به گزارش اهرامروز، بیت اله عبدالهی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان اهر بابیان این‌که توسعه و پیشرفت شهرستان‌های اهر و هریس را در تمامی جوانب می‌دانم و پیگیری می‌کنم، اظهار داشت: توسعه و پیشرفت تک بُعدی نمی‌شود، بلکه باید توسعه را در تمامی بخش‌ها دنبال کرد. تنها بخشی از روند توسعه منوط به دولت است که سعی می‌کنیم از ظرفیت بخش دولت برای توسعه شهرستان‌ها استفاده کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از سهم ۱۶۰ میلیارد تومانی اهر و هریس در بودجه سال‌جاری خبر داد و گفت: برای پروژه‌های عمرانی شهرستان اهر ۹۰ میلیارد تومان و برای پروژه‌های عمرانی هریس کمتر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده بودند که واقعاً این اعتبار برای شهرستان‌ها بسیار ناچیز است. در حال ۱۰۰ درصد اعتبار هیچ‌وقت تخصیص پیدا نمی‌کند.

وی با انتقاد از مانع‌تراشی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرستان‌ها گفت: وقتی دولت توان کافی برای سرمایه‌گذاری ندارد از این‌رو هم نباید مانع‌تراشی کند، به‌عنوان مثال قرار است در معدن گاودل ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود ولی پرونده این سرمایه‌گذار در سازمان محیط زیست بلاتکلیف مانده بود به دلیل اهمیت موضوع اشتغال، اقدام به پیگیری کردیم تا موانع سرمایه‌گذار حل شود.

عبدالهی همچنین از آمادگی سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلاری در معدن سوناجیل شهرستان هریس خبر داد و افزود: در دیداری که با سرمایه‌گذار گرجستانی داشتم، سرمایه‌گذار خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلاری در معدن سوناجیل شهرستان هریس است. با توجه به اینکه دولت امکان سرمایه‌گذاری ندارد و با منابع مالی محدود جهت تخصیص اعتبار مواجه است باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه و پیشرفت استفاده کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ذکر این‌که معتقدم باید هر کس به اندازه درآمدی که دارد مالیات پرداخت کند، گفت: چرا باید در اخذ مالیات تبعیض قائل شوند، چرا برخی صاحبان ثروت مالیات اندکی می‌دهند ولی برخی با درآمد کم مالیات بیشتر باید پرداخت کنند بنده با این تبعیض‌ها مخالفم.

وی به موضوع واردات خودرو به کشور اشاره کرد و یادآور شد: بنده با اینکه مخالف واردات خودرو هستم، ولی واردات خودروی کارکرده در حقیقت تحقیر ملت ایران است، با این‌حال باید واردات خودرو انجام گرفته و انحصار شرکت‌های خودروسازی بی کیفیت شکسته شود. چند دهه می‌شود که عده‌ای غرق در فساد و رانت خون مردم را در شیشه کرده‌اند و غیر از خسارت به کشور هیچ سودی برای جامعه ندارند. باید در صنعت خودروسازی رقابت وجود داشته باشد اگر رقابت در خودروسازی نباشد همانند زمان حال شاهد رانت خواری و فساد در بین شرکت‌های خودروسازی می‌شویم.

عبدالهی به‌واکنش به حواشی باندبازی برخی نمایندگان مجلس گفت: بنده از طرف مردم انتخاب نشده‌ام تا باند و گروه فساد و رانت‌خواری تشکیل دهم، شاید بنده هم مرتکب اشتباه شوم ولی سوگند یاد کرده‌ام تا از حق و حقوق ملت دفاع کنم، نمایندگی مردم به معنی رانت‌خواری، انحصارطلبی و فساد نیست بنده به این موضوعات ورود نمی‌کنم. حتی پیشنهاد تأسیس معدن نیز داشته‌ام تا مثلاً برایم رانت بدهند. هر کسی که وارد فاز رانت‌خواری شود بنده از او فاصله می‌گیرم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که از رئیس‌جمهور بزرگراه تبریز-اهر-بیله‌سوار، راه‌آهن اهر، فرمانداری ویژه اهر و تأسیس بخشداری ورگهان را مطالبه کرده‌ام، اظهار کرد: اگر بتوانیم در ورگهان بخشداری ایجاد کنیم این منطقه از بلاتکلیفی خارج خواهد شد، همچنین به دنبال ارتقای فرمانداری اهر به فرمانداری ویژه هستیم، فرمانداری ویژه برای دولت بار مالی ندارد اما این موضوع را با دکتر پزشکیان مطرح کرده‌ام.

