آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 33684
پنجشنبه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس:

سرمایه‌گذاران بومی را با قوانین بیهوده از آذربایجان شرقی فراری داده‌ایم

سرمایه‌گذاران بومی را با قوانین بیهوده از آذربایجان شرقی فراری داده‌ایم

به گزارش خبرنگار اهرامروز، قلی الله قلی زاده ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه الکترونیکی کردن و افزایش تکنولوژی در فرآیندهای اداری کافی نیست اظهار داشت: باید نگاه و رویکرد مدیران اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه به‌عنوان مثال، متقاضیان وام‌هایی که در سامانه‌های مختلف ثبت‌نام می‌کنند، بانک‌ها از پرداخت وام خودداری می‌کنند افزود: ضمانت وام‌های اشتغال روستایی را صرفاً از طریق کارمندان تعیین کرده‌اند و اسناد روستایی و سفته را نمی‌پذیرند و طبیعتاً نمی‌توانند وام بگیرند.

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه به‌جای تسهیل و روان‌سازی مانع ایجاد می‌کنیم گفت: برای واگذاری تراکتور به روستاییان، موانع زیادی ایجاد شده که باید نوع نگاه مدیران عوض شود.

وی تصریح کرد: تکنولوژی هرچقدر درست باشد، بینش و نگاه ما در مسیر حل مسئله نباشد، مشکلات کشور حل نخواهد شد.

الله قلی زاده، با  اشاره به اینکه سرمایه‌گذار را با قوانین بیهوده از استان فراری داده‌ایم و اکنون سرمایه‌گذاران بومی ما در سمنان و تهران و… سرمایه‌گذاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران بومی ما به دلیل فراری دادن از استان، در سمنان ۱۰۰ میلیارد ۱۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد کرده‌اند ولی در استان این حجم سرمایه‌گذاری را نداریم.

وی با انتقاد از انحصاری بودن تولیدات برخی کارخانجات و در نتیجه کاهش کیفیت تولیدات آن، اضافه کرد: اگر انحصار باشد، مثلاً مردم مجبور به استفاده از امثال پراید و سمند خواهند بود.

این نماینده مجلس بر تسریع در مطالعه و احداث بزرگراه تبریز-باکو و راه‌آهن تبریز-باکو برای افزایش مراودات بین‌المللی و صادرات کالا تأکید کرد افزود: موانع و مشکلات را باید در جلسات حل کنیم و دست‌خالی فقط با سخنرانی از جلسات خارج نشویم.

انتهای پیام/