برخلاف تصورات خام دشمنان، ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با شکوه تمام برگزار می نماید
به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت الله جواد حاجی زاده در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی اظهار داشت: امیدوارم از شیعیان واقعی اهلبیت عصمت طهارت و از محبین واقعی این بزرگواران قرار گرفته باشیم. امام صادق(ع) رئیس مذهب جعفری در فرمایش خود شیعیان را چنین معرفی مینماید: «شِیعَتُنَا أَهْلُ اَلْوَرَعِ وَ اَلاِجْتِهَادِ» شیعیان ما اهل تقوا و جهاد و کوشش هستند «وَ أَهْلُ اَلْوَفَاءِ» و اهل وفای به عهد هستند «وَ اَلْأَمَانَهِ» و امانتدار هستند «وَ أَهْلُ اَلزُّهْدِ» و اهل زهد هستند یعنی دنیازده نیستند «وَ اَلْعِبَادَهِ » و اهل عبادت هستند یعنی چه در واجبات و چه در مستحبات، اهل نماز و روزه ذکر و عبادت هستند «وَ أَصْحَابُ اَلْإِحْدَى وَ خَمْسِینَ رَکْعَهً فِی اَلْیَوْمِ وَ اَللَّیْلَهِ» و در بیستوچهار ساعت شبانهروز اهل نماز پنجاهویک رکعتی هستند «اَلْقَائِمُونَ بِاللَّیْلِ» شبزندهدار میباشند «اَلصَّائِمُونَ بِالنَّهَارِ» و روزها را روزه میگیرند «ُیزَکُّونَ أَمْوَالَهُمْ» اموال خود را پاک نموده و رشد میدهند و در مورد وجوهات خود یعنی خمس و زکات دارای حسابوکتاب میباشند «وَ یَحُجُّونَ اَلْبَیْتَ» و وقتی مستطیع شدند، سهلانگاری نمیکنند و حج بجا میآورند و به زیارت خانه خدا و انجام مناسک حج مشرف میشوند «وَ یَجْتَنِبُونَ کُلَّ مُحَرَّمٍ» من فکر میکنم که این ذیل حدیث بسیار مهم است که میفرماید از هر حرامی اجتناب میکنند. اینها صفات شیعه هستند که امام صادق(ع) شیعه را چنین معرفی میفرماید. امیدوارم انشاءالله تا آنجا که میتوانیم به این شرایط سخت عمل نماییم و خداوند متعال به همهمان توفیق علم و عمل و تقویت بنیههای اعتقادی را مرحمت فرماید. انشاءالله
وی در ادامه بحث عوامل آرامشبخش انسانها خاطرنشان کرد: در چندین خطبه هفتههای گذشته این موضوع را پیگیری کرده و نکاتی چند را در این زمینه خدمت عزیزان ارائه نمودم و هفته گذشته نیز در رابطه با زیارت پیامبران و اولیای الهی مطالبی تقدیم گردید که خود زیارت و اینکه انسان از نزدیک مضجع شریف و حرم امام و امام زادگان را زیارت نماید، در زندگی انسان دارای اهمیت بسیاری میباشد و حتی آنان که غیر معصوم بوده اما ولیّی از اولیای الهی بوده باشند که به همین خاطر زیارت پیامبران، امامان، امام زادگان، اولیاء، عالمان دینی و بزرگان توصیه میگردد. در هفته گذشته روایاتی محضر عزیزان تقدیم گردید و در ادامه همان بحث یعنی بحث اهمیت زیارت باز از امام صادق(ع) حدیثی را تقدیم میکنم که این حدیث را بارها حضرات علمای بزرگوار بیان کردهاند. میفرماید: «إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّهُ» خداوند متعال حرمی دارد و آن مکه معظمه میباشد «وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَهُ» و پیامبر خدا نیز حرمی دارد که مدینه منوره است «وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکُوفَهُ» و