رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر در گفت‌وگو با اهرامروز:

صلاحیت ۳ نفر از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای اهر و هریس رد شد/ رد صلاحیت شدگان ۴ روز برای اعتراض زمان‌دارند

صلاحیت ۳ نفر از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای اهر و هریس رد شد/ رد صلاحیت شدگان ۴ روز برای اعتراض زمان‌دارند

سید محمد عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به پایان مهلت قانونی هیئت‌های اجرایی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت داوطلبان، اظهار داشت: طی فرصت یک‌هفته‌ای که برای ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای وجود داشت ۴۶ نفر از حوزه انتخابیه اهر و هریس ثبت‌نام کردند که ۳۶ نفر از طریق فرمانداری اهر و ۱۰ نفر از طریق وزارت کشور نام‌نویسی کرده‌اند.

وی بابیان اینکه وضعیت کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم اهر و هریس با استعلام از مراجع چهارگانه انجام شد گفت: با حضور اعضای هیئت اجرایی، و با نظارت هیئت نظارت جلسه‌ای برگزار و تک‌تک کاندیداها به‌دقت موردبررسی قرار گرفتند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر ادامه داد: گزارش‌های رسیده از مراجع چهارگانه به‌دقت موردبررسی قرار گرفت و درنهایت صلاحیت ۴۳ نفر از کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم اهر و هریس مورد تائید و ۳ نفر دیگر رد صلاحیت شدند.

عابدی با ذکر اینکه پرونده ۴۳ نفر از کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم اهر و هریس به مراحل بعدی یعنی هیئت نظارت استان و کشور و شورای نگهبان ارسال خواهد شد ابراز داشت: ۳ نفر دیگر از رد صلاحیت شدگان می‌توانند تا ۴ روز با مراجعه به فرمانداری نسبت به رأی صادره به استان اعتراض کنند تا روند رسیدگی به پرونده آنان طی شود.

وی در پایان گفت: تائید صلاحیت کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم اهر و هریس در هیئت اجرایی به معنی تائید در شورای نگهبان نیست و همچنین رد صلاحیت کاندیداهای رد صلاحیت شده نیز به معنی رد یا تائید آن‌ها در شورای نگهبان نیست و روند قانونی همچنان ادامه دارد.