاها بی سر و صدا روی مین ها می رفت. باز هم جنگ هست و شدت گرفته… سال هاست که داعش در فرا مرزها قد علم کرده و اگر رزمندگان نبودند داعش فعلی سال ها پیش در قالب “پژاک” ها به ایران تاخته بودند و کار تمام بود.

ما بنویسم پژاک تو بخوان دشمن… ما بنویسیم داعش و تو بخوان تروریست. همه ایادی اسکتبار و تجزیه طلب و تشنه به خون مردم ایران. در بحبوحه های تروریستی همیشه سپاه و نیروهای مسلح میدان دار بودند.گروهان تخریب همیشه اول صف فداکاری بود و گروهان تخریب تیپ امام زمان(ع) لشکر عاشورا یک سر و گردن بالاتر از همه تخریب چی ها… فرمانده این گروهان یک دلاور اهری بود.

کسی که متخصص ابزآلات نوین الکترونیکی جنگ بود. خاکی و آرام اما شناخته شده در خنثی سازی انواع مین و صاحب نظر در انواع عملیات های تخریب. او کربلای پنج ها و شلمچه ها دیده بود و از ۱۵ سالگی خاک می خورد. خاک جبهه و عملیات! محرم شهبازیان ۳۹ ساله بود که باز مین را وسیله ارتباط خود با آسمان قرار داد و یک بار دیگر شانس خود را برای عبور از دروازه شهادت امتحان کرد. این بار فال خوش آمده بود.

برای مین کار گذاشته شده توسط پژاک عملیات بررسی، تحقیق و شناسایی لازم بود. دوم آبان سال ۹۰ ناگهان صدای مین همه پادگان را به لرزه درآورد و این باز مین بود که محرم را به آرزویش رساند. او پرواز کرد با کوله باری از خستگی ها و تلاش ها.