آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر
کد خبر : 23428
شنبه - ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

سیب اهر و یادآوری چند نکته به شبکه سهند

سیب اهر و یادآوری چند نکته به شبکه سهند

به گزارش اهرامروز به نقل از یاشیل وطن، اخیرا گزارشی از شبکه سهند منتشر گردید که مضمون آن این است که سیب باغداران اهری روی دستشان مانده است و دولت توجهی نمیکند و خریدار ندارد!

❗️چند نکته:

?سیب های درجه یک،۲ و ۳ با قیمتهای ابلاغی دولت بصورت تضمینی و در راستای حمایت از باغداران خریداری میشود

?سیب های مورد دار از جمله له شده، دارای خاک و گل و بیماری و بدون رعایت حداقل های توصیه شده برای بسته بندی فقط و فقط خرید توافقی میشود و البته کاربرد چندانی ندارد

?باغداران عزیز سیب های با کیفیت خود را با قیمتهای خوب بفروش میرسانند و یا جهت فروش به قیمت چند برابر در سردخانه ها ذخیره میکنند و در این خصوص مشکل خاصی وجود ندارد

?فراموش نکنیم تا چند سال پیش حمایت مانند امروز از کشاورز وجود نداشت و در بیان مطلب یا تهیه گزارش باید منصف بود و حمایت رو به بهبود را فراموش نکرد.

?چه کسی راضی میشود تعاونی روستایی سیب های الوده و مورد دار را خریداری کرده و وارد فرآوری کرده و به خورد مردم بدهد؟ پس اجازه بدهید سلامتی مردم فدای خرید مقداری میوه ضایعاتی و مورد دار نشود و یقین داشته باشید میوه های قابل خرید هرگز برگشت نمیخورند.

?باغداران ما باید با استفاده از علوم نوین و رعایت اصول باغداری علمی و رعایت موارد بهداشتی خود نیز به فکر محصول خویش باشند که با اندکی توجه همان سیب ضایعاتی را بعنوان سیب درجه یک یا نهایت درجه دو به قیمت خوب بفروشند.