تلاش دشمنان نظام برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی در مسائل اقتصادی بی وقفه ادامه دارد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت الله جواد حاجی زاده در خطبه اول نماز جمعه ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: نیمی از شعبان المعظم سپری گردیده است و رفتهرفته به ضیافت الهی و رمضان المبارک نزدیک میشویم که امیدوارم انشاءالله آداب این ماه بسیار زیبا را که ماه رسولالله الاعظم(ص) است، حفظ نموده و نهایت استفاده را از این ماه بنماییم و خودمان را از نظر روحی برای ورود به رمضان المبارک آماده کرده و مساجد را برای برنامههای ماه ضیافت الله مهیا کنیم. از امام صادق(ع) روایتی داریم که میفرماید: «مَنْ صَامَ ثَلَاثَهَ أَیَّامٍ مِنْ آخِرِ شَعْبَانَ وَ وَصَلَهَا بِشَهْرِ رَمَضَانَ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ صَوْمَ شَهْرَیْنِ مُتَتَابِعَیْن» هر کس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بدارد و آن را به ماه رمضان وصل کند؛ خداوند برایش ثواب دو ماه روزهداری پیدرپی را مینویسد. از خداوند متعال مسئلت مینماییم، توفیق علم و عمل مخصوصاً معنویات و ارتباط با پروردگار متعال را بهواسطه ادعیه و مناجات این ماه به همهمان مرحمت فرماید. از جناب کمیل بن زیاد نخعی (که دعای کمیل نیز از تعلیمات امیرالمؤمنین علی(ع) همان دعای خضر به این بزرگوار است) چنین روایت میکنند که فرمود : «رَأَی أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ع سَاجِداً یَدْعُو بِهَذَا الدُّعَاءِ فِی لَیْلَهِ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ» کمیل بن زیاد نخعی، امیر المؤمنین (ع) را در شب نیمه شعبان در حال سجده دید که این دعا را (مناجات شعبانیه) میخواند. این حاکی از اهمیت مناجات شعبانیه است که مرحوم سید بن طاووس که به تعبیر استاد بزرگوارم حضرت علامه آیتالله حسنزاده آملی حفظه الله و شفاه الله جزو کُملین است و در کتاب شریف اقبال میفرماید: إنّها مناجاه أمیر المؤمنین (ع) یعنی مناجات شعبانیه مناجات امیرالمؤمنین علی(ع) است «والأئمه من ولده(علیهمالسلام) کانوا یدعون بها فی شهر شعبان و فرزندان امیرالمؤمنین»، اهلبیت نیز در ماه شعبان این مناجات را قرائت میکردند. به همین خاطر عزیزان مناجات شعبانیه بسیار مهم است که انسان باید با دعاها، مناجات، حفظ حریم و ترک گناه از موانع توحید به خدا فرار نماید و این آیه بسیار مهم است که میفرماید: « فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ إِنِّی لَکُمْ مِنْهُ نَذِیرٌ مُبِینٌ»(ذاریات/۵۰) پس بهسوی خدا فرار کنید که من شما را از طرف او بیم دهندهای آشکارم. در سابق نیز درباره این آیه صحبت کردهام. انسان باید از موانع توحید که رهزن است باید بهسوی پروردگار متعال فرار نماید. امیرالمؤمنین علی(ع) نیز میفرماید: «فروا الی الله و لا تفروا منه» به خدا فرار کنید و از خدا فرار نکنید یعنی از چیزهایی که رهزن هستند، به خدا پناه