آقا امیرالمؤمنین علی(ع) نیز حرمی دارد که کوفه است و حضرت در آنجا به شهادت رسیدند (نجف و کوفه تقریباً متصل به هم هستند) «وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ بَلدَتُ قُمُّ» و برای ما نیز حرمی وجود دارد و آن شهر قم است «وَ سَتُدْفَنُ فِیها امْرَأَهٌ مِنْ وُلْدِی تُسَمَّى فَاطِمَهَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّهُ» و در آن خانمی از فرزندان من به نام فاطمه معصومه دفن خواهد شد، هرکس وی را زیارت کند پاداشش بهشت خواهد بود. منتهی عارفاً بحقها. البته در رابطه با بحث زیارات حضرات معصومین، در زیارت هر یک از امامان اهتمام گردیده و روایاتی در این زمینه وجود دارد که اگر بیشتر به این بحث پرداخت نماییم، از اصل موضوع خارج میشویم و من مطالبی را بهعنوان نمونه عرض میکنم. در رابطه با زیارت امام حسین(ع) روایتی هست که باز امام صادق(ع) میفرماید: «لَوْ أَنَّ أَحَدَکُمْ حَجَّ أَلْفَ حِجَّهٍ» اگر یکی از شما هزار مرتبه به حج رود «ثُمَّ لَمْ یَأْتِ قَبْرَ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ (ع)» ولی به زیارت قبر حضرت حسین بن علی (ع) نرود «لَکَانَ قَدْ تَرَکَ حَقّاً مِنْ حُقُوقِ اللَّهِ تَعَالَی» مسلّماً حقّی از حقوق خداوند تعالی را ترک کرده است. در بعضی از روایات داریم که حَقّاً مِنْ حُقُوقِ رَسولِ اللَّهِ یعنی یکی از حقوق پیامبر را ترک نموده است. در بعضی از روایات داریم که «حَقُّ اَلْحُسَیْنِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ، مَفْرُوضٌ عَلَى کُلِّ مُسْلِمٍ» بر تمام مسلمانان حق امام حسین(ع) واجب است. در بعضی از روایات داریم که اگر زیارت را ترک نماید، ناقص الدین و ایمان از دنیا رفته است. روایات متعدد و پرشماری در این زمینه داریم که حاکی از اهمیت زیارت امام حسین(ع) و اهلبیت عصمت و طهارت میباشد. در روایت دیگری میفرماید: « مَنْ زَارَ قَبْرَ اَلْحُسَیْنِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ وَ هُوَ یُرِیدُ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ» هر کس قبر امام حسین(ع) را زیارت نماید، و فقط خدا را اراده کند یعنی خالصاً لوجه الله بوده باشد « شَیَّعَهُ جَبْرَئِیلُ وَ مِیکَائِیلُ وَ إِسْرَافِیلُ حَتَّى یُرَدَّ إِلَى مَنْزِلِهِ» ملائکههای بزرگ پروردگار متعال یعنی جبرائیل و میکائیل و اسرافیل وی را مشایعت میکنند تا زیارت نموده و انشاءالله مقبول الزیاره به منزل خود برگردد. یعنی از وقتیکه برای زیارت از منزل پا بیرون میگذارد تا وقتیکه دوباره به منزل برمیگردد، من المبدأ الی المقصد والمنتهی مورد مشایعت جناب جبرائیل(س) و میکائیل(س) و اسرافیل(س) قرار میگیرد. این مطالب در رابطه با زیارت اولیای الهی و پیامبران تقدیم گردید و بحث دیگری که در رابطه با زیارت وجود دارد، زیارت مؤمنین، برادران و خواهران دینی است که در این رابطه نیز مطالب زیادی وجود دارد و من فقط به آثار و برکاتی که زیارت مؤمنین در بردارد، اشاره مینمایم که امام صادق(ع) میفرماید: «لَزِیَارَهُ الْمُؤْمِنِ فِى اللَّهِ خَیْرٌ مِنْ عِتْقِ عَشْرِ رِقَابٍ مُؤْمِنَاتٍ» این سبک زندگی اسلامی است که مؤمن برای زیارت مؤمنین وقت بگذارد که متأسفانه در حال حاضر کسی از کس دیگر و همسایه از همسایه خبر ندارد و فرهنگ مهاجم چنان رسوخ کرده که خبر نداریم. میفرماید: زیارت مؤمن به خاطر خدا از آزاد ساختن ده بنده و غول مؤمن و مؤمنه در راه خدا بهتر است. (مرحوم علامه مجلسی(ره) این روایت را در بحارالانوار نقل کرده است) امام رضا(ع) میفرماید: «من لم یستطع ان یصلنا» کسی که قدرت ندارد خود را به ما برساند «فلیصل فقراء شیعتنا» به فقرای شیعیان ما اگر سری بزند مانند آن است که به ما سر زده است. دقت کنید که چقدر مهم است کسی شیعه بوده باشد و آن هم فقیر و زمان نیز طوری باشد که مسائل معیشتی و اقتصادی مقداری با مشکل روبرو بوده باشد، این فرمایش خود امام رضا(ع) است «و من لم یستطع ان یزور قبورنا فلیزر قبور صلحاء اخواننا» و هر کس قدرت ندارد به حرم ما مشرف شده و ما را زیارت نماید، برادران صالح ما را زیارت کند، یعنی همین مؤمنین را اگر زیارت نماید، مانند آن است که ما را زیارت کرده است و این بسته به نیت ماست. « نِیَّهُ اَلْمُؤْمِنِ خَیْرٌ مِنْ عَمَلِهِ» نیت مؤمن از عمل او مهم است یعنی اگر درون کس پاک و خالصاً لوجه الله بوده باشد و نیت نیز درست باشد، ثوابش بیشتر خواهد بود و آثار زیادی هم دارد که من به چند مورد اشاره مینمایم. برادران و خواهران گرامی وقتی انسان برادران و خواهران مؤمن خود را زیارت میکند، این کار باعث محبت و دوستی میگردد، مگر قرآن نمیفرماید: « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَهٌ»(حجرات/۱۰) در حقیقت مؤمنان با هم برادرند. باید بدانیم این برادری به چه طریقی باید حفظ شود؟ با رفتوآمد و صله ارحام و زیارت مؤمن و زیارت اخوان. پیامبر عظیمالشأن اسلام میفرماید: «الزِّیارَهُ تُنبِتُ المَوَدَّهَ» دید و بازدید ، دوستى را استوار میکند. این زیارتها موجب با نشاط شدن روح انسان میگردد و بحث ما نیز در همین موضوع است که انسان با آرامش و امیدوارانه زندگی کند و زیارت برادران دینی نیز چنین است. آقا امیرالمؤمنین علی(ع) میفرماید: « لقاء أهل الخیر عماره القلب» ملاقات با اهل خیر و زیارت آنها موجب آبادی قلب و روح انسان میگردد که مرحوم ثقه الاسلام کلینی(ره) این روایت را در اصول کافی نقل کرده است. این زیارتها موجب احیای دین انسان میشود که امام صادق(ع) میفرماید: « إِنَّ اَلْمُسْلِمَ إِذَا رَأَى أَخَاهُ کَانَ حَیَاهً لِدِینِهِ إِذَا ذَکَرَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ » وقتی مسلمانی برادر خود را زیارت مینماید، دینش احیاء میگردد درصورتیکه به خاطر خدا و با ذکر الله بوده باشد و آنگاه باعث احیاء نام اهلبیت علیهمالسلام میشود که پنجمین گوهر درخشان امامت و ولایت، امام باقر(ع) میفرماید: « تَزاوَرُوا فی بیوتِکُم» در خانههایتان از یکدیگر دیدار کنید که متأسفانه رسانههای جدید اجازه نمیدهند چنین مسائلی مطرح شود که واقعاً نگرانکننده است و مشکل نیز در همینجاست که تمام وقت خود را با رسانه و تلفن همراه و ماهواره