آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » استانها » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 40187
دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
نایب رئیس خانه مطبوعات خبر داد

صدور کارت خبرنگاری برای اعضای خانه مطبوعات/ برگزاری انتخابات بازرسین خانه‌های مطبوعات استان‌ها در خرداد

صدور کارت خبرنگاری برای اعضای خانه مطبوعات/ برگزاری انتخابات بازرسین خانه‌های مطبوعات استان‌ها در خرداد

به گزارش اهرامروز به نقل از خبرگزاری فارس استان تهران، اسد بابایی امروز در جمع خبرنگاران، آخرین تصمیمات اعضای هیأت‌ مدیره خانه مطبوعات کشور را تشریح و اظهار کرد: به زودی برای تمام اعضای خانه مطبوعات کشور کارت خبرنگاری صادر خواهد شد و همه اعضا دارای کارت می‌‌شوند.

وی با اشاره به تغییرات در اساس‌نامه خانه‌های مطبوعات و رسانه‌های استان‌ها بیان کرد: اساس‌نامه قبلی ایراداتی داشت که با همفکری اعضای هیأت‌مدیره به ویژه اعضای حقوقی مجموعه و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفته شد که ظرف مدت کوتاهی اساس‌نامه جدیدی که برگرفته از اساس‌نامه قبلی است تنظیم و از سوی معاونت مطبوعاتی برای تبادل نظر به خانه‌های مطبوعات و ادارات ارشاد استان‌ها ابلاغ شود.

نایب رئیس خانه مطبوعات کشور تصریح کرد: طی جلسه‌ای که با مدیرکل دفتر مطالعات معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد داشتیم، مقرر شد دوره‌های آموزشی متعددی در سطح کشور با رویکرد و عناوین نوین برگزار شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی، ارتقای سواد رسانه‌ای شهروندان و اهالی رسانه است، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش فضای مجازی، وب‌نویسی، کار با موبایل، اقتصاد رسانه، مدیریت رسانه در بحران، گرافیک و طراحی، عکاسی خبری، مدیریت سایت و پورتال عناوینی هستند که برگزاری دوره‌های آموزشی آنها از سوی کمیته آموزش خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور پیشنهاد شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی ملی و استانی به زودی برگزار خواهند شد، بحث آموزش از مباحث جدی خانه مطبوعات کشور است و تمام اعضای هیأت‌مدیره اعتقاد دارند که باید آموزش‌های نوینی در حوزه رسانه انجام شود.

وی در پایان از برگزاری انتخابات بازرسین خانه‌های مطبوعات کشور خبر داد و متذکر شد: استان‌هایی که خانه مطبوعات آنها در خردادماه سال گذشته انتخابات برگزار کرده بودند، ماه آینده انتخابات بازرسین آنها برگزار خواهد شد و به احتمال زیاد شیوه برگزاری این انتخابات مثل سال گذشته الکترونیکی خواهد بود.

انتهای پیام/