ببرید که این بهواسطه نماز، روزه، دعا، خدمترسانی به جامعه و محرومین و پابرهنگان که نیاز به دستگیری دارند، به دست میآید. بحث راجع به مناجات شعبانیه زیاد است و من در اینجا چندجملهای از فقرات این مناجات را محضر شما عزیزان قرائت مینمایم که میفرماید: «إِلَهِی إِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ أَوْلَى مِنْکَ بِذَلِکَ» پروردگار اگر من گنهکار را عفو نمایی، چه کسى از تو سزاوارتر به این عفو است؟ «وَ إِنْ کَانَ قَدْ دَنَا أَجَلِی وَ لَمْ یُدْنِنِی مِنْکَ عَمَلِی فَقَدْ جَعَلْتُ الْإِقْرَارَ بِالذَّنْبِ إِلَیْکَ وَسِیلَتِی» و اگر اجل من فرا رسیده است و عملم مرا به تو نزدیک نکرده، اعترافم را به گناه وسیله خویش به بارگاهت قرار میدهم «إِلَهِی قَدْ جُرْتُ عَلَى نَفْسِی فِی النَّظَرِ لَهَا» الهی جرأت کرده و در پی نفسانیت خود رفتهام « فَلَهَا الْوَیْلُ» پس وای بر این نفس « إِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَهَا» اگر مرا عفو ننمایی «إِلَهِی قَدْ سَتَرْتَ عَلَیَّ ذُنُوبا فِی الدُّنْیَا» خدایا گناهانم را در دنیا پوشاندى و عفو نمودی «وَ أَنَا أَحْوَجُ إِلَى سَتْرِهَا عَلَیَّ مِنْکَ فِی الْأُخْرَى» الهی بر پوشاندن گناهانم در آخرت احتیاج بیشتری دارم. در این دنیا اگر انسان به نوعی بیآبرو شود، شاید بتواند به نوعی زندگی نماید و بسر ببرد اما در آخرت در مقابل رئوس اطهار و در جمع خلایق اگر آبرویش ریخته شود، چه خواهد شد. «إِلَهِی إِنْ أَخَذْتَنِی بِجُرْمِی أَخَذْتُکَ بِعَفْوِکَ» پروردگار اگر مرا با جرم اخذ نمایی من نیز ترا با عفوت اخذ خواهم کرد « وَ إِنْ أَخَذْتَنِی بِذُنُوبِی أَخَذْتُکَ بِمَغْفِرَتِکَ» خدایا اگر مرا با گناهانم اخذ نمایی و بگیری من نیز ترا با آمرزش و مغفرتت اخذ خواهم کرد. « وَ إِنْ أَدْخَلْتَنِی النَّارَ أَعْلَمْتُ أَهْلَهَا أَنِّی أُحِبُّکَ» پروردگارا اگر مرا وارد دوزخ نمایی، به اهل جهنم نیز اعلام خواهم کرد که پروردگارا دوستت دارم. دقت کنید که این دعاها و مناجاتها چقدر مهم هستند و امیرالمؤمنین علی(ع) و فرزندان این بزرگوار باخدای خود چطور نجوا کردهاند. «إِلَهِی أَنَا عَبْدُکَ الضَّعِیفُ الْمُذْنِبُ» پروردگارا من بنده ضعیف و گنهکار تو هستم. انسان دارای غرور است و خود را بزرگ میانگارد اما «خُلِقَ الْإِنْسَانُ ضَعِیفًا»(نساء/۲۸) غرور بر انسان مستولی میگردد و آنگاه شروع به انسان کشی، اجحاف و کلاهبرداری کرده و حق را پایمال میکند « وَ مَمْلُوکُکَ الْمُنِیبُ» و مملوک توبهکننده تو هستم « فَلا تَجْعَلْنِی مِمَّنْ صَرَفْتَ عَنْهُ وَجْهَکَ» خدایا مرا از کسانی که از آنها روی برگرداندهای، قرار مده « وَ حَجَبَهُ سَهْوُهُ عَنْ عَفْوِکَ» و نه از آنان که خطایا و گناهانشان موجب محرومیت از عفو تو گشته است « إِلَهِی هَبْ لِی کَمَالَ الانْقِطَاعِ إِلَیْکَ» این سخن بسیار بزرگی است، سخن انبیاء و اولیای الهی است که در آنها کمال انقطاع پیدا شود و ما سوی الله را از قلب و وجود خود بیرون نمایند و فقط آنچه بر قلبشان حاکم شود، حبّ الله بوده باشد. نباید فکر کنیم که میتوانیم به این حالت برسیم، معصومین، اولیاء الهی و تالیان تلو عصمت میتوانند تا اندازهای از این مقام بهرهمند شوند. میبینید پیامبر و امام معصوم استغفار میکنند، اما گناهان آنها از جنس گناهان ما نیست. حضرت امام قدس الله نفسه الزکیه میفرمود که همین توجه آنها به کثرات و مباحات گناه تلقی میشد. مسئله ما سوی الله چنین است که اگر انسان آن را از دل خود بیرون نکند، نمیتواند به این مرحله برسد. « وَ أَنِرْ أَبْصَارَ قُلُوبِنَا بِضِیَاءِ نَظَرِهَا إِلَیْکَ حَتَّى تَخْرِقَ أَبْصَارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ« تا قلب انسان بتواند حجابهای نورانی را نیز برطرف نماید و به خدا برسد و در پرتو الهی قرار بگیرد. بقیه مناجات نیز بسیار مهم است و امیدوارم انشاءالله باقیمانده شعبان المعظم که فرصت بسیار مغتنمی است « اِغتَنِمُوا الفُرَص فَاِنَّها تَمُرُّ مَرَّ السَّحاب» این فرصتها را مغتنم بشمارید، از این فرصتها بهترین استفاده را بکنید که مانند ابر میگذرند. یعنی حقیقت اینها بوده و بقیه سایه میباشند و آنچه برای انسان میماند، همینها هستند. دقت کنید که انبیاء و اولیاء سراغ چه چیزی رفتهاند که حقیقت اینها هستند و آنچه برای انسان خواهد ماند ارتباط معنوی است که در این ماهها مخصوصاً در رمضان المبارک به دست میآید.
حاجیزاده در خطبه دوم با اشاره به حکمت ۳۴۴ نهجالبلاغه خاطرنشان کرد: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در ضمن این حکمت میفرماید: «مَعَاشِرَ النَّاسِ»،(در بعضی از نسخهها مَعَاشِرَ المسلمین آمده است) ای گروه مسلمین و یا مردم «اتَّقُوا اللّهَ» از خدا بترسید « فَکَمْ مِنْ مُؤَمِّلٍ مَا لاَ یَبْلُغُهُ» چقدر آرزومندانی هستند که به آرزوی خود نرسیدهاند «وَبَانٍ مَا لاَ یَسْکُنُهُ» و چقدر احداثکنندگان بنا هستند که در بنای احداثی خود سکونت نکردهاند «وَجَامِعٍ مَا سَوْفَ یَتْرُکُهُ» و چقدر جمع کنندگان مال که از حلال و حرام اندوختهاند که مال خود را ترک کرده و رفتهاند. «وَ لَعَلَّهُ مِنْ بَاطِلٍ جَمَعَهُ» گویا اینها را از حرام جمع کرده است « وَ مِنْ حَقٍّ مَنَعَهُ» و از حق دیگران جلوگیری کرده است، تا این مال و امکانات را به دست آورده است « أَصَابَهُ حَرَاماً وَ احْتَمَلَ بِهِ آثَاماً» از راه حرام به آن رسیده و به خاطر آن زیر بار گناهان رفته است « فَبَاءَ بِوِزْرِهِ وَ قَدِمَ عَلَى رَبِّهِ آسِفاً لَاهِفاً» وزر و گناه خود را بر دوش کشیده و بهسوی خدا آمده است در حالتی که پر از پشیمانی و تأسف است. بعد به آیه استدلال مینماید « قَدْ خَسِرَ الدُّنْیا وَ الْآخِرَهَ ذلِکَ هُوَ الْخُسْرانُ الْمُبِینُ» یعنی در دنیا و آخرت زیانکار است که این خسران آشکاری است. یعنی هم در دنیا و هم در آخرت بدبخت میگردد. از خداوند متعال مسئلت مینماییم به ما عقلی مرحمت فرماید که آیندهمان را با آن تعقل و تدبر نماییم و حب دنیا را از دل خود خارج کنیم.