و تلویزیون و فلان مسئله صرف نموده و خود را سرگرم مینماییم، اما اینها فرمایشات اهلبیت علیهمالسلام هستند و باید روی این زیارتها و دیدارها وقت بگذاریم و به این فرمایشات عمل کنیم که موجب میشوند پیوندهای اجتماعی تقویت گردند «فإنّ ذلکَ حَیاهٌ لِأمرِنا» که این رفتوآمد در بین شیعیان باعث میشود کار ما اهلبیت و ولایت احیا گردد. در ذیل این فرمایش داریم که میفرماید: «رَحِمَ اللّه ُ عَبدا أحیا أمرَنا» خدا مورد رحمت قرار دهد آن کسی را که امر ما را احیا نماید. پس میبینید که چه زیارت انبیاء و اولیاء و چه زیارت مؤمنین دارای اهمیت ویژهای میباشد. بخش دیگری نیز در رابطه با زیارت قبور مؤمنین هست که انشاءالله به آن نیز خواهیم پرداخت. در آیهای که در طلیعه خطبه قرائت نمودم خداوند سبحان میفرماید:
که در رابطه با همین برهان و دلیل قرانی زیارت میباشد. امیدوارم پروردگار متعال به همهمان توفیق زیارت اولیای الهی و مؤمنین را مرحمت فرماید و در آخرت نیز ما را از شفاعات این بزرگواران و مخصوصاً اینکه بعضی افراد غیر معصوم مانند شهداء و علماء در روز قیامت شفاعت خواهند کرد، بینصیب نگرداند.انشاءالله
حاجیزاده در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان اهر ضمن دعوت مجدد به تقوای الهی یادآور شد: همچنان که در خطبه اول نیز اشاراتی در رابطه با پیوند با اهلبیت عصمت و طهارت(ع) داشتیم، امامان موجب حیات طیبه انسانها هستند و اگر به امام توجه نگردد، اگر چه ممکن است انسان زندگی بکند، اما این زندگی یک زندگی پاکیزه نخواهد بود و زندگی منهای ولایت یعنی هیچ یا بهعبارتدیگر زندگی بهیمی و حیوانی. اما اگر انسان با ولایت پیوند داشته باشد، زندگیاش پربرکت و طیبه و پاکیزه خواهد بود. در تفسیر روایی آیه شریفهای که خدمت شما عزیزان قرائت مینمایم و در ضمن روایت نیز آمده است، «اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یُحْیِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا»(حدید/۱۷) بدانید که خدا زمین را پس از مرگش زنده میگرداند. امام باقر(ع) میفرماید: «قَالَ یُحْیِیهَا اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِالْقَائِمِ عجل الله فرجه الشریف» میفرماید بدانید که پروردگار متعال زمین را زنده میکند بعدازآنکه مرده است که امام باقر(ع) فرمود که منظور از قائم یعنی خدا با حجت زمان زمین را احیاء میکند بعدازآنکه اسلام از بین اسلام و دین از بین برود و مردم از دین جدا گشته و منفصل شوند. امام میفرماید: «یَعْنِی بِمَوْتِهَا و موتِ أَهْلِهَا» قصد میکند از موت زمین یعنی اینکه اهل زمین میمیرند و زمین با باران احیاء میگردد و اهل زمین نیز با امام زنده میشوند وقتی امام ظهور نمودند و حکومت اسلامی انشاءالله تشکیل دادند، در جامعه حیات دیگری به وجود خواهد آمد و نمیدانم ظهور و زندگی و حکومت آن بزرگوار را درک خواهیم کرد یا نه، اما اگر انسان با این نیت از دنیا برود و با توجه به اینکه به رجعت معتقد هستیم، بلکه انشاءالله ما نیز از کسانی بوده باشیم که در رکاب آن بزرگوار حضور داشته باشیم. زیارات آقا