به گزارش خبرنگار اهرامروز، توحید اخلاقی در آیین افتتاح پروژه آسفالت راههای روستایی شهرستان اهر با اشاره به اینکه اهر با داشتن ظرفیتهای بالقوه حیف است در محرومیت قرار گیرد، اظهار کرد: ایکاش میشد که بیشتر برای محرومیتزدایی روستاها با وجود درآمد حاصل از فروش نفت و صادرات قدم برداشت و شهرستان اهر از نظر راههای روستایی نسبتاً در ردیفهای آخر شهرستانهای آذربایجان شرقی قرارگرفته هرچند که چندین شهرستان هم داریم که از اهر محرومتر هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی بابیان اینکه ۵۰ درصد راههای روستایی شهرستان اهر آسفالتریزی شده هستند، افزود: به ما تکلیف است مابقی راههای روستایی را در جهت بهسازی، آسفالت و نگهداری همت ویژهای کنیم و یکی از اولویتهایمان پیگیری تخصیص اعتبارات شهرستانهای محروم است که باید نگاه ویژهای به این دسته از شهرستانها قائل باشیم.
وی اضافه کرد: آگهی مناقصه آسفالت ۴۲ کیلومتر از راههای روستایی شهرستان اهر منتشر شده و بهزودی آسفالت ۸ راه روستایی به زیر پیمان قرارداد میرود و هر اندازه که بتوانیم بیشتر از قراردادها راههای روستایی اهر را آسفالتریزی کنیم از آن غفلت نخواهیم کرد و با وجود محدودیت منابع مالی در کشور اما شهرستان اهر از این بابت از اولویتهای خاصی برخوردار است.
اخلاقی بر نگهداری ایمن راههای روستایی، جادهها و بزرگراهها تأکید کرد و گفت: متأسفانه راههایی که آسفالتریزی میشود حوادث رانندگی ر همان راهها افزایش مییابد و علیرغم کاهش حوادث و تلفات رانندگی در آزادراهها، بزرگراهها و جادهها، حوادث رانندگی در راههای روستایی آذربایجان شرقی رو به افزایش است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ابراز داشت: تقاضایی که داریم اینکه حتماً سرعت مطمئنه در راههای روستایی و جادهها رعایت شود و صرف اینکه راههایمان آسفالتریزی شده و از روبر خودرویی نمیآید فرقی نمیکند شب باشد یا روز، ولی حتماً باید قوانین راهنمایی و رانندگی در راهها و جادهها رعایت شود و زمانی که راههای روستای خاکی است و بعد از آن که آسفالتریزی میشود انتظار داریم که حوادث رانندگی کاهش یابد و وقتیکه راهها آسفالته میشود تنها باید زمان رفت و برگشت کاهش یابد.
وی با تأکید بر اینکه برخی دوست دارند که از جاده اهر – تبریز بهعنوان جاده اهر – هریس – تبریز نامبرده شود ولی نام برای مهم نیست بلکه اتمام کامل آن مهم و دارای اهمیت است، گفت: یکی دیگر از پروژههایی که آن را دنبال میکنیم اتصال بزرگراه اهر – تبریز به نوار مرزی جهت متصل شدن به شبکه ارتباطی راههای کشور همسایه و اتصال منطقه ارسباران به شبکه ریلی کشور است تا از معادن و ذخایر خدادادی به نحو احسن از این طریق استفاده کنیم.