آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 18251
سه شنبه - ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
مدیر آموزش و پرورش اهر:

کاندیداهای انتخابات خسارت جبران‌ناپذیری به مدارس وارد کرده‌اند

کاندیداهای انتخابات خسارت جبران‌ناپذیری به مدارس وارد کرده‌اند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، جعفر شجاعی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اهر با اشاره به اینکه پروژه مهر یک پروژه ملی بوده و صرفاً متعلق به آموزش و پرورش نیست، اظهار کرد: پروژه مهر نه‌تنها مختص یک‌نهاد و سازمانی نیست بلکه تمامی مردم جامعه اسلامی ایران در این پروژه ملی دخیل هستند و حداقل دخالت ملت ایران یکی از اعضای خانواده با آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت ارتباط دارد.

وی افزود: چارت مدارس شهرستان اهر در آستانه بازگشایی با نیروهای فرهنگی در اختیار آموزش و پرورش اهر ساماندهی شده ولی تا به این لحظه نقل و انتقالات استانی حل‌نشده است. قرار است وزارت آموزش پرورش در خصوص افرادی که مقطع پیش‌دبستانی فعالیت داشتند و جزو نیروهای رسمی نبودند تصمیماتی اتخاذ کند و به همین خاطر نقل و انتقالات استانی با تأخیر افتاده است.

مدیر آموزش و پرورش اهر با انتقاد از اینکه در ایام انتخابات و تبلیغات کاندیداها به دیوار مدارس شهری و روستایی خسارت وارد شده است، گفت: شکایتی در خصوص دیوارنویسی مدارس تنظیم و به دادگستری اهر تقدیم کرده‌ایم که در انتخابات برخی کاندیداها با دیوارنویسی دیوار مدارس ضمن اینکه به سیمای شهری لطمه زدند و فرهنگی غلط بنا نهادند به آموزش و پرورش خسارت جبران‌ناپذیری وارد کردند که اکنون خواستار رسیدگی به پرونده تخلفات کاندیداها در این زمینه هستیم.

شجاعی با بیان اینکه سهم اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در زمینه تعمیرات مدارس شهرستان اهر تنها ۲ درصد است، ادامه داد: این رقم بسیار ناچیز بوده و کافی نیست بلکه مدیران مدارس با همت و پشت‌کاری که دارند خیر جذب کرده و نیازهای مدارس جهت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید را از طریق خیرین تأمین می‌کنند.

وی اضافه کرد: مسئولینی که فرزندان خود در مدارسی که تحصیل می‌کنند حضور یافته و با اهدای یک شاخه گل موجبات خوشحالی همکاران فرهنگی را فراهم کنند و مایه مباهات برای ما مسئولین خواهد شد به‌طوری که قبلاً این‌گونه حرکات صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش اهر با تأکید بر اینکه در سال تحصیلی ۹۶ – ۹۷ در شهرستان اهر حدود ۵۰۰ دانش‌آموز افزایش‌یافته است، تصریح کرد: امسال تعداد دانش‌آموزان شهرستان اهر به ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش‌یافته که آموزش و پرورش اهر را علاوه بر فضای آموزشی با کمبود امکانات مواجه می‌کند.

شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین ادارات و نهادها در قبال آموزش و پرورش وظیفه اخلاقی دارند که حداقل می‌توانند در تأمین امکانات و تجهیزات نه با عنوان کمک به آموزش و پرورش بلکه با هدف کمک به تحصیل فرزندان خود ما را یاری کنند.

انتهای پیام/