آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » استانها » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 41007
چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
با محوریت تبریز ۲۰۱۸

اولین جشنواره عکاسی دانشگاه پیام نور به میزبانی تبریز

به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی، اولین جشنواره عکاسی دانشگاه پیام نور با محوریت تبریز ۲۰۱۸ به میزبانی پیام نور مرکز تبریز و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و انجمن عکاسی استان و با استقبال بی نظیر شرکت کنندگان در محل سالن علامه جعفری دانشگاه پیام نور مرکز تبریز برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولین دانشگاهی و استان برگزار گردید ، دکتر معصومی رئیس دانشگاه پیام نور استان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مسئولین اجرائی دانشگاه و سازمانهای همکاری کننده در این جشنواره ، گفت : اجرای چنین جشنواره برای اولین بار در دانشگاه پیام نور و با محوریت تبریز ۲۰۱۸ که جزو برنامه های مصوب این رویکرد بود ، نشان از توانمندی این دانشگاه و توانایی دست اندرکاران آن  می باشد .

رئیس دانشگاه پیام نور استان با مثبت ارزیابی کردن رویکرد تبریز ۲۰۱۸ و اهمیت صنعت گردشگری ، گفت : امروزه صنعت گردشگری مهم ترین منبع درآمد بسیاری از کشورهای پیشرفته است و ما نیز باید با توجه به توانمندیها و پتانسیل های مختلف موجود در استانهای کشور و بویژه آذربایجانشرقی در پیشبرد و پیشرفت این صنعت در کشور عزیزمان ایران کوشا باشیم .

ایشان با اشاره به ظرفیت های بی بدیل گردشگری موجود در استان آذربایجانشرقی و به فال نیک گرفتن پروژه تبریز ۲۰۱۸ برای توسعه استان و شهر تبریز ، گفت : استقبالی که الان شاهد آن هستیم بیانگر ظرفیت ها و پتانسیل های گفته شده است .

رئیس اولین جشنواره عکاسی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه باید با ایجاد زیرساخت ها و پیگیریهای مجدانه مسئولین بتوانیم خود را در سطح اول جهان در تمامی زمینه های علمی و پژوهشی مطرح کنیم ، اظهار کرد : دانشگاه پیام نوراستان آذربایجانشرقی و مرکز تبریز با داشتن رشته های متعدد گروه هنر یکی از مراکز آموزشی قوی و مناسب برای مشتاقان ادامه تحصیل در این زمینه است .

غنی زاده معاون دانشگاه پیام نور استان و دبیر اولین جشنواره عکاسی نیز ضمن تقدیر از زحمات همه همکاران خود و حمایت های همه جانبه دکتر معصومی به عنوان رئیس استان ، گفت : در این جشنواره ما شاهد ارسال ۳۰۴۵ اثر در سه بخش دانش آموزی ، دانشجویی و بخش آزاد بودیم که در نوع خود می تواند کم نظیرباشد .

ایشان با اشاره به زوایای مختلف کارهای هنری و اثرگذاری بسیار بالای آن در جامعه و قشرهای مختلف آن و بویژه قشر جوان ، گفت : باید با برنامه ریزی مناسب و تعامل همه جانبه مسئولین و ادارجات از ظرفیت بسیار بالای هنر در برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی بهره مند شویم .

محمد پور رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجانشرقی نیز با بیان اینکه دانشگاه پیام نور حرکت مثبتی را با برگزاری این جشنواره شروع کرده است ، گفت : برنامه ریزی و تعامل مناسب می تواند باعث رشد و شکوفایی بیش از پیش صنعت گردشگری کشور و استان شود.

ایشان با اشاره به درآمدهای بالای برخی کشورها از صنعت توریسم ، گفت : نیروهای جوان و تحصیلکرده دانشگاهی می توانند سهم بسزایی در پیشبرد صنعت توریسم و گردشگری کشور داشته باشند .

ارجمندی معاون انجمن عکاسی استان و دبیر تخصصی این جشنواره نیز با تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره و مسئولین دانشگاه پیام نور گفت : امروز شاهد حضور جوانان و نوجوانان در تمامی رده های سنی در این جشنواره هستیم که می تواندپیام مثبتی برای ما مسئولین برای ادامه راه داشته باشد.

ایشان با تبیین مراحل داوری آثار ارسالی و تعیین ۱۵ نفر به عنوان نفرات برتر ، گفت : امیدواریم شاهد ادامه این جشنواره در سالهای آتی و با استقبال گسترده تر از امسال باشیم .

در پایان این جشنواره از کتاب این جشنواره رونمایی شده و به رسم یادبود به امضای مسئولین اجرایی دانشگاه پیام نور ، اداره کل آموزش و پرورش و انجمن عکاسی رسید و نفرات برتر لوح تقدیر و مدال افتخار خود را از دست مسئولین دریافت کردند.

شایان ذکر است تعداد ۱۰۵ اثر برگزیده به مدت یک هفته در محل سالن انجمن عکاسی واقع در مجتمع فرهنگی و هنری سینما ناجی تا تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه به نمایش گذاشته شده است .