خطیب نماز جمعه شهرستان اهر ضمن تقدیر و تشکر از مردم ولایتمدار منطقه بهویژه شهرستان اهر و حومه در برگزاری موالید شعبان المعظم بالأخص نیمه شعبان یادآور شد: الحمدلله هر سال نسبت به سالهای قبل جشنهای نیمه شعبان باشکوهتر برگزار میگردد که این حاکی از دیانت و ولایتمداری شما مردم شریف و مؤمن منطقه میباشد و این اظهار ادب و محبت به خاندان پاک رسالت و امامت میباشد که امیدوارم همهمان انشاءالله موردتوجه قطب دایره امکان حضرت بقیهالله الاعظم(عج) قرار گیریم.
وی به پانزدهم اردیبهشت روز بزرگداشت مرحوم شیخ صدوق(ره) پرداخت و ادامه داد: محمد بن علی بن حسین بن موسی بن بابویه قمی مشهور به شیخ صدوق، هم فقیه و هم محدّث بود و بیش از سیصد کتاب تألیف نموده است که از جمله کتابهای این بزرگوار فقیه من لایحضره الفقیه است که در چهار جلد کتابت گردیده و شش هراز حدیث در این کتاب آمده است. (رسالههای قدیم بهصورت روایتی بود و روایت همان فتوا بود که نقل میکردند) از دیگر آثار این بزرگوار میتوان به امالی و معانی الاخبار، عیون اخبار الرضا(ع)، الخصال، علل الشرائع و صفات الشیعه و کتابهای دیگر اشاره نمود که منابع بوده و فوقالعاده مهم هستند. شیخ صدوق(ره) از مفاخر شیعه میباشد و ذکر دو جمله از این بزرگوار خالی از لطف نیست و پدر بزرگوار مرحوم شیخ صدوق نیز از بزرگان میباشد و نامهای به حسین بن روح نوبختی مینویسد و در نامه خود تأکید مینماید که آن نامه را به محضر حضرت ولیعصر(عج) برساند تا امام دعا نماید تا بلکه خداوند متعال اولادی به وی عطا فرماید. تا این نامه به محضر آقا امام زمان(عج) میرسد، از طرف ناحیه مقدسه جواب میآید که خداوند متعال برای تو فرزند ذکوری مرحمت خواهد فرمود که مبارک بوده و فقیه، مجتهد و انسان نیکوکاری خواهد شد و خدا بهواسطه وی به مؤمنین نفع خواهد رساند و این فرزند مبارک مرحوم شیخ صدوق به بار میآید. اینکه چرا به محمد بن علی بن حسین بن موسی بن بابویه، صدوق گفته شده است. علتش را آنطور که نوشتهاند، به خاطر صدق و راستگویی و صداقت این بزرگوار بوده است. شیخ صدوق در سال ۳۸۱ هـ . ق وفات نموده و در کنار حضرت عبدالعظیم حسنی(س) در شهر ری مدفون شده است. در زمان حکومت فتحعلی شاه قاجار در سال ۱۲۳۸ میخواهند مرقد این بزرگوار را که ظاهراً آب گرفته بوده است، مرمت نمایند. چون قبر شریف ایشان را که در اتاقی دفن کرده بودند، نبش کرده و مشاهده میکنند که جنازه تازه و دستنخورده مانده و اینطور نقل کردهاند که انگار تازه از حمام بیرون آمده است. ما به عالمان ربانی خود که جهاد کردهاند و اسلام و دین را به ما رساندهاند، افتخار میکنیم و باید بدانیم که هر آنچه که داریم، از این بزرگواران است.
امامجمعه اهر به نوزدهم اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ کلینی(ره) اشاره نموده و افزود: این بزرگوار نیز همچون شیخ صدوق شخصیت بزرگی بودند که متأسفانه فرصتی نیست تا از مناقب و فضائل ایشان محضر شما عزیزان بیان نمایم. کسانی که در دامن این بزرگواران تربیت یافتهاند، شخصیتهایی همچون امام بزرگوار، مقام معظم رهبری مدظلهالعالی و آیتالله شهید مطهری(ره) هستند که حضرت امام(ره) فرمود که شهید مطهری(ره) حاصل عمر من بود. اینها خلاصه همان بزرگان هستند که از تألیفات، کتابها و کلمات استفاده کردهاند که دوازده اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری(ره) و روز معلم بود و در هفته گذشته در این رابطه هم راجع به مقام شامخ معلمین و اساتید و هم راجع به شهید بزرگوار آیتالله مطهری صحبت کردم.
