آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 51721
چهارشنبه - ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
مدیر آموزش و پرورش اهر:

آمادگی عوامل مدرسه و دانش آموزان در شرایط بحرانی ضروری است

آمادگی عوامل مدرسه و دانش آموزان در شرایط بحرانی ضروری است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، قادر رمضان پور در آیین برگزاری بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان اهر که به‌صورت پایلوت در مدرسه دخترانه شهید بیگلری برگزار شد بر لزوم حفظ آمادگی معلمان و دانش آموزان در مواقع بحران تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به زلزله‌خیز بودن منطقه آمادگی عوامل مدرسه و دانش آموزان در شرایط بحرانی ضروری است.

مدیر آموزش و پرورش اهر از همکاری دستگاه‌های جمعیت هلال‌احمر، فوریت‌های پزشکی، شورای مدیریت بحران شهرستان و سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری اهر در برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان اهر قدردانی کرد.

 

 

اغلب مردم با نحوه استفاده از کپسول‌های مهار آتش را نیاموخته‌اند

رحیم صادقیه اهری، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری اهر در این آیین با اشاره به اینکه وقوع حوادث مختلف هنگام زلزله دور از ذهن نیست، اظهار کرد: در تمامی ساختمان‌ها، مدارس، ادارات و مجتمع‌ها کپسول‌های آتش‌خاموش‌کن تعویه شده است اما متأسفانه مردم آشنایی چندانی با نحوه استفاده از کپسول‌ها ندارند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری اهر افزود: اگر خدای‌ناکرده در ساختمانی آتش‌سوزی رخ دهد و با آن‌که در آن ساختمان کپسول آتش‌خاموش‌کن داریم اما ساکنان هنوز استفاده از کپسول‌ها را نیاموخته‌اند.

وی بابیان اینکه هرلحظه باید برای مقابله با حوادث و بحران آمادگی لازم را داشته باشیم، گفت: وقت طلایی مهار آتش برای آتش‌نشانی ۳ دقیقه نخست وقوع آتش‌سوزی است اگر تأخیری در حضور در محل حادثه نداشته باشیم می‌توانیم آتش را مهار کنیم اما اگر تأخیر صورت گرفت تنها زمان جلوگیری از گسترش آن را داریم به همین دلیل تأکید داریم همه مردم باید با نحوه استفاده از تجهیزات مهار آتش آشنایی داشته باشند.