آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان ها » صفحه نخست
کد خبر : 62452
سه شنبه - 3 مهر 1403 - 12:49

فرماندار هوراند: هفدهمین جشنواره سماق قرمز پس از ۵ سال وقفه در هوراند برگزار می‌شود

فرماندار هوراند: هفدهمین جشنواره سماق قرمز پس از ۵ سال وقفه در هوراند برگزار می‌شود

به گزارش اهرامروز، توکل فرهادی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره سماق قرمز هوراند گفت: هوراند با برخورداری از ظرفیت‌های ویژه در زمینه گردشگری طبیعی، آماده میزبانی و برگزاری جشنواره سماق قرمز است که مقرر شده تا این جشنواره، پس از ۵ سال وقفه، در ۱۲ مهرماه سال‌جاری برگزار شود.

فرماندار شهرستان هوراند ادامه داد: سماق هوراند از مرغوب‌ترین انواع سماق در ایران است و جشنواره سماق فرصت مناسبی‌ است تا علاوه بر تقویت اقتصاد محلی، محصولات کشاورزی این منطقه در سطح وسیع‌تری معرفی شده و جایگاه ویژه‌ای در بازارهای بین‌المللی، از جمله آلمان، فرانسه و ترکیه، به خود اختصاص دهند.

او به اهمیت سماق در این منطقه اشاره و تصریح کرد: سماق یکی از محصولات اصلی کشاورزی منطقه چهاردانگه محسوب می‌شود که درآمد بسیاری از مردم محلی از طریق تولید این محصول به‌دست می‌آید. با این اوصاف، توسعه کشت سماق در این منطقه با جلوگیری از مهاجرت روستاییان و مردم محلی به شهرها باعث ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصاد محلی شده است.

فرهادی گفت: با توجه به اهمیت اقتصادی و اجتماعی سماق برای روستاهای اطراف بخش چهاردانگه، توجه بیشتر مسئولان به این حوزه ضروری است تا بتوان علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان، زمینه توسعه گردشگری و کشاورزی منطقه را نیز فراهم کرد.

انتهای پیام/