وی روز معلم، روز کارگر و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج را تبرک و تهنیت گفت و ادامه داد: اینکه چندجملهای را از شیخ صدوق عرض کردم، به خاطر این بود که مردم مخصوصاً جوانان ما آثار و تألیفات و زندگینامه این بزرگان را مطالعه نمایند تا به شخصیت آنها پی ببرند که این مطالعه تأثیر چشمگیری در زندگی ما خواهد گذاشت. اسوههای ما سرداران شجاع و شهدا و کسانی هستند که درراه خدا قلمفرسایی کرده و یا از خون خود گذشتهاند. «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رسولالله أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ«(احزاب/۲۱) برای ما پیامبر و امام حسین(ع) و عالمان دینی و سرداران شهید اسوه هستند و اگر بخواهیم عزت و آخرت خود را حفظ نماییم، باید از اینها تأسّی کنیم که بهترین الگوها هستند. امروز غربیها میخواهند برای جوانان ما الگو تراشی نمایند، اما غربیها نمیتوانند برای ما الگو بوده باشند چرا که ما دارای انسانهای ناب و خالصی هستیم که میتوانند هم دنیا و هم آخرت ما را تأمین نمایند. از خداوند متعال مسئلت مینماییم علمای ربانی را با رسولالله الاعظم(ص) محشور فرماید.
حاجیزاده با اشاره به هیجدهم اردیبهشت، روز بیماریهای خاص و صعبالعلاج بیان نمود: در اینجا نمیخواهم به مسائل تقویمی اشاره نمایم اما به ناچار باید به بعضی از آنها بپردازم که دارای پیام هستند. بحث بیماریهای خاص و صعبالعلاج مسئله بسیار مهمی است که به آن باید از چند جهت توجه گردد. اولاً از نظر علمی این بیماریها اعم از کلیوی و ام اس و سرطان که متأسفانه تعدادشان در جامعه کم نیست، باید ریشهیابی شوند و از بین بروند و برای مردم نیز باید عوامل بروز این بیماریها مشخص گردند تا با چنین امراضی روبرو نشوند. درست است که تا اندازهای از طریق رسانهها اطلاعرسانی میگردد اما این مقدار کافی نیست باید طوری اطلاعرسانی شود که عوامل این بیماری برای عموم مردم و اینکه از تغذیه و میوههای ترا ریخته و یا سایر عوامل میباشد، تبیین و مشخص گردد. امروز متأسفانه غرب وارد جنگ غیرنظامی با ما شده و درصدد انتقال انواع بیماریها به نسل فعلی ما میباشد تا بتواند آنها را از بین ببرد و شاید ما از بسیاری از آنها نیز خبر نداریم. این مسائل باید به مردم تبیین شوند. در اواخر سال ۱۳۹۶ در جلسهای که در بهداشت و درمان اهر با حضور مسئولین شهر برگزار گردید و بنده نیز حضور داشتم، مسائل و اقداماتی که در این زمینه انجام یافته شده است، گزارش داده شد و کارهایی نیز انجام شده است. امیدوارم مسئولین بهداشت و درمان و مسئولین شهر و خیرین گرامی در این رابطه دستبهدست هم بدهند و نیز جلسات بهداشت و درمان پیگیری شده و ادامه یابد و به همین یک جلسه اکتفا نگردد. البته بیماران خاص و صعبالعلاج دارای مشکلاتی هستند که باید تسهیلاتی در کشور برای این عزیزان ایجاد شود تا بتوانیم بیشتر از این خدمترسانی کنیم و در مقابل آنها شرمنده نشویم.
