آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 49140
چهارشنبه - ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

سوگواره بصیرت عاشورایی در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام علی مصائبی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی در سطح استان اظهار داشت: ویژه برنامه‌های سوگواره “بصیرت عاشورایی” با محوریت تبیین قیام امام حسین(ع) و با مرکزیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در آذربایجان شرقی آغاز می‌شود.

وی افزود: در این طرح، ویژه برنامه‌های لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، رهروان زینبی، لبیک یا رسوال الله و ویژه برنامه‌های تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی با اشاره به عنوان شعار اصلی و محوری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی ابراز کرد:  امسال نیز طبق سنوات گذشته شعار ” کرامتنا الشهاده ” ، به عنوان شعار اصلی و محوری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی که با ترجمه ” شهادت افتخار ما است ” ، جهت تبیین و تبلیغ نهضت عاشورا حسینی انتخاب شده است.

 مصائبی در ادامه عنوان کرد: در این طرح برپایی خیمه‌های معرفت، ویژه برنامه‌های عزاداری و بصیرتی، تبلیغ سنت حسنه وقف، پاسخ گویی به شبهات و سؤالات شرعی، روضه خوانی و اجرای نیات واقفین در خصوص ماه‌های محرم و صفر از جمله بخش‌های این طرح می‌باشد.

وی اجرای مسنجم برنامه‌ها را از اهداف مهم اجرای این برنامه برشمرد و گفت: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور برنامه‌ریزی شده تا از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر در امامزاده‌ها، بقاع متبرکه در سطح استان برگزار شده و هزاران عزادار حضرت سیدالشهدا(ع) از برنامه‌های تدارک دیده شده در این سوگواره بهره‌مند شوند.

مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی  در ادامه خاطر نشان کرد: آشنایی با مکتب عاشورا و نهضت حسینی به خصوص برای جوانان برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید مورد توجه مسئولان مربوطه واقع شود تا بتوانیم در این زمینه با افزایش آگاهی و هوشیاری در بین مردم نقشه‌های دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کنیم.

مصائبی در پایان با بیان اینکه عاشورا پیام حقانیت جبهه حقیقت و رسوایی استکبار است گفت: کربلا مکتبی اثربخش و تاثیرگزار است که امروز دنیا از آن درس می‌گیرد.

انتهای پیام/