امام زمان(عج) مهم هستند مخصوصاً این جمله که در زیارات آن حضرت آمده است: « السَّلَامُ عَلَى رَبِیعِ الْأَنَامِ» سلام بر بهار زندگی مردم، یعنی با وجود آن حضرت زندگی مردم مثل بهار شکوفا خواهد شد «وَ نَضْرَهِ الْأَیَّام» روزهایی که آن روزها با طراوت و خرم خواهند بود. اینکه میگوییم امروز اولین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و بهار آزادی است، یعنی وارد چهل و یکمین سال بهار انقلاب اسلامی میشویم. خوب شما میبینید حکومت امام آنگونه است، پس حکومتی هم که به آن حکومت وصل بوده باشد، همانطور خواهد بود. مسئله ولایتفقیه که الحمدلله امروز چهل سال است که در جامعه ما برگزار میباشد و نظام ما بر مبنای ولایتفقیه هست، وصل به حضرات معصومین علیهمالسلام است. اینکه میگوییم نیابت فقهاء یعنی آنها که نائب امام هستند و اعتقاد ما بر این است که ولی امر و فقیه عادل که در زمان امام(ره) و امروز در زمان مقام معظم رهبری حضرت آیتاللهالعظمی امام خامنهای مدظلهالعالی رهبری جامعه ما را بر عهده دارند، این حکومت یک حکومت مشروعه بوده و متصل به حکومت اهلبیت علیهمالسلام هستند و ما به این امر افتخار و مباهات مینماییم و ولایت و امامت این نقش را دارند که در دعای عهد میخوانیم : «وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ» خداوندا شهرها و دنیا را به وسیله امام آباد کن «وَ أَحْیِ بِهِ عِبَادَکَ» و بندگانت را احیاء کن و همانطور که در روایت به ان اشاره نمودم، بندگان با امامت و ولایت احیاء میشوند و زندگیشان طیب و طاهر میگردد. بعضیها چنین تصور مینمایند که ممکن است انسان معتقد به امام زمان(عج) بوده باشد اما اینکه معتقد به ولایتفقیه بوده باشد یا نه، مهم نیست. نه خیر آن کسی که امروز از ولی امر مسلمین و ولیفقیه زمان اطاعت نمینماید، چنین تصور نکند که بعد از ظهور امام زمان(عج) در اطاعت آن حضرت خواهد بود. کسی که طاقت و تحمل و فهم درک حکومتی را که بخشی از حکومت امام زمان(عج) میباشد، نداشته باشد و در اطاعت ولی امر نبوده باشد، نباید چنین تصور کند که در زمان ظهر در رکاب آن بزرگوار خواهد بود که اصلاً امکانپذیر نیست و من این را ادعا میکنم و میتوانم اثبات نمایم. الحمدلله امروز جامعه ما مخصوصاً جوانان عزیز با مکتب معمار انقلاب و مکتب امام(ره) آشنا شدهاند و مؤلفههای اصلی مکتب امام(ره) عبارت است از عقلانیت، معنویت و عدالت. اینها مؤلفههای اصلی مکتب حضرت امام(ره) هستند. شاخصههای عقلانیت و معنویت عبارت است از ولایتمداری، اخلاقمداری، انتقادپذیری، اخلاص (میفرماید: «بسیج لشکر مخلص خداست»)، استکبارستیزی، توکل به پروردگار متعال نه توکل به اجانب، قانون مداری، حفظ مقررات نظام، مقابله و مبارزه با تحجر و خرافه گرایی، مسئله وحدت (وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا(آلعمران/۱۰۳))، روحیه انقلابی و انقلابی گری و مدیریت جهادی . اینها همه شاخصههای مکتب حضرت امام(ره) است که برای ما به یادگار گذاشته و با اطمینان قلب از دنیا رفته و به آخرت سفر کرده است. شاخصههای عدالت این بزرگوار عبارت است از: مقابله با اشرافی گری، امام ما امام مستضعفین و کوخنشینان بود و فرمود که من یک تار موی این کوخنشینان را به هستی کاخنشینان نمیدهم. امام آمد تا فاصله طبقاتی و مسئله اشرافی گری را از میان بردارد. امروز باید دیوار حائل بین مسئولان و مردم برداشته شود، درست است که الحمدلله مثل سابق نیست، اما رفتهرفته اینگونه احساس میکنیم که بعضیها بین خود و مردم دیوارکشی مینمایند، باید این دیوار حائل برداشته شود، باید مسئولان مردمی بوده باشند و مردمی به تمام معنا بوده و هم از نظر سطح زندگی در لابلای مردم زندگی کنند و به حرفهای مردم گوش دهند، این مکتب را امام برای مردم ایجاد کرده است و امروز نیز مقام معظم رهبری دامت برکاته همان مکتب را پیگیری میفرمایند. بحث در این رابطه بسیار است منتهی وقت اجازه نمیدهد. یکی از مسائل مهم مسئله مبارزه با فساد فرهنگی مخصوصاً فساد اقتصادی و تبعیض نژادی و تبعیضهای اقتصادی و مسئله رانتخواری است. عزیزان بحث عدالت بهخودیخود پیاده نمیشود، عدالت با حرف محقق نمیگردد، عدالت با عمل تحقق مییابد، باید آستین بالا بزنند که کوچکترین فساد در نظام اسلامی عیب است، نباید اجازه داد که کوچکترین فسادی صورت گیر تا چه رسد به فسادهای بزرگ. باید مکتب امام(ره) را چنین تحویل بگیریم و حفظ و حراست نماییم.
خطیب نماز جمعه شهرستان اهر ضمن تبریک و تهنیت دوازدهم بهمنماه سالروز بازگشت پیروزمندانه امام خمینی(ره) به میهن اسلامی پس از سالها تبعید و دوری از وطن و آغاز دهه فجر (۱۳۵۷ش) تصریح کرد: استقبال بیسابقهای که از امام بزرگوار انجام شد که این استقبال هم در موقع بازگشت حضرت امام(ره) و هم در زمان ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) بیسابقه بود. در کجای دنیا دیده شده است که در موقع بازگشت یا ارتحال شخصیتی این همه مردم حضور میلیونی داشته باشند؟ امام(ره) شخصیت کمنظیر دوران و دهر و روزگار بودند. علیرغم اینکه نمیخواستند امام بزرگوار به میهن اسلامی تشریف بیاورند، اما خدا امام را آورد، عزیزان این اراده الهی با پشتیبانی مردم بود و توکل حضرت امام(ره) فقط به خداوند متعال بود، میفرماید: «وَأُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ»(غافر/۴۴) و کارم را به خدا میسپارم خداست که به حال بندگان خود بیناست. امام توکل به پروردگار متعال کرد و علیرغم اینکه استکبار جهانی و ایادیاش در داخل نمیخواستند، این اتفاق بیفتد، اما به حول و قوه الهی این اتفاق افتاد و خداوند متعال اراده نمود و مردم در صحنه حضور یافتند تا این انقلاب پیروز شد. اما این پیروزی بهخودیخود اتفاق نیفتاد و این پیروزی جزو امدادهای غیبی بود و این حرف بنده نیست، این فرمایش خود حضرت امام(ره) است. حضرت امام(ره) میفرماید: « این انقلاب با تأییدات غیبى الهى پیروز شد» یعنی خدا کمک کرد و امدادهای غیبی الهی شامل حال ما شد. عزیزان در طول این چهل سال نیز همین اتفاقات رخ داده است، چقدر امدادها و کمکهای خداوند شامل حال ما شده است که گاهی متوجه شدهایم و گاهی متوجه نشدهایم و در مقابل این همین آمریکای قلدر و صهیونیستها تا این حد ذلیل و زبون گشتهاند که متأسفانه وقت نیست تا من بخشی از شکستهای آمریکا را در طول این چهل سال خدمت شما عزیزان عرض نمایم. جوانان عزیز، خواهران و برادران گرامی چرا انقلاب اتفاق افتاد؟ چرا انقلاب کردیم؟ چرا امام(ره) این انقلاب را رهبری کردند؟ چون اسلام و مظاهر دین در خطر بودند. حضرت امام(ره) فرمودند: «قیام مردم ما برای اسلام بود، یکی از ریشههای عمیق انقلاب همان اسلامخواهی و دینخواهی بود» زمانی که در این مملکت ارزشهای اسلامی بهطورکلی از بین رفته بود، مملکتی که جمعیت آن شیعه و مسلمان و پیرو اهلبیت(ع) بودند، چه اتفاقاتی که نباید میافتاد، اما رخ میداد که در این میان حتی تاریخ پیامبر را نیز عوض کردند و به آیات قرآنی اهانت نمودند. در آن زمان مردم زیر سلطه اجانب و بیگانگان بودند و مثل برده زندگی میکردند، یعنی زندگی عزتمندانه نداشتیم و یک زندگی ذلیلانه در پیش گرفته بودیم، عزت و شرف بهطورکلی در مملکت ما از بین رفته بود و حتی خود شخص شاه معدوم هیچگونه اختیاراتی در مقابل آمریکا نداشت و جالب است که شاید عزیزان شنیده باشند تاجالملوک مادر محمدرضا روزی میبیند که شاه پکر میباشد، وقتی علت را جویا میشود، شاه چنین میگوید که چگونه ممکن است جائی که من شاه مملکت و فرمانده کل قوا هستم، آمریکائیها هواپیمای نظامی را بدون اجازه و بدون اینکه من مطلع بوده باشم، برای عملیات در جنگ ویتنام از باند فرودگاه بداشته و از ایران خارج کرده باشند. در آن زمان آمریکا هر کاری را که میخواست در این مملکت انجام میداد و شاه هیچگونه اختیاراتی نداشت. امروز آنهائی که هنّ و منّ میکنند و اینطور بیان میکنند که انقلاب چه کارهایی ر ا برای ما انجام داده است، باید بگویم که انقلاب کارهای بسیار بس بزرگی را انجام داده است. حضرت امام(ره) فرمودند که همیشه نگویید که انقلاب برای من چه کاری انجام داده است، ما برای این انقلاب چه کار کردهایم؟ انقلاب کارهای زیادی را انجام داده است. این انقلاب آنقدر دستاورد دارد که در حوصله خطبهها نیست و وقت کم خطبههای برای بیان آنها کافی نمیباشد. انقلاب ما دارای دستاوردهای بسیاری میباشد که به علت ضیق وقت به چند مورد آن بهصورت ارقامی اشاره مینمایم. ایران سومین کشور دارای دانش تبدیل گاز به بنزین در دنیا میباشد، ایران جزو هشت کشور سازنده ناوشکن در دنیاست، ایران دومین کشور قدرتمند در ساخت دریچه قلب در دنیا میباشد، کشور ما دومین کشور در درمان تالاسمی با پیوند مغز استخوان در بین کشورهای دنیاست، ایران دارای مقام اول در حوزه فناوری نانو در دنیاست، ایران در میان پنج کشور برتر دنیا در المپیادهای جهانی است. ما در زمینههای مختلف آنقدر دارای دستاورد هستیم که هر هفته به چند مورد اشاره مینماییم و غیر از مسائل معنوی و عزت و استقلال ما آنچه را که گفتهایم، به دست آوردهایم. مگر شعار این ملت استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نبود؟ این ملت اینها را به دست آورد و چیزی برجا نمانده است که حالا بعضی مسائل جزئی هست که انشاءالله به حول و قوه الهی به دست خواهیم آورد.
امامجمعه شهرستان اهر پانزدهم بهمن سالروز انتخاب دولت موقت انقلاب اسلامى (۱۳۵۷ ه. ش) و هفدهم بهمنماه سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام به امر امام خمینی (۱۳۶۶ ش) را گرامیداشت و افزود: در هر جائی که شورای محترم نگهبان و مجلس محترم شورای اسلامی به جائی نمیرسیدند، با این تدبیر حضرت امام(ره) مجمع تشخیص مصلحت نظام مسئله را حل میکرد که باید بدانیم ما در اسلام و جمهوری اسلامی بنبست نداریم.
وی به هیجدهم بهمن سالروز آغاز عملیات بزرگ والفجر مقدماتی در فکّه به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (۱۳۶۱ ش) اشاره نموده و بیان کرد: از خداوند متعال مسئلت مینمایم تمام شهدا، شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و عتبات عالیات را با شهدای کربلا محشور فرماید. انشاءالله
حاجیزاده با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح کشور ما اعم از ارتش، سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی مقتدر هستند، گفت: الحمدلله نیروهای مسلح ما از تجهیزات پیشرفته و کامل و قدرتمندی برخوردار هستند و در رزمایشی که ارتش کشورمان در منطقه اصفهان انجام داد، تجهیزات بسیار مدرن و پیشرفته با تعداد بسیار زیاد نیرو و امکانات فوقالعاده بکار گرفته شد. امروز آمریکا به هر جائی دستدرازی میکند و دیدید که در ونزوئلا چه کاری کرد و یک نفر مخالف با دولت را بهعنوان رئیسجمهور انتخاب کرد و وی را تجهیز نمود و به بهانهها و مراحل مختلف همانطور که زمانی در ایران بحث تقلب در انتخابات را مطرح کرد، در آن کشور نیز قبلاً این کارها را انجام داده و ایجاد دودستگی کرده و موجب کاهش ارزش پول ملی آنها شده و تحریم و فشارهای اقتصادی را نیز بر آن کشور تحمیل نموده است یعنی آنچه را که بر سر کشور ما آورده بر سر آنها نیز آورده است، اما به لطف الهی به هر کجا که وارد شده با شکست روبرو گشته است مخصوصاً در ایران اسلامی که در باتلاق شکست فرو رفته و ابهت خود را از دست داده است و الحمدلله از اول نیز چنین بوده است که مسئله شکست طبس و تسخیر لانه جاسوسی و کودتا و جنگ تحمیلی و مسائل هستهای و داعش و جنگ عراق را که به خاطر ایران ایجاد کردند، همگی حاکی از شکستهای پیدرپی آمریکاست که متأسفانه وقت کافی برای بیان آنها نیست. الحمدلله آمریکا در ایران از بین رفته است، اینها چنین میگفتند که ایران اسلامی نخواهد توانست چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار نماید، اما ببینید که چگونه برگزار مینماییم، این نشان از غیرت و شکوه و حضور در صحنه مردم ماست و این شما هستید که از بین رفتهاید و به حول و قوه الهی جمهوری اسلامی روز به روز پیشرفت میکند منتهی عزیزان به شرطها و شروطها که خداوند متعال میفرماید: « وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ»(آلعمران/۱۳۹) اگر ایمان خود را حفظ کنید و از ریسمان الهی دست نکشید، شما برتر هستید و اینها هر چقدر تلاش کنند، نخواهند توانست هیچ غلطی بکنند که اگر مؤمن بوده و حامی اسلام بوده باشید، شما برتر هستید. این آمریکا و ایادی آمریکاست که امروز متزلزل گشتهاند و هست و نیست خود را از دست دادهاند اما ملت ما به برکت اسلام و خون پاک شهدا و به برکت ولایت سرافراز بوده و همچنان استوار ایستادهاند و آنهائی که بیراه میروند و راه ولایت را گمکردهاند، بدانند که عظمت در کجاست و از آمریکا عظمتی نصیب انسان نمیگردد و تنها خداست که به انسان عظمت میبخشد. « إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ»(حمد/۵) بار الها تنها تو را میپرستیم و تنها از تو یارى میجوییم.