خطیب نماز جمعه اهر با تبریک و تهنیت فرارسیدن هفته بسیج سازندگی تصریح کرد: بسیج سازندگی با تدابیر مقام معظم رهبری تشکیل یافته است و خدماتش بر همه روشن است. بسیج سازندگی بهمنظور غنیسازی اوقات فراغت جوانان تشکیل گردیده تا جوانی که تحصیلات خود را به پایان میرساند، ضمن کار در این نهاد کسب مهارت نموده و بتواند ضمن کمک به مسئولین، به محرومان جامعه خدمترسانی نموده و در مناطق محروم و روستاها محرومیتزدایی کنند. طرحهای بسیار خوب و جالبی به دست این جوانان در بسیج سازندگی انجام یافته است و کارها و اقدامات خوبی در رابطه با طرحهای اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی به دست این جوانان صورت گرفته است. باید بدانیم جوانان نیرومند هستند و هر کاری را اراده کنند، به حول و قوه الهی انجام خواهند داد.بسیج سازندگی درزمینهٔ احداث و تعمیر منازل مسکونی و ساخت خانههای مددجویی، کانالکشی، انتقال آب، احداث مسجد، ساخت مدرسه کارهای خوبی انجام داده است که هم باید قدردان این بسیجیان و سپاه ناحیه اهر عزیز بوده باشیم و خیرین عزیز نیز مساعدت بیشتری در این زمینه بنمایند تا این طرحها بیش از این انجام پذیرد و لازم است بدانیم که اقتصاد مقاومتی هم بهواسطه همین طرحها و بسیج سازندگی تحقق مییابد. در اینجا هر کسی باید از یک طرف اهداف و طرحهای بسیج سازندگی را شروع کرده و یاری نماید تا بتوانیم به فرمایشات مقام معظم رهبری دامت برکاته جامه عمل بپوشانیم.
امامجمعه شهرستان اهر با اشاره به یاوهگوییهای ترامپ در رابطه با برجام اظهار داشت: رئیسجمهور دیوانه آمریکا تصمیم بر ماندن یا خروج از برجام را به بیست و دوم اردیبهشت موکول کرده است اما این نظر نامبارک وی است. البته قسمتی از اروپاییها هم در منطقه با آنها همسویی دارند و در خیال خام خود در نظر دارند تا تعهدات بیشتری را بر ایران تحمیل کنند تا بلکه بار دیگر ایران را در رابطه با مسائل توان موشکی پای میز مذاکره بکشانند و شاید به خیال خودشان تعهداتی را به ایران تحمیل کرده و کار جمهوری اسلامی را یکسره نمایند. اما آمریکائیها این را بدانند خروج از برجام کاملاً به نفع ایران بوده و به ضرر آنها تمام میشود. علتش هم این است که ما به قوانین MPT پایبند بوده و با آنها همراه هستیم و بازرسان آژانس از تأسیسات هستهای ایران بازدید کرده و هیچ نقطه خلاف و مبهمی را گزارش نکردهاند و ایران در صحبتهای خود قرص و پابرجاست و اصلاً سیاست ایران همین بوده و مانند آنها حقهبازی و شیادی نیست. در اینجا اگر اینها اینطرف و آنطرف کرده و بهانهتراشی نموده و دست به کارهای ابلهانه بزنند، طبق نظر مسئولان مربوطه، ایران از MPT خارج خواهد شد و فعالیتهای هستهای خود را از سر خواهد گرفت و در آن صورت مشخص خواهد شد که خروج از برجام به ضرر چه کسی تمام خواهد شد. اینها هر روز حرفهایی را بر زبان میآورند که خودشان هم نمیفهمند که چه چیز میخواهند بگویند. اینها نه دارای هوش سیاسی و نه دارای ادب بوده و نه از حقوق بشر خبر دارند. اینها در ظاهر دم از دموکراسی و حقوق بشر میزنند، اما در باطن دستشان تا مرفق به خون بیگناهان و مظلومین دنیا آغشته شده است. آیا در دنیا دولت و کشوری وجود دارد که مانند آمریکا و اسرائیل حقوق بشر را زیر پا بگذارد و مظلومان عالم را به خاک و خون بکشد؟ اصلاً وجود ندارد. در هر کجای دنیا که سفاکی و جنایتی بوده باشد؛ اینها در رأس قرار دارند، هر کجا که به حقوق انسانها اجحافی صورت میگیرد، دست آلوده اینها در کار است. اما حیف که خجالت نمیکشند و از حقوق بشر و دموکراسی صحبت میکنند و باید بگویم اینها انصافاً بیحیا هستند و شرم ندارند که اینهمه دم از حقوق بشر میزنند و حقوق انسانها را پایمال میکنند.