وی از پیگیری برای احداث سد ایثار اهر و سد هرزه‌ورز شهرستان هریس از وزارت نیرو خبر داد و گفت: مطالعات سد کج‌رود مورد قبول وزارت نیرو واقع نشد، ولی با وجود اینکه برای احداث سد ایثار بهانه‌تراشی نکرده‌اند اما باز می‌گویند آب نیست تا سد احداث کنیم، در شهرستان هریس با کمبود شدید آب مواجه هستیم به‌طوری‌که برخی روستاها در طول روز حتی ۱ ساعت هم آب ندارند لذا احداث سد هرزه‌ورز در هریس را مجدانه پیگیری می‌کنم.

عبدالهی در پاسخ به سؤالی در خصوص پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر گفت: سال‌های قبل وقتی گفتیم پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر از سمت اهر نیز اجرا شود قبول نمی‌کردند، با گذشت چند سال این پروژه مجدداً راکد شد در ظاهر قرارگاه خاتم الانبیا پیمانکار بوده ولی پشت پرده به فردی واگذار کرده بودند که هیچ‌گونه ماشین‌آلات نداشت لذا از وزیر راه و شهرسازی درخواست کردیم تا پیمانکار برکنار شود. پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر به نام قرارگاه خاتم الانبیا بود ولی کام فرد دیگری شیرین می‌شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی در نتیجه پیگیری‌ها برای ساماندهی تقاطع غیرهمسطح کقالق خبر داد و گفت: در نتیجه پیگیری‌های مستمر توانستیم اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای احداث تقاطع غیرهمسطح کقالق اخذ کنیم، مقرر شد تا اداره‌کل راهداری آذربایجان‌شرقی نیز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق کند.

وی بابیان این‌که با فعال‌سازی پروژه گردنه‌ی گویجه‌بئل، این گردنه دوبانده می‌شود، افزود: پروژه دوبانده کردن گردنه‌ی گویجه‌بئل از پروژه‌های نیمه‌تمام و بلاتکلیف بود که با پیگیری‌های انجام شده، توانستیم این پروژه را دوباره فعال کنیم و سپس فعال‌تر از الان کنیم.

عبدالهی از افزایش ۲ برابری سرآنه آسفالت‌ریزی محوطه مدارس اهر، هریس و خواجه‌ در سایه پیگیری‌ها خبر داد و اضافه کرد: در نتیجه پیگیری‌های انجام شده از سازمان نوسازی مدارس کشور، سرآنه آسفالت‌ریزی محوطه مدارس اهر، هریس و خواجه در سال‌جاری ۲ برابر شده است، ولی آموزش و پرورش اهر حاضر به اذعان این موضوع نیست اما در جمع دو نفره می‌گوید. چون اگر در جمع بگویند به ناکارآمدی خودشان اعتراف می‌کنند. دانشگاه فرهنگیان اهر به مدرسه تنزل یافته، در حال حاضر به دنبال ارتقاء به جایگاه اصلی این دانشگاه هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ذکر این‌که پیش‌بینی بنده از آمار بیکاری ۹ الی ۱۰ هزار نفری است، گفت: عمده تمرکز بنده بر روی ایجاد اشتغال و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی است، در اهر بنیان برخی صنایع بزرگ همچون فولاد گذاشته شده که بخشی از معضل بیکاری را مرتفع خواهد کرد. به ولله ذره‌ای در پیگیری امورات و حل مشکلات اهر و هریس کوتاه نمی‌آیم، برخی مواقع پیگیری‌ها نتیجه می‌دهد و برخی مواقع علی‌رغم پیگیری‌ها نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. با این‌حال برخی مسئولان به جای همراهی در ایجاد زیرساخت‌های اشتغال‌زایی، عملاً مخالفت می‌کنند تا پروژه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری نتیجه‌ای نداشته باشد.

وی در ادامه از سخنان تحریک‌آمیز مقامات دولتی در خصوص اینکه قیمت بنزین مناسب نیست انتقاد کرد و گفت: دولت‌مردان به جای اینکه ذهنیت تغییر قیمت بنزین به مردم را منتقل کنند برای تأمین هزینه و جبران کسری بودجه، از بودجه قوای سه گانه ۳۰ درصد کاهش دهند. قطعاً با کاهش بودجه جاری دولت، مجلس و قوه قضائیه هیچ اتفاقی نمی‌افتد و سفر خارجی برخی مقامات و نمایندگان مجلس را لغو کنند. سفر خارجی بیشتر مختص وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور است نه ما نمایندگان مجلس که هزینه بر دوش دولت بگذاریم. در حالی هزینه افزایش قیمت بنزین را نه ثروتمندان، بلکه قشر ضعیف جامعه این هزینه را پرداخت خواهد کرد و از طرفی جامعه کشش افزایش قیمت بنزین را ندارد.

انتهای پیام/