حاجیزاده با بیان اینکه باید شعار سال جدی تلقی شود، تصریح کرد: اینکه حضرت آقا شعار سال را حمایت از کالای ایرانی بیان فرمودند، یک واقعیت است. ای جوانان عزیز، خواهران و برادرانی که ما در دفاتر خود در مقابل شما احساس شرمندگی مینماییم، ای پدران و ای مادران گرامی و ای مسئولان عزیز که مسئله بیکاری امروز شما مسئولان را نیز سرافکنده کرده است، اگر بخواهیم این قضیه حل شود، باید از کالای ایرانی حمایت نماییم و اصلاً مسئله استفاده از کالای داخلی و اینکه به اجانب وابسته نبوده باشیم، دین و شرع ماست. شما به فتوای حضرت امام(ره) دقت کنید که در مسئله ۲۸۲۹ رساله عملیه خود میفرماید: «اگر بهواسطه توسعه نفوذ سیاسى یا اقتصادى و تجارى اجانب، خوف آن باشد که تسلط بر بلاد مسلمین پیدا کنند، واجب است بر مسلمانان، دفاع به هر نحو که ممکن است، و قطع ایادى اجانب. چه عمال داخلى باشند، یا خارجى.» در مسائل اقتصادی و تجاری مسلمان حق ندارد به کالای خارجی وابسته شود و خانه خود را از کالاهای اجنبی و بیگانه پر نماید و در نهایت هم خود و هم فرزندان و هم مملکت خود را بیچاره کند. ما این حق را نداریم و آیهاش را نیز خدمتتان قرائت نمود که میفرماید: «وَلَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا»(نساء/۱۴۱) سلطه اجانب یعنی چه؟ حضرت آقا اخیراً در فرمایشات خود در رابطه با سلطه اجانب فرمودند « اتاق جنگ اقتصادی همان وزارت خزانهداری آمریکاست» یعنی در آنجا طرحهای کلانی را طراحی مینمایند و میخواهند تمام جوامع اسلامی مخصوصاً جمهوری اسلامی را در بعد مسائل اقتصادی از کار انداخته و فلج نمایند. اینها تحریمهای فلجکننده وضع کردند که همه اینها توسط وزارت خزانهداری آمریکا انجام میگیرد. ما باید از کالاهای خود حمایت کنیم تا در ایران اسلامی برای همیشه تنفری نسبت به مصرف کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، ایجاد شود. باید ارزش کار و کارگر ایرانی مشخص شود که حضرت آقا فرمودند: «واقعاً باید دست هنرمند کارگر ایرانى را بوسید. باید دست شماها را بوسید. کارتان را من دیدم.» پیامبر بوسه زده است، امام(ره) بوسه زده است و همینطور حضرت آقا بوسه زدهاند. آن روز هم که ملاحظه نمودید که مقام معظم رهبری بازدید مینمودند و از دیدن کالاهای ایرانی چقدر خوشحال میشدند. در ضمن فرمایش خود فرمودند که درعینحالی که امکاناتمان کم است و در تحریم بسر میبریم اما با اینکه امکانات کم است، کالاهای خوب و برجستهای تولید میشوند. الحمدلله کالاهای ایرانی از استانداردهای لازم نیز برخوردار هستند و با کالاهای خارجی رقابت مینمایند. این چه فکر و فرهنگی است که با کالای خارجی پز بدهیم. چرا این فکر در جامعه ایجاد شده است و چه کسانی این فکر را ایجاد کردهاند؟ باید برای همیشه این فکر را از مغز خود بیرون نماییم. راهش هم این است که کارگاههای کارخانجات راهاندازی شوند و دولت نیز از این کارخانجات و تولیدیها حمایت کرده و مردم نیز به مصرف کالاهای ایرانی رویآورند. آیتالله سید محمدکاظم طباطبایی یزدی(ره) صاحب عروه که از عالمان بزرگ میباشد و مجتهدین دیگر بر رساله ایشان حاشیه زدهاند، نامهای نوشته است که انشاءالله این نامه را منتشر کرده و در شبستان مصلا نیز نصب مینماییم و متأسفانه وقتی برای قرائت همه نامه نداریم و در هفته گذشته نیز جملهای از آیتالله مرعشی(ره) عرض کردم. آیتالله طباطبایی نامهای به یک تاجر که در یک شرکت اسلامی کالاهای ایرانی تولید میکند، مینویسد که متن آن چنین است: « جناب آقای میرزا رحیم خداوند عالم در توفیقات و تأییدات شماها و هر کس که در ترویج ملبوسات و صنایع اسلامیه مجدّانه ساعی باشد، بیفزاید.» تمام مجتهدین ما چنین بودهاند و در حال حاضر نیز نظرشان چنین است. چرا ما کُند حرکت مینماییم؟ این چه افکاری است که بر مملکت ما تأثیر گذاشته است؟ اُفّ بر آن افکاری که فرهنگ غربی را در این مملکت ترویج کرده و مردم را از کالای ایرانی منفصل مینمایند. باید در جامعه همه از مصرف کالاهای خارجی تنفر داشته باشند. عزیزان بیایید در شهرستان اهر و منطقه ارسباران متمولین، بازاریان، تجار و هر فرد دیگری که میتواند، مشارکت نماید و بنده نیز در کنار شما جمع شویم و به فکر شهر و منطقه خودمان بوده باشیم و اگر قدرتمان به کارگاههای بزرگ نمیرسد، کارگاههای کوچکی را در توان خود ایجاد کنیم. در آن زمان علماء در اصفهان جمع شدند و شرکت اسلامیه زدند و کشور را از کالاهای خارجی نجات میدهند، مگر ما از آن زمان چه چیزی کم داریم؟ مگر خواستن توانستن نیست؟ انسان اگر واقعاً اراده نماید، همه قضایا حل شده هستند، در این مسائل اراده لازم است. عزیزان، برادران، خواهران و جوانان عزیز اجازه ندهید مقام معظم رهبری حضرت آیتاللهالعظمی امام خامنهای دامت برکاته جملهای را بیان نمایند و آن فرمایش راکد بماند. باید فرمایشات حضرت آقا را عملیاتی نماییم که در این مسئله یک طرف دولت و طرف دیگر خود مردم هستند و خیلی راحت و ساده است. بیایید با عمل خودمان آمریکا را زبون کرده و سخنانشان را به خودشان برگردانیم و با سربلندی اعلام بکنیم که ما میتوانیم. بله ما میتوانیم.
خطیب نماز جمعه شهرستان اهر با اشاره به انتخابات پارلمانی لبنان یادآور شد: جریان چهارده مارس میخواهد به نوعی حزبالله را منزوی نماید و کرسیهای بیشتری را در پارلمان کسب کند تا در شکلگیری دولت نقش بیشتری داشته باشد، منتهی کور خواندند. الحمدلله امروز حزبالله مخصوصاً حجتالاسلاموالمسلمین سید حسن نصرالله دارای جایگاه خاصی هستند و امیدواریم انشاءالله منطقه حواسشان جمع بوده باشد تا حزبالله کرسیهای بیشتری را در مقابل جریان ۱۴ مارس کسب کند و توطئه قلدران عالم و سعودیها را که با پولهای خود و با تمام وجود نوکر حلقه بگوش آمریکا بوده و به این جریان کمک مینمایند و در کنار این جریان هستند، خنثی نموده و نقش بر